Citat:
Ursprungligen postat av eragrim
Som jag ser det kommer din tidigare erfarenhet och utbildning vara en bra merit eller det motsatta beroende på om du blir kallad till intervjuv eller inte.
Tycker de att du är för överkvalifiserad kommer du antagligen inte att bli kallad, utan istället få besked att du tyvärr inte gått vidare osv osv. Det kan till och med hända att de anger i avslaget att du är för överkvalificerad för tjänsten (vet att bla McDonalds och Lidl anger detta som orsak till avslag).
Om du blir kallad tycker de att du är intressant, men kommer antagligen att ställa frågan varför du söker tjänsten med en backgrund som din. Förbered dig på frågan. Och i min mening tycker jag de anledningar du angav ovan är alldeles utmärkta till varför du nu söker detta jobb.
Tack för intressant svar! Gäller bara att bli kallad nu. Har läst tips om att man ska insistera på att få träffa rekryteraren, men undrar om inte det kan ge intryck av att man är alltför envis. Ja, ja. Det är åtminstone en vecka kvar innan jag kan börja misströsta.