• 1
  • 2
2018-03-28, 12:02
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Röker själv ibland, men kan fortfarande förstå om det införs rökförbud på allmänna platser. Tycker att det hör till att visa hänsyn och hyfs genom att inte röka bland människor som inte uppskattar rök.

Jag är stor rökare men håller med dig fortfarande.
Dock anser jag att krögare/liknande ska ha valet att välja utifall dom vill tillåta rökning både inomhus och på deras uteservering. Precis som jag anser att befolkningen ska vara fria att själva bestämma vilken företagere dom vill besöka.

Sen tycker jag även att bilar för personligt bruk ska förbjudas då dom stinker som svin, och är högljudda när dom yrar runt.
Citera
2018-03-28, 16:19
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Jag är stor rökare men håller med dig fortfarande.
Dock anser jag att krögare/liknande ska ha valet att välja utifall dom vill tillåta rökning både inomhus och på deras uteservering. Precis som jag anser att befolkningen ska vara fria att själva bestämma vilken företagere dom vill besöka.

Sen tycker jag även att bilar för personligt bruk ska förbjudas då dom stinker som svin, och är högljudda när dom yrar runt.
Håller med dig till fullo, rökning på uteservering skall givetvis bestämmas av krögare.
Det håller redan på att bli förbjudet med dieselbilar i statskärnorna. Pendlar själv in till centrala Göteborg med bil och parkerar varje dag på Heden i ca 8-10 timmar och det brukar kosta någonstans mellan 130-195 kr + trängselskatt och bensin. Anser att så länge det inte finns några andra billiga alternativ till bil tycker jag inte att man bör förbjuda dieselbilar riktigt än.
Senast redigerad av SophieNeveu 2018-03-28 kl. 16:23.
Citera
2019-03-20, 23:10
Medlem
Sjuk stat vi har. De sa på nyheterna att det är butiksägarens ansvar att säga till om nån röker UTANFÖR BUTIKEN.

Inte fan kommer personalen lämna butiken på kvällen och riskera att bli nedslagna eller bråka med patrask som står utanför på kvällstid.

Lika sjukt som att det skulle vara jula butikens ansvar att nån använder morakniven på nån som de just köpt utanför entreen till butiken.

Eller att det skulle vara icas ansvar om nån köper ut energidryck till 14åringar som får den utanför entreen.
Senast redigerad av Blatteman 2019-03-20 kl. 23:13.
Citera
2019-03-21, 18:12
Medlem
eremitkraftans avatar
Det borde bli läge för lite civil olydnad, kan man tycka. Hårdnackade rökare som är beredda att ta strid för sitt rökande finns väl?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in