2018-10-03, 14:57
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Finns det någon möjlighet att skaffa iptv till flera tv-apparater? Jag vill alltså kunna se olika kanaler på 2 tv-apparater i hemmet.
Beror helt på vad avtalet med din leverantör är.
2018-10-03, 14:59
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Beror helt på vad avtalet med din leverantör är.

Detta är jag helt med på, men finns det leverantörer som tillåter mer än en stream åt gången?
2018-10-03, 15:00
Medlem
JonathanHedlund71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanHedlund71
En fråga som jag inte hittar svar på: Hur är det att kolla via PC och vad behöver jag? (frågar inte efter leverantör)

deadhead. verkar vara den som kan ge svar...
Jaa, så har man då införskaffat en prövoperiod, installerat Kodi, klistrat in länk enligt anvisning, fixat med inställningar; så som språk, EPG, etc, och allt ser jättefint ut och samtliga kanaler finns där, MEN... Jag får ju inte inte kanalerna att spela upp mer än i enstaka fall. Har testat mycket, t o m att köra med internetkabeln rakt i uttaget. Sitter på fiber så det ska inte vara nåt problem där.

Nån?

Edit: Tilläggas bör väl att jag upplever Kodi aningen svajig överlag. När jag startar upp så tar det oftast väldigt långt tid att hitta klient eller så gör den det inte alls utan hänger sig efter en stund. Även att programmet ibland stänger ner på eget bevåg.
Senast redigerad av JonathanHedlund71 2018-10-03 kl. 15:05.
2018-10-03, 15:01
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Detta är jag helt med på, men finns det leverantörer som tillåter mer än en stream åt gången?
Ja, mot en extra kostnad. Dock får man ta med i beräkningarna att det kostar att ha en bra leverantör. Så dom flesta tar enbart en anslutning per abonnemang då det tar på resurserna att ha fler anslutningar.
2018-10-03, 16:45
Medlem
Deadhead.
Fixade problemet 😊

snackade med app utvecklaren och nu funkar det kommer komma en update snart också!

Tack alla som tog sin tid och ialla fall försöka hjälpa mig.😊
2018-10-03, 16:49
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin81
Deadhead.
Fixade problemet 😊

snackade med app utvecklaren och nu funkar det kommer komma en update snart också!

Tack alla som tog sin tid och ialla fall försöka hjälpa mig.😊
Perfekt
2018-10-03, 16:57
Medlem
Ja sjukt bra nu håller jag på och provar 2st ena är ju lite seg när man ska byta kanaler vad har ni för buffer size på?
2018-10-03, 17:09
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin81
Ja sjukt bra nu håller jag på och provar 2st ena är ju lite seg när man ska byta kanaler vad har ni för buffer size på?
5000
2018-10-03, 17:11
Medlem
Ok inte för högt?

har 250 /100 fiber

Vart hittar man den inställningen?
2018-10-03, 17:59
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Trackar staten iptv?

Ni som har iptv har ni nån gång haft besök av farbror blå? Kan staten tracka iptv som dom gjorde med pirat boxarna för ett tag sedan?

Känns meckigt att fixa vpn på tv:n men om man måste så.
2018-10-03, 18:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Ni som har iptv har ni nån gång haft besök av farbror blå? Kan staten tracka iptv som dom gjorde med pirat boxarna för ett tag sedan?

Känns meckigt att fixa vpn på tv:n men om man måste så.

Har haft IPTV i över ett år och har inte fått något besök av Farbror Blå. Använder inte VPN.
2018-10-03, 18:04
Medlem
ibland tar det ca 1,5-2sek att byta kanal upplevt att den står och tuggar när man startar upp den ett bra tag får man gå in i spel listan och trycka på ett antal kanaler innan den går igång. Så brukar det inte vara va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in