2018-04-04, 16:34
Medlem
youkindofwantits avatar
Jag funderar på att säkra mig i form av fysiska tillgångar som jag kan förvara hemma, i ett bankfack eller förvaringsbox. Tanken är att äga saker som antingen behåller sitt värde eller stiger i värde med tiden.

Klockor, smycken och guld är några tankar, men vad mer finns det som har varit stabilt värderat över tid? Vad har ni hemma som ekonomisk säkerhet? Jag tänker att det kan vara bra att garantera trygghet när allt man äger finns i form av siffror på banken.
Citera
2018-04-04, 16:44
Medlem
Paradisums avatar
Bäst borde vara land och fastigheter.
Citera
2018-04-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youkindofwantit
Jag funderar på att säkra mig i form av fysiska tillgångar som jag kan förvara hemma, i ett bankfack eller förvaringsbox. Tanken är att äga saker som antingen behåller sitt värde eller stiger i värde med tiden.

Klockor, smycken och guld är några tankar, men vad mer finns det som har varit stabilt värderat över tid? Vad har ni hemma som ekonomisk säkerhet? Jag tänker att det kan vara bra att garantera trygghet när allt man äger finns i form av siffror på banken.
Jord- och skogsfastigheter.
Citera
2018-04-04, 18:34
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Jord- och skogsfastigheter.

Kan vara lite svårt med likviditeten om man lägger allt i det, alla har heller inte hundratusentals kronor att investera. Själv gillar jag guld och silver för att det är lätt att omsätta om behovet uppstår och har varit pengar längre än något annat på jorden.
Citera
2018-04-04, 19:05
Medlem
SophieNeveus avatar
Oanvända rolexklockor har ju visat sig hålla ett väldigt bra andrahandsvärde. Är det en sällsynt modell kan man oftast få mer betalt än vad man betalade för klockan hos återförsäljare.
Citera
2018-04-04, 22:09
Medlem
Jord och skogsfastigheter är undervärderade och där kan man göra klipp. Tror att värdet på framförallt mindre jordbruksfastigheter kommer öka rejält pga många olika faktorer bland annat klimatförändringar och folkomflyttningar det börjar bli trångt i Europa. Holländarna är trötta på att trängas och i södra Europa blir det redan för varmt och vatten saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in