2018-10-06, 17:32
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Jag tycker att du försvinner från tråden som anklagar allt och alla som säger sannningarna om det mesta om Apple och här har du telefonnumret till Serviceverkstan MacPatrik 08/650 15 00 som lagar allt som har med Appleprylar att göra enligt deras hemsida som inte nämner någonting om Applegaranti förrän du frågar, då du får ett nej. Varsågod. Sluta klaga innan du vet vad du talar om.

Och det första man möts av på hemsidan är:

”Macpatric säljer batterier från Newer Technology som kan ge din dator upp till 50% mer batterikraft i förhållande till originalbatteriet.”

Att han lagar med delar som inte är original säger ju redan där att han inte får laga med originaldelar. Givetvis får man inga Apple-garantier då.

Ungefär som att chip-trimma bilen eller byta hela motorn i den och tro att tillverkaren skulle lämna full garanti efter modifiering. I bland undrar man hur folk tänker.
Senast redigerad av Rassa 2018-10-06 kl. 17:47.
2018-10-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autolog
Främst för att samtliga produkter kostar 10-15k+ men företaget kan bara garantera att de håller i 365 dagar. Det är löjligt. Inget emot appleprylar utan snarare apple i sig som företag.

Jag har sagt det många gånger i denna tråd, att folk som tycker illa om och påstår en massa negativt om Apple oftast har jäkligt dålig koll, du är bara ännu en i raden.

Du påstå att samtliga av Apples produkter kostar 10-15k+, men är då totalt ute på cykeln. Apple har en drös produkter som kostar under det.

Hörlurar är produkter det med, Apples dyraste egna original och med bra ljud kostar under tusingen.
Apple TV4 kostar under 2000kr, även om vi kollar deras mobiler så startar priserna på under 10K.

Tyck gärna att Apple inte är nåt för dig/er, men gör det då på verkliga fakta, tycke och smak, och inte på ren jäkla rappakalja, skrönor fördomar och direkta faktafel.
2018-10-06, 17:51
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa

”Macpatric säljer batterier från Newer Technology som kan ge din dator upp till 50% mer batterikraft i förhållande till originalbatteriet.”

Att han lagar med delar som inte är original säger ju redan där att han inte får laga med originaldelar. Givetvis får man inga Apple-garantier då.

Då vilseleder han Applerkunder som lämnar in sina Appleprylar för lagning som räknar med att dom får Applegarantier på reparationerna. Detta ger Apple dåligt rykte och anseende för kunden anklagar Apple för att deras Appleprylar inte fick Applegaranti. Det står klart och tydligt om du läser vidare att dom byter ramminnen och priser och allt annat också.
Jag tror ingen kan laga Appledatorer med piratdelar utan att få problem. Då fick vi lära oss att Apple låter vem som helst reparera sina produkter och dess prylar. Hur många kunder borde känna till detta. Ingen.
2018-10-06, 17:56
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag har sagt det många gånger i denna tråd, att folk som tycker illa om och påstår en massa negativt om Apple oftast har jäkligt dålig koll, du är bara ännu en i raden.

Du påstå att samtliga av Apples produkter kostar 10-15k+, men är då totalt ute på cykeln. Apple har en drös produkter som kostar under det.

Hörlurar är produkter det med, Apples dyraste egna original och med bra ljud kostar under tusingen.
Apple TV4 kostar under 2000kr, även om vi kollar deras mobiler så startar priserna på under 10K.

Tyck gärna att Apple inte är nåt för dig/er, men gör det då på verkliga fakta, tycke och smak, och inte på ren jäkla rappakalja, skrönor fördomar och direkta faktafel.

När jag ser nån på stan med Iphone så knyter jag näven hårt i fickan och tänker vilka idioter som bara vill ha en status pryl när det finns billigare och bättre produkter! Sen när jag kommer hem så kan jag äntligen skriva ut mitt vrede på internet

Haha nej då Jag håller med dig 100% att folk har dålig koll och attackerar Apple helt obefogat dom flesta gångerna. Jag gillar Ios så då får det bli Iphone man har sen får folk skriva hur mycket skit som helst, jag kommer inte byta förrns jag själv känner att jag hittat något bättre.
2018-10-06, 18:18
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:

Du fortsätter att anklaga oss Mackunder som haft Appleprylar och iMac:s i 20 år för att fara med osanningar även raderar du inlägg som din inskränkta hjärntvättade Applehjärna inte vill skall finnas i tråden fast dom är sanna.

Ett annat klagomål, det finns flera hundra till om du vill. Går du in i en Volvohandlarbutik så ser du tillbehör som är gjorda av andra företag, men en sak är 1000 procent säkert, skulle deras produkter inte fungera med Volvobilarna som står i hallen (Livet ut) så skulle Volvo inte tillåta produkterna.
Om löjliga Apple körde samma regler då skulle kunderna vara nöjda. När jag köpte min iMac från mid 2011 då passade jag på att köpa Harman/Kardonhögtalarna för 2500:- som står på hyllan i butiken som fungerade perfekt tills jag köpte ny iMac då högtalarna skrek rakt ut. Det finns inga drivrutiner till H/K så dom borde fungerat enligt supportern hos H/K. Apple ruskade på huvudet som mer såg ut som att. Vad klagar du för. Köp nytt om det inte fungerar. Så nu har jag dom som prydnad. Detta har inneburit att jag kommer aldrig mer köpa högtalare eller andra prylar från Apple. Det tror jag inte dom vill för dom har använt mig som mjölkkossa i 25 år. Jag som trodde i min enfald att högtalarna skulle kunna användas för evigt.
2018-10-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa

Ungefär som att chip-trimma bilen eller byta hela motorn i den och tro att tillverkaren skulle lämna full garanti efter modifiering. I bland undrar man hur folk tänker.

I detta fall är det ju MacPatric som får lämna och stå för garantin, och i övrigt gäller det krav som Apple har
2018-10-06, 18:44
Medlem
Citat:
Du fortsätter att anklaga oss Mackunder som haft Appleprylar och iMac:s i 20 år för att fara med osanningar även raderar du inlägg som din inskränkta hjärntvättade Applehjärna inte vill skall finnas i tråden fast dom är sanna.

Ett annat klagomål, det finns flera hundra till om du vill. Går du in i en Volvohandlarbutik så ser du tillbehör som är gjorda av andra företag, men en sak är 1000 procent säkert, skulle deras produkter inte fungera med Volvobilarna som står i hallen (Livet ut) så skulle Volvo inte tillåta produkterna.
Om löjliga Apple körde samma regler då skulle kunderna vara nöjda. När jag köpte min iMac från mid 2011 då passade jag på att köpa Harman/Kardonhögtalarna för 2500:- som står på hyllan i butiken som fungerade perfekt tills jag köpte ny iMac då högtalarna skrek rakt ut. Det finns inga drivrutiner till H/K så dom borde fungerat enligt supportern hos H/K. Apple ruskade på huvudet som mer såg ut som att. Vad klagar du för. Köp nytt om det inte fungerar. Så nu har jag dom som prydnad. Detta har inneburit att jag kommer aldrig mer köpa högtalare eller andra prylar från Apple. Det tror jag inte dom vill för dom har använt mig som mjölkkossa i 25 år. Jag som trodde i min enfald att högtalarna skulle kunna användas för evigt.

Kan du svara ärligt på dessa frågor?

Hade killen jag citerade rätt? Att alla Apples produkter kostar 10-15k+? Eller hade han fel?
2018-10-06, 18:55
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Kan du svara ärligt på dessa frågor?

Hade killen jag citerade rätt? Att alla Apples produkter kostar 10-15k+? Eller hade han fel?

Nej,han har självklart fel. Man kan köpa hörlurar och andra tillbehör för några hundringar och MacPro-datorer för 159000:- Den biligste iMacdatorn kostar 12995:- och den dyraste runt 30000:-
2018-10-06, 19:16
Medlem
Urinterapis avatar
En android kan ladda ner vilka appar som helst från var som helst, den kan ladda ner torrents, den kan blockera reklam i appar genom adaway samt ge gratis inApp-köp via Lucky Patcher. Hur i hela friden kan då någon välja iPhone???
2018-10-06, 19:24
Medlem
autologs avatar
Citat:

Ja, men nu är vi i macforumet. Trodde det var underförstått. Har jobbat på Applecare i Sverige i 13 månader, har bättre koll på apple än de flesta.
2018-10-06, 20:37
Medlem
Citat:

Du är helt fel ute min vän då apples billigare produkter har ett par år på nacken och även de är inga billiga produkter för vad du får för pengarna. Den billigaste mobilen apple har som är en ny model 2018/19 är Iphone XR som kostar 9799:- cirka 10K är ingen billig produkt då även den är i topp-siktet då även den är dyrare än andra märkes flaggskepp telefoner. För bara 2år sen hade apple ingen mobil runt 10tusen så apple har fått storhets vansinne

Även datorerna är dyra som fan, för dyra om du frågar mig. Deras billigaste 15tum laptop ligger runt 30 tusen kr. Det är horribla priser för en normal människa. Apple vil helt enkelt inte att den stora massan ska köpa deras produkter längre då de sätter såna här priser som inga andra märken kör på om man vill sälja sina produkter
2018-10-06, 21:30
Medlem
Colossos avatar
Citat:

Känner igen mig där. Köpte nya högtalare till min Windows-burk som jag hade back then men dom vägrade fungera, ljudet var värdelöst. Enligt tillverkaren ska dom fungera out of the box. Ringde HP och dom sa typ att "men köp ny om du vill att det ska funka". Tråkig upplevelse så förstår dig. Jobbigt när sånt händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in