Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-04-14, 17:14
  #61
Medlem
Gissningsvis är det personer från Ryssland eller några inom det gamla s.k. sovjetområdet som gjort detta, tror jag. Men det rör sej om klåpare på låg nivå. Inte speciellt troligt att detta är subventionerat från högsta nivå eller Putin. Mest troligt rör det sej om spion-hantverkare i bottenskiktet eller motsvarande som gjort inbrott i nåt gammalt förråd eller kanske till och med haft legalt tillträde och kommit över dessa kemikalier/preparat.

Rent statistiskt så borde det även vara stor risk att de som gjort detta har någon utbildning eller erfarenhet inom området kemi eller sjukvård föreställer jag mej även, då det ofta är såna personer som har kunskap om hur dessa kemikalier fungerar och hur dessa hanteras. Därmed är det även viss risk att det är både män och kvinnor inblandade i operationen anser jag. Kvinnor söker sej ofta till utbildningar inom kemi/sjukvård och sådant även om de senare generellt inte särskilt ofta dyker upp i sammanhang som har med våldsbrott och militär och sånt att göra.
__________________
Senast redigerad av MrNoShow 2018-04-14 kl. 17:19.
Citera
2018-04-14, 21:45
  #62
Medlem
GothamCitys avatar
Nu är jag ännu mer säker på Deep State false flag. De gör allt för att provocera fram WW3 när deras makt håller på att krossas.

https://www.zerohedge.com/news/2018-...k-produced-not
Citera
2018-04-16, 18:04
  #63
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Nu är jag ännu mer säker på Deep State false flag. De gör allt för att provocera fram WW3 när deras makt håller på att krossas.

Börjar undra om detta inte är en dubbelbluff.

Gasattacken i Salisbury och gasattacken i Douma är helt uppenbart riggade men så taffligt att det är löjligt.

Attacken i Syrien med 105 robotar mot tre mål som redan bombats tidigare var mest en maktdemonstration. Det fann inget militärt värde i den attacken.

INGEN underrättelsetjänst är väl så inkompetent?

Alltså finns det ett annat syfte. Redan från början.
Citera
2018-04-16, 18:50
  #64
Medlem
GothamCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Börjar undra om detta inte är en dubbelbluff.

Gasattacken i Salisbury och gasattacken i Douma är helt uppenbart riggade men så taffligt att det är löjligt.

Attacken i Syrien med 105 robotar mot tre mål som redan bombats tidigare var mest en maktdemonstration. Det fann inget militärt värde i den attacken.

INGEN underrättelsetjänst är väl så inkompetent?

Alltså finns det ett annat syfte. Redan från början.

Precis min tanke.
Citera
2018-07-05, 19:14
  #65
Medlem
Lao Tzus avatar
Tja det här var vad jag misstänkte från dag 1.

Falskflaggan kommer från cigaretter som (troligast) MI5 planterade hos Skripals.

Nu har ett par uppenbarligen plockat fimpar i närheten med självklar utgång.
Citat:
Novichok victims 'feared poisoned by CIGARETTE left from botched Skripal assassination

https://www.dailystar.co.uk/news/lat...britain-sergei
Citera
2019-03-03, 22:06
  #66
Medlem
På förekommen anledning postar jag det här inlägget i konspirationstråden, då det inte tycks höra hemma i den ”stora” tråden.

Här är en alternativ förklaring till Skripal-fallet, där Sergei blir en trippelagent och Julia är den som skall dödas med ”Novichok”. Parfymflaskan har sin plats, liksom Steele-dossiern och de två, t.o.m. tre, ryssarna. Jag tycker det är en mycket mer logisk förklaring än britternas ibland nästan löjliga historier, som de fått ändra från tid till annan.

http://thesaker.is/the-alternative-skripal-narrative/

Trevlig läsning!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback