Citat:
Ursprungligen postat av
Babyspenat
Nu, pengar och sex kommer inte göra dig glad. Det låter som du inte är nöjd med vad du redan har men vill ha mer.. Det är vanligt hos oss människor, vi ska ha mer och mer men vi blir inte nöjda för inget kan göra oss glada utan det kommer inifrån. Inte från pengar eller sex osv det skulle jag kalla att vara exalterad, vilket är kul visst men gäller att ha en insikt om detta. Du kanske inte håller med mig för alla har sina omfattningar osv och jag säger inte att jag har rätt heller ^^ Tror bara du deppar ibland i onödan. Provat meditation ?
Ja, jag bruka meditera..
Ett exempel.. Jag bruka spela en del. Blev bra, samla på mig "gear" på låt säga WoW. När jag bara satt där jag titta på min "gubbe" (jag såg mig själv såklart), så var jag glad över det jag åstadkom. Jag njöt av att vara bättre än andra. Jag var glad över att jobba hårt och tjäna mer guld eller vad som.
Jag spelar inte spel längre, och då tittar jag på mitt patetiska liv. Nu är det inte så himla dåligt. Har utbildning, och inga skulder, men är inte det jag skulle kunna vara. Satt jag här med massor med pengar på kontot. Bättre hem (bor i en liten lägenhet där jag hör grannen hela tiden). Ett medelstort företag etc etc Så skulle jag vara mycket gladare. Även om jag bara satt här.
Har inte så mycket med pengar att göra direkt, men att vara bättre i livet. Jag var bra på Wow, och det var därför jag var glad. Även när jag lvla en ny karaktär, så visste jag vad jag skulle göra. I verkliga livet känner jag mig lite vilse för att jag inte har levt den tillräckligt då jag slösa mitt liv på spelandet..
Hoppas detta går ihop. Nu sitter jag här och spammar forum för att jag har tråkigt. Slösar bara tid här.. Det här är inget bättre än att spela spel.