2021-06-26, 21:43
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Någon som har lite uppdateringar?

Jisander skakar väl galler om han fick 5.5 år 2019? Lär väl sitta minus häktning iallfall något år till.
Citera
2021-06-28, 01:50
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Någon som har lite uppdateringar?

Thomas Jisanders mamma gick tyvärr bort för ett par månader sedan. Pappan bor numera själv på Chalmersgatan 1 och brukar sitta ensam på Coop Avenyns uteservering, iklädd en rödaktig kostym och titta på folklivet. Något han sällan gjorde tidigare.

Thomas Jisander har synts till bakom Stora Teatern på gräsmattan, lekandes med sin son för något år sedan. Jag tror att han är en sådan där varannan-veckas-pappa och har delad vårdnad om sin pojke. Thomas har tappat en del vikt, och har inte alls den där rondören som han hade tidigare.
Citera
2021-06-28, 12:06
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Thomas Jisanders mamma gick tyvärr bort för ett par månader sedan. Pappan bor numera själv på Chalmersgatan 1 och brukar sitta ensam på Coop Avenyns uteservering, iklädd en rödaktig kostym och titta på folklivet. Något han sällan gjorde tidigare.

Thomas Jisander har synts till bakom Stora Teatern på gräsmattan, lekandes med sin son för något år sedan. Jag tror att han är en sådan där varannan-veckas-pappa och har delad vårdnad om sin pojke. Thomas har tappat en del vikt, och har inte alls den där rondören som han hade tidigare.

Tack! Vet inte varför men det är spännande att följa dom på något vis
Citera
2021-06-28, 15:05
Medlem
Citat:

Hur har dom det med pengar osv familjen Jisander.

Peter Mattssons föräldrar hade gott om penger vet dock inte vad de kommer från o vad de har gjort o gör- vad har Peter Mattsson gjort efter detta.
Citera
2021-06-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Är Mattsson och jisander samma person?

Peter Mattsson är helsvensk o Jisander är släkt med Posener
Citera
2021-06-29, 03:29
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur har dom det med pengar osv familjen Jisander.

Peter Mattssons föräldrar hade gott om penger vet dock inte vad de kommer från o vad de har gjort o gör- vad har Peter Mattsson gjort efter detta.

Jag vet inget om deras ekonomi. Däremot bor pappan i en hyresrätt och har tydligen varit drivande i en sedan många år bildad bostadsrättsförening. Om nu hyresvärden skulle sälja någon gång.

Pappan har en vit större SUV av enklare modell.

Hur Thomas ekonomi ser ut vet jag inte. Men jag vet att de alltid landar på alla fyra. De lyckas alltid klura ut något som gör att de kan leva vidare ekonomiskt.
Citera
2021-06-29, 03:42
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Tack! Vet inte varför men det är spännande att följa dom på något vis

Jo, det är det absolut. Både pappan och Thomas utmärker sig på många plan. Alla i norra europa hade ju hört talas om Trustorhärvan inkluderat Jisander och hans minst sagt vidlyftiga livsstil.

En tidigare flickväns föräldrar bodde i samma hus som pappan för några år sedan. Och hon berättar löpande vad som händer, det hon får höras talas om.
Citera
2021-06-29, 05:22
Medlem
Citat:
Jag vet inget om deras ekonomi. Däremot bor pappan i en hyresrätt och har tydligen varit drivande i en sedan många år bildad bostadsrättsförening. Om nu hyresvärden skulle sälja någon gång.

Pappan har en vit större SUV av enklare modell.

Hur Thomas ekonomi ser ut vet jag inte. Men jag vet att de alltid landar på alla fyra. De lyckas alltid klura ut något som gör att de kan leva vidare ekonomiskt.

Dom kanske får hjälp av Synagogan eller Posener när det kniper.

Papzen Simon är +80 år o bor i hyresOrätt på mer än 190 kvm - måste kosta för en pensionär
Senast redigerad av SC430 2021-06-29 kl. 05:25.
Citera
2021-06-29, 07:08
Medlem
Citat:

Han blev ju dömd till 5.5 år i finkan 2019. Är han redan ute på gräsmattan?
Citera
2021-06-29, 08:36
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Han blev ju dömd till 5.5 år i finkan 2019. Är han redan ute på gräsmattan?

Du vi snackar om Sverige.
Citera
2021-06-30, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Du vi snackar om Sverige.

jo, men har sitter väl inte inne bara 2 år effektivt av 5.5?
Citera
2021-06-30, 12:56
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
jo, men har sitter väl inte inne bara 2 år effektivt av 5.5?
Nej blir ca 3.5 år effektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in