2018-04-03, 23:07
Medlem
Passepartouts avatar
Denna tråds avsikt är att dokumentera mord på etniska svenskar (begångna av personer med annan kulturell bakgrund). Sammanställningen ska börja år 1975, det år då riksdagen beslöt att Sverige ska vara ett mångkulturellt land (regeringsproposition 1975:26). Svenskarna informerades aldrig om den fulla innebörden av detta beslut.

Förutom att svenskar belastas ekonomiskt, och systematiskt diskrimineras av mångkulturpolitiken, har många blivit offer för stöld, rån, misshandel, våldtäkt och mord av personer som lever i andra kulturella normer än den svenska. Makthavare, myndighetspersoner, kulturell elit och media har länge mörkat detta faktum; fortfarande döljs medvetet gärningspersoners ursprung i olika direktiv (kod 291, public-servicemanualer och liknande). De som har slagit larm har förföljts och stigmatiserats; de har till exempel förlorat försörjning, fackliga uppdrag, vänner och familj.

Helst skulle jag vilja starta flera trådar som riktar in sig på olika brott, men väljer att fokusera på mord. Tråden är inte tänkt som en diskussion kring vem som är svensk, eller ett ifrågasättande av ämnet, det finns det andra trådar för. Om du uppfattar att ett mordfall passar in på ovanstående, skriv datum, vilka personer som är inblandade och en beskrivning av händelsen. Det vore också intressant med en dokumentation av påföljder för gärningspersonerna; länka gärna till en Flashbacktråd om sådan finns.

Jag börjar.

Helga Stenmark, 89 år

Eva Engberg, 60 år
Senast redigerad av Passepartout 2018-04-04 kl. 00:00.
Citera
2018-04-04, 02:27
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Denna tråds avsikt är att dokumentera mord på etniska svenskar (begångna av personer med annan kulturell bakgrund). Sammanställningen ska börja år 1975, det år då riksdagen beslöt att Sverige ska vara ett mångkulturellt land (regeringsproposition 1975:26). Svenskarna informerades aldrig om den fulla innebörden av detta beslut...

...Jag börjar.

Bra och intressant trådstart.

En hel del mord av det slaget som du efterfrågar går att finna i min lista som innehåller skjutningar med dödlig utgång i Sverige (1984-2018). Värt att kolla.

https://www.flashback.org/t2927128
Citera
2018-04-04, 13:49
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Bra och intressant trådstart.

En hel del mord av det slaget som du efterfrågar går att finna i min lista som innehåller skjutningar med dödlig utgång i Sverige (1984-2018). Värt att kolla.

https://www.flashback.org/t2927128

Tack för input IQ-145, ska kolla. Har ändrat layouten för bättre överblick.

2015

Carola Herlin
Emil Herlin

2017

Helga Stenmark
Eva Engberg
Citera
2018-04-04, 17:18
Medlem
Passepartouts avatar
2013

Pia Östlingh
Tommy Gustafsson
Senast redigerad av Passepartout 2018-04-04 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in