2020-06-30, 00:30
Medlem
R4hu7s avatar
Om man kollar på VOD film på en Formuler Z8, går det då att återuppta där man avslutade, t.ex. mitt i en film, om man stänger av TV:n eller får man spola fram manuellt till där man slutade kolla?
2020-06-30, 10:07
Medlem
En fråga: är det fortfarande icke-straffbart för slutkonsumenter i Sverige att titta på IPTV via m3u-link?

Tack på förhand för svaret.
2020-06-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabuse
Någon som kör IPTV med Universal TELECOM Bredband ?
Är de bättre än A3?

Jag har haft både universal och A3 och aldrig upplevt några problem men nån av dom 👍
2020-06-30, 20:07
Medlem
Berrabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Jag har haft både universal och A3 och aldrig upplevt några problem men nån av dom 👍

Tack för återkopplingen. Och du har kört IPTV på universal utan problem?
2020-06-30, 20:46
Medlem
Citat:
Tack för återkopplingen. Och du har kört IPTV på universal utan problem?

Japp, funkade fint. Har även haft Bredband 2, Aardnet och Boxer och där var heller inga problem.
Har fiber genom Open Universe och byter lite då och då till den som för tillfället har något bra erbjudande och ingen har krånglat hittills
Har både N1 och Kina-abonnemang här hemma.
2020-06-30, 22:04
Medlem
Berrabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Japp, funkade fint. Har även haft Bredband 2, Aardnet och Boxer och där var heller inga problem.
Har fiber genom Open Universe och byter lite då och då till den som för tillfället har något bra erbjudande och ingen har krånglat hittills
Har både N1 och Kina-abonnemang här hemma.

Samma här. Kör både N1 och kina. Konstigt nog så funkar oftast kinas dplay bättre🤔
2020-07-01, 16:05
Medlem
Haloumis avatar
Telia måste börja blockera domännamn som ger tillgång till olaglig streaming och nedladdning. Detta efter en dom från marknadsöverdomstolen idag.

https://www.expressen.se/dinapengar/...he-pirate-bay/
2020-07-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Om man kollar på VOD film på en Formuler Z8, går det då att återuppta där man avslutade, t.ex. mitt i en film, om man stänger av TV:n eller får man spola fram manuellt till där man slutade kolla?

Det går att återuppta.

Gå in i settings så finns det ett val där att kunna "Resume" filmer.
2020-07-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Telia måste börja blockera domännamn som ger tillgång till olaglig streaming och nedladdning. Detta efter en dom från marknadsöverdomstolen idag.

https://www.expressen.se/dinapengar/...he-pirate-bay/

Ytterligare en anledning att undvika försäljare som har synliga hemsidor.
2020-07-01, 19:10
Medlem
Berrabuses avatar
Samma visa igen för N1. Ville se Mff-Djurgården. FHD kanalerna fungerar inte alls. Svart i rutan 🙁. Kina abbonemanget funkar perfekt. Fattar inte varför N1 inte får Dplay att fungera. Fler som har samma problem?
2020-07-01, 19:12
Medlem
Citat:
Samma visa igen för N1. Ville se Mff-Djurgården. FHD kanalerna fungerar inte alls. Svart i rutan 🙁. Kina abbonemanget funkar perfekt. Fattar inte varför N1 inte får Dplay att fungera. Fler som har samma problem?
Ja, samma här! Dock uppe nu. Men jag håller med, tycker det är lite för dåligt. Men jag misstänker att detta är en manuell övning att de måste sätta igång matcher där, därav kom de igång sent?

Dock är de nästan minuten efter vs Dplay-extrakanlen (Som är i SD så går knappt att kolla där!).
Vad är grejen med det? Vet att det är linjärt vs "online" så därav kanske delayen.
2020-07-01, 19:23
Medlem
Berrabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Ja, samma här! Dock uppe nu. Men jag håller med, tycker det är lite för dåligt. Men jag misstänker att detta är en manuell övning att de måste sätta igång matcher där, därav kom de igång sent?

Dock är de nästan minuten efter vs Dplay-extrakanlen (Som är i SD så går knappt att kolla där!).
Vad är grejen med det? Vet att det är linjärt vs "online" så därav kanske delayen.
SD kanalen går att titta på i en mobil eller surfplatta. Men på en stor platt tv är det skit. Kanske en N1 admin är här och blir påmind om att trycka på en knapp när vi påminner om att det inte fungerar 🙂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in