2022-01-24, 13:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förstår modern fullständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Läste att det fanns en fläck efter pojken i vardagsrummet. Hon kunde aldrig få sig till att tvätta bort den..

Jag förstår henne fullständigt.
Citera
2023-12-02, 18:32
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Troligen kände dom mannen. Då är det inte svårt att föra bort nån.

Enligt föräldrarna ska den yngsta dottern sagt att den äldsta systern har en pojkvän i stranden. Föräldrarna antog att det var en jämnårig pojke. Grooming för att sen kunna ta med sig alla tre barnen utan större problem.

Pappan till barnen dog i år 96 år gammal

Crime poddaren Kendall Rae har ett bra avsnitt om fallet. Hon tar även med gamla intervjuer från polis och föräldrarna.

https://youtu.be/gtJzrg_lFUw?si=hf5hcOxz3qmjWXKz

Jag kollar upp fallet då och då för att se om det kommit någon ny information. Tragisk. Några år senare kidnappades två småflickor från ett stadium i närheten.

Jag vet att det var andra tider, lugnare tider. Jag har fortfarande svårt att förstå hur man kan tycka att en 9åring är tillräckligt mogen att hålla koll på sina yngre syskon.. om vi tänker bort pedofiler som hot. Vad händer om ett barn drunknar. Är en 9åring verkligen vuxen för att hjälpa sina yngre syskon.
Senast redigerad av CyberIngmar 2023-12-02 kl. 18:34.
Citera
2023-12-03, 14:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Deras far blev hela 96 år.

Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Enligt föräldrarna ska den yngsta dottern sagt att den äldsta systern har en pojkvän i stranden. Föräldrarna antog att det var en jämnårig pojke. Grooming för att sen kunna ta med sig alla tre barnen utan större problem.

Pappan till barnen dog i år 96 år gammal

Crime poddaren Kendall Rae har ett bra avsnitt om fallet. Hon tar även med gamla intervjuer från polis och föräldrarna.

https://youtu.be/gtJzrg_lFUw?si=hf5hcOxz3qmjWXKz

Jag kollar upp fallet då och då för att se om det kommit någon ny information. Tragisk. Några år senare kidnappades två småflickor från ett stadium i närheten.

Jag vet att det var andra tider, lugnare tider. Jag har fortfarande svårt att förstå hur man kan tycka att en 9åring är tillräckligt mogen att hålla koll på sina yngre syskon.. om vi tänker bort pedofiler som hot. Vad händer om ett barn drunknar. Är en 9åring verkligen vuxen för att hjälpa sina yngre syskon.

Tack för länken.

Så deras pappa blev hela 96 år. Under hans återstående 57 år så tänkte han på vad som hade hänt hans tre barn och var någonstans de blev begravda. Fruktansvärt.

Detta var faktiskt inget ovanligt under 1960-talet att en nioåring skulle hålla koll på sina yngre syskon. Minns själv detta från den här tiden.
Citera
2025-02-21, 12:48
Medlem
CyberIngmars avatar
Uppdatering 2025. Nu på lördag börjar grävningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dailymail
Inside the desperate final-chance bid to unearth the secrets behind one of Australia's most enduring mysteries... here's why there is new hope of finding the missing Beaumont children 60 years later

An earthmoving company has now donated its services for one last excavation of the disused Castalloy foundry which was owned by Phipps when Jane, Arnna and Grant were last seen.

Digging will begin on Saturday on the land at North Plympton in Adelaide's inner south-western suburbs - a 10 minute drive from Glenelg - and is expected to take about a week to finish.

Two previous searches of the same location did not yield any evidence of the children's remains,

However this time, the excavators will dig deeper.

Another possible site at the factory has also been identified which will also be carefully investigated.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14407917/Beaumont-children-graves-factory-search.html
Citera
2025-02-21, 18:52
Medlem
EdKempers avatar
Rekommenderar detta avsnitt från 7news https://youtu.be/6phR-jFnx3g?si=ewxNC75k5OYNWx-E

Där får man det senaste.
Citera
2026-08-06, 20:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Det här tycker jag talar emot Phipps som gärningsman:

Risken på stranden: Om någon planerar ett allvarligt brott borde man fundera på risken att bli sedd och beskriven av vittnen. Speciellt om man är en känd person som han ju var?
Kopplingen till den egna platsen: Att använda en plats som kan knytas till en själv verkar motsägelsefullt.
Familjen i närheten: Om sönerna var hemma eller kunde komma hem skulle det innebära ytterligare en risk.
Tystnaden i många år: Det är rimligt att fråga varför någon som påstås ha sett något skulle vänta så länge med att berätta?

Varför tog han hem barnen till huset och mördade dem där med båda sönerna hemma istället för att åka iväg med dem? Och varför visade han sig obehindrat på stranden men inte i bageriet?
Senast redigerad av Crime-boy2 2026-08-06 kl. 20:12.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in