• 1
  • 2
2018-03-29, 22:42
Medlem
1Partys avatar
Sanningen är att ingen här vet just precis vad som har hänt och varför CSN har "tagit" pengar ifrån ditt konto.

Lösningen:

Första saken du borde göra är ta kontakt med CSN och inte flashback, CSN's hemsida:

https://www.csn.se/kontakta-oss.html
Citera
2018-03-29, 23:02
Medlem
StickiestofIckys avatar
Loggade in på internetbanken via webbläsare och fick på så vis tillgång till den äldre versionen. Där kunde jag se autogirolistan och mycket riktigt så står CSN där. Rensade listan illa kvickt. Jaja...
Tack för hjälpen och all uppmuntran till att ordna upp mitt liv.
Citera
2018-03-29, 23:06
Medlem
StickiestofIckys avatar
Men ändå så tycker jag det är fel att ta någons socialbidrag
Citera
2018-03-29, 23:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickiestofIcky
DU har givit dem tillstånd att ta pengar från ditt konto. DOM vet inte vad det är för pengar.
Det som är fel att du har givit dem tillstånd att ta dina soc-pengar.
Glad Påsk på dig och ta ansvar för att det skall gå bra för dig.
Citera
2018-03-29, 23:40
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Det är studieskulder som är flera år gamla och jag studerar inte sen lång tid tillbaka.
Jag får brev från CSN då och då där dom gnäller över jag inte följer betalnigsplanen och att det kommer gå till KF om jag inte kammar mig.
Låt det gå till KF orka bry sig, men ta fan inte alla mina pengar precis innan påskhelgen.

Exakt, varför betala tillbaka pengar man lånat av någon annan? Då är man ju bara dum, kan ju behålla dem och köpa påskbärs istället.
Citera
2018-03-30, 01:38
Medlem
Citat:
Jag lever på planeten Nolife där arbetslösa människor inte har en möjlighet att betala ett par tusen i månaden.
Kan tillägga att jag har jobbat, betalat skatt och gjort månatliga avbetalningar i många år tills jag blev arbetslös.
Saknar helt enkelt möjligheten att göra rätt för mig för tillfället.

Men varför är du en sån jävla klant då? Har du socbidrag slipper du betala, har du 0 kr i inkomst under året slipper du betala etc etc etc. Hade du varit tillräckligt smart för att ANSÖKA om att betala mindre och inte bara skitit i att betala, som den idiot du är, hade din CSN-skuld inte legat hos Kronofogden överhuvudtaget. Ett tips för framtiden.

Edit: Du kan ju även nu ansöka om att betala mindre. Du får inte tillbaka det du betalat in men du slipper få skyhöga påminnelseavgifter, risk för Kronofogden etc.
Citera
2018-03-30, 22:47
Medlem
godboys avatar
Citat:
CSN vet inte var du får din inkomst ifrån, de bara drar det från kontot för att DU har MEDGIVIT autogiro!
Citera
2018-04-02, 17:30
Medlem
Dom drog enligt överenskommelse.

Logga in på deras sida och ansök om att betala mindre, har du soc är din inkomst 0. Tar knappt en minut så får du beslut om nytt belopp att betala ( 0 )
Citera
2018-04-02, 17:59
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Du har ju via autogiro skickat pengarna till dem. Det är för fan ditt eget fel. Ta tag i ditt jävla liv och ansök om att få skjuta upp CSN-betalningarna tills dess att du har arbete igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in