2018-03-28, 08:26
Medlem
Har ni sett att Landshypotek börjat med bolån!
https://www.landshypotek.se/bolan-till-hus/

Just nu 105 punkters rabatt (från 2,04) på 50% belåning!

"Just nu är vår bästa ränta 0,99% på bolån med ett års bindningstid. Effektiv ränta 0,995%. Erbjudandet gäller ansökningar som inkommer innan 31 mars 2018."

Jag har ansökt :-)
Citera
2018-03-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Excalibur
Jag har ansökt :-)

Och i går gjorde de en kreditprövning, så det är kanske på gång snart!
Citera
2018-04-05, 10:14
Medlem
Jag pratade med Landshypotek Bank nu och de återkommer till mig om cirka 3-4 veckor ...
Citera
2018-04-05, 10:38
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Excalibur
Jag pratade med Landshypotek Bank nu och de återkommer till mig om cirka 3-4 veckor ...

Grattis.
Hur länge varar rabatten? Är den på årsbasis som vanligt?
Citera
2018-04-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Grattis.
Hur länge varar rabatten? Är den på årsbasis som vanligt?

https://www.landshypotek.se/rantor/bolan-rantor/
"Rabatten gäller i 24 månader och när den löper ut får du automatiskt en rabatt enligt för närvarande gällande rabattregler. För lån med bindningstid längre än 3 månader (1-10 år) gäller rabatten under bindningstiden."
Citera
2019-04-10, 12:05
Medlem
Hur är denna banken? Är i behov av att flytta mitt bolån och kollar upp lite aktörer för att försöka få ut det bästa.

Är det svårt eller krångligt att utöka bolånet för att få pengar till t.ex. renovering som badrum och liknande?

Är det enkelt att flytta över lånet från en annan bank till denna?
Citera
2019-04-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moses666
Hur är denna banken? Är i behov av att flytta mitt bolån och kollar upp lite aktörer för att försöka få ut det bästa.

Är det svårt eller krångligt att utöka bolånet för att få pengar till t.ex. renovering som badrum och liknande?

Är det enkelt att flytta över lånet från en annan bank till denna?

De befattar sig inte med bostadsrätter utan bara hus.
Citera
2019-04-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
De befattar sig inte med bostadsrätter utan bara hus.

Vad får dig att dra slutsatsen att det handlar om en bostadsrätt? Det handlar om hus.
Citera
2019-04-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moses666
Vad får dig att dra slutsatsen att det handlar om en bostadsrätt? Det handlar om hus.

Du skrev inget om det så jag tyckte det var en relevant upplysning. Om inte för dig så för andra som läser tråden...
Citera
2025-03-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du skrev inget om det så jag tyckte det var en relevant upplysning. Om inte för dig så för andra som läser tråden...

Ingen som vet mer om denna bank?
Citera
2025-07-15, 19:56
Medlem
Hade också velat veta mer. Jag äger en skogbruksfastighet och behöver bygga. Swedbank vill inte hjälpa mig trotts att jag amorterar 6k i månad och har varit kund i 18 år.
Citera
2026-02-23, 21:19
Medlem
Sådär.. bytte till Landshypotek för 10 min sedan. Enligt statistik så har de haft bäst ränta de sista 9 åren, och eftersom de bara hållit på med villalån sedan 2017 (dvs 9 år, skogsfastigheter typ 100 år &#128516 så kändes det som en nobrainer. Notera att jag är under 60% lånegrad på huset och då sjunker räntan avsevärt på alla banker, men det gjorde typ 4000 kr per år på mitt lån så det uppfattar jag som värt besväret 🙂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in