2020-05-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mopbivers
Hur fungerar portalläget på en z8? kan man göra egna kanalgrupper lätt? är ganska trött på tvipen med tanke vilken röra stalkerportalen är med att sortera kanaler efter sin smak

Du kan göra upp till 10 olika favoritlistor I Z8an efter sista uppdateringen.
Du kan sortera dom som du vill.
2020-05-31, 17:11
Medlem
Någon som vet vad som hänt med World? Hemsidan är borta och telegramkanalen likaså. Ni som är kunder där, funkar det fortfarande?
2020-05-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glennkonradsson
Någon som vet vad som hänt med World? Hemsidan är borta och telegramkanalen likaså. Ni som är kunder där, funkar det fortfarande?

Han är borta från iptv-marknaden.

Abonnemangen kommer att funka, för dom ligger ju på N1 server. Men ingen support kommer du ju kunna få om det är något som hänt/händer med ditt abonnemang.
2020-05-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locos
Jag har inte varit inne i iptv träsket innan och lär nog inte bli det heller. Hade dock en diskussion med en på jobbet och han hävdade dock att det var helt säkert med iptv. Är det så? Då eftersom avkodningen inte sker hos dig utan någon annanstans. Vilket den gjorde innan på den gamla tiden när man hade ett kort med koder som kodade av parabol sändningarna.

Så hur säker är den som använder iptv? Tror de flesta vet att man gör fel men gör man något fel i lagens mening?

Undrar samma sak faktiskt
2020-06-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glennkonradsson

Det funkar fint. Dock så blir det nog problem att förnya då hemsidan är borta som sagt
2020-06-01, 21:04
Medlem
paras0nics avatar
Bytte leverantör + box, fan vad det gör skillnad. Som att gå från Windows XP till Windows 10. Ägde en tvip s-box som fungerat bra i 4 år nu. Efter lite sökande på internet hitta jag min nya leverantör, med fokus på DPLAY (om det nu blir allsvensk fotboll eller inte), och fick med det + Viaplay och allt man kan tänka sig, inte att vissa kanaler saknas/inte visar bild som det var hos tidigare leverantör.

Betydligt vackrare layout är det ju på MyTVOnline som jag kör på en Formuler Z7+, jämfört med TVIP boxen. VOD sektionen ser även väldigt bra ut.

Är det värt att köra på MYTVONLINE eller annan app? Någon som vet? Kan det bli ännu bättre?

Sensmoral: om ni tvekar på er leverantör/hårdvara, var inte fega för att söka er omkring. Det har ändrat min upplevelse i positiv bemärkelse, rejält. Mitt fynd här känns som ett skott i krysset som sagt, den som söker skall finna.
2020-06-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Bytte leverantör + box, fan vad det gör skillnad. Som att gå från Windows XP till Windows 10. Ägde en tvip s-box som fungerat bra i 4 år nu. Efter lite sökande på internet hitta jag min nya leverantör, med fokus på DPLAY (om det nu blir allsvensk fotboll eller inte), och fick med det + Viaplay och allt man kan tänka sig, inte att vissa kanaler saknas/inte visar bild som det var hos tidigare leverantör.

Betydligt vackrare layout är det ju på MyTVOnline som jag kör på en Formuler Z7+, jämfört med TVIP boxen. VOD sektionen ser även väldigt bra ut.

Är det värt att köra på MYTVONLINE eller annan app? Någon som vet? Kan det bli ännu bättre?

Sensmoral: om ni tvekar på er leverantör/hårdvara, var inte fega för att söka er omkring. Det har ändrat min upplevelse i positiv bemärkelse, rejält. Mitt fynd här känns som ett skott i krysset som sagt, den som söker skall finna.

Mytvonline2 är ännu bättre på Formuler Z8 👍🏻👍🏻

Men den funkar bara på Z8an och Z Alpha.
2020-06-01, 21:26
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Mytvonline2 är ännu bättre på Formuler Z8 👍🏻👍🏻

Men den funkar bara på Z8an och Z Alpha.

Min TVIP-box slutade att fungera från ingenstans, fick tag i en Z7 så jag bara klippte till och är det verkligen värt att lägga en tusing extra för Z8? You tell me.

Jag tänkte mer på skillnaden med MyTVOnline och te.x IPTV Smarters-appen,
för den som har koll?
2020-06-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Min TVIP-box slutade att fungera från ingenstans, fick tag i en Z7 så jag bara klippte till och är det verkligen värt att lägga en tusing extra för Z8? You tell me.

Jag tänkte mer på skillnaden med MyTVOnline och te.x IPTV Smarters-appen,
för den som har koll?

Är du nöjd med Z7an så finns det ju ingen anledning att byta. 👍🏻

Men sååå mycket dyrare är inte Z8an om du hittar rätt säljare.

Kör vidare med MyTVOnline. Iptv smarters är inte bättre.
2020-06-01, 22:54
Medlem
Viasat blockar m3u länkar

Har IP-TV via iptv.rent och har funkat bra med Telia. Nu bytte jag till Viaplay och enligt dom så blocka dom inget. Kör med egen router och inga ändringar gjord. Få det gå till så här? Det funkade med Telia och även via wifi på jobbet och om jag kör 4G. Inte med Viasat.....
2020-06-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkermannen
Har IP-TV via iptv.rent och har funkat bra med Telia. Nu bytte jag till Viaplay och enligt dom så blocka dom inget. Kör med egen router och inga ändringar gjord. Få det gå till så här? Det funkade med Telia och även via wifi på jobbet och om jag kör 4G. Inte med Viasat.....

Självklart få de skydda sig på Pirat-TV!
Varför ska de låta parasiter få deras kanaler gratis?
2020-06-01, 23:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkermannen
Byt internetleverantör direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in