• 1
  • 2
2018-03-25, 13:29
Medlem
xmz1312s avatar
Eftersom vi inte vet vad medvetenhet faktiskt är, så kan det vara som du säger. Vi vet ju inte.

Men.. om vi leker din tankelek här;

När jag tittar genom min historik av kommentarer här på flashback som är från igår.. sex månader sen.. ett år sen etc. Hur går det ihop? När skrev jag det? Eller skrev någon annan det i mitt namn?
Citera
2018-03-25, 17:11
Medlem
Hur kan jag förstå att jag inte förstår någonting? Det är en paradox.

Jag tror att hela våran värld är uppbyggd precis som en paradox.

Det är som att säga att "allt är relativt" men om allt är relativt då är påståendet att allt är relativt objektivt sant och det gör hela påståendet till en paradox.

Tiden är paradoxal, hur kan vi uppleva tiden om vi bara befinner oss i nuet.

Jaget är en paradox, alla atomer i kroppen byts ut under en livstid men jag är fortfarande jag.

Hela vetenskapen bygger på infinite regress.

turtles all the way down helt enkelt.
Senast redigerad av aner0990 2018-03-25 kl. 17:16.
Citera
2018-03-25, 19:21
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Alltså nu får jag ångest, kommer grubbla rätt länge på det där. Fast egentligen skulle det vara skönt, då existerar inte idioterna runt omkring.

Äh gör som jag och strunta i att få ångest.
Citera
2018-03-25, 19:25
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz1312
Eftersom vi inte vet vad medvetenhet faktiskt är, så kan det vara som du säger. Vi vet ju inte.

Men.. om vi leker din tankelek här;

När jag tittar genom min historik av kommentarer här på flashback som är från igår.. sex månader sen.. ett år sen etc. Hur går det ihop? När skrev jag det? Eller skrev någon annan det i mitt namn?

Nej det är bara ditt medvetande som har hittat på det just nu som får dig att tro på att det fanns en gårdag. Minnena och det som är "Sparat" är bara du som har hittat på det just nu och ditt medvetande har genererat fram en känsla av självklarhet.

Så är det, Om någon kan motbevisa mig så tycker jag ni ska få nobelpriset i filosofi.

Att helt enkelt intala sig att det inte är som jag skriver duger inte.

Sedan kan jag mindfucka detta ännu längre, och säga att du kanske är någon slags varelse som irrar runt och har psykos i en annan dimension på en okänd planet som bara tror att du är en människa.
Senast redigerad av Mandateofheaven 2018-03-25 kl. 19:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in