Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 19:45
  #1
Medlem
Hej!

Tl: DL:

Massa skador i benen/knä muskler etc. kommit väldigt långt själv. behöver tipps och hjälp ang. prepparat och/eller stammceller.
Någon som vill hjälpa till, erfarenheter eller vet bra ställen?



Längre variant:

För att försöka göra en väldigt lång historia kort, så drog jag på mig ganska mycket skador under en olycka. Frakturer, ledband, korsband och skadade muskler..
Mestadels i benen och knän..
Mina prognoser såg inte särskilt goda ut och man befarade väl att jag skulle få problem att använda benen normalt igen.

Men idag, nästan decenniet senare, massa operationer och en jävla massa rehabtimmar och träning, så kan man nog se mig som i ganska hyffsad form.
jag tränar 5-6 dagar i veckan, varav ett tillfälle är ca 1-2 mil vandring med packning och ett annat brukar innefatta att jogga i intervaller 3-4km beroende på dagsform.
Saker som ju sett ut att vara omöjliga för massa år sedan.

Mitt problem är dock att oavsett hur jag gör, eller hur bra jag tränar så blir jag alltid svullen och öm i knäna.. vilket naturligtvis hämmar träningen otroligt mycket. och jag känner av saknaden utav muskelmassa i ena benet.
där det som ovan nämnt alltså saknas ett köttstycke. min senaste och sista operation var runt två år sedan.
En ganska avancerad korsbandsoperation och återhämtningen efter den har varit otroligt påfrestande, då man som alltid nästan fått börja om ifrån ruta 1. Och denna gången var det riktigt tungt.

Jag blir inte yngre, och jag vet att ingenting blir lättare. Men detta året känns som mitt sista att bli bättre. att göra någon riktig skillnad och bli starkare. och att kunna hitta en hållbar lösning för framtida bekymmer. ...Samt kanske nå upp till mina mål jag har.

så nu vänder jag mig till den kollektiva visdomen här..

Vad finns där för alternativ? vad kan man göra?

Nu när hjälpen ifrån den svenska sjukvården inte kommer längre.. (Som jag ändå får tillägga har hjälpt mig bra på många sätt.)

jag är sjukt driven och jag får ofta lägga band på mig själv när det kommit till överbelastning och träningsskador. Så pannbenet är det inte mycket fel på.
och har ju samtidigt blivit expert på mina begränsningar och hur benen fungerar.



Så kortfattat: muskelökning-skador, broskskador, senor.. vad finns det för preparat som kan hjälpa? Allt i beaktning.

Jag är helt grön på doping eller liknande och har aldrig riktigt vart intresserad utav att "fuska" men jag inser ju också att jag inte tävlar mot någon annan här, utan det är mitt liv jag vill vinna bara..
Jag härleder nämligen många utav mina bekymmer till just muskler och nerver.. varav ett stort problem är att jag alltid måste träna för att musklerna ska vara aktiva..
Kan liknas vid att viktökningen mellan första och andra setet i första benövningen är ca 600%

(5kg benspark känns tungt som fan och som min maxvikt men sen 10sek efteråt kan jag lätt värma upp igen på 30-35kg för att avsluta på ca70kg!)

Med andra ord, har jag inte alltid träningsvärk i benen så får jag ont i knäna istället..
Direkt efter ett bra benpass känns det som att jag kan klara av vad som helst.

Stamceller?!
Faktum är ju att där finns skador och trauman i knäet. Så någon med erfarenheter? Eller någon modig läkare som vågar testa? någon forskare eller galen
vetenskapsman...jag är öppen för förslag.

Jag tänker inte lägga mig ner ännu. jag har mer att ge. och jag har redan kommit så jävla långt.


Behöver bara lite mer kött på benen... pun intended.
Citera
2018-03-24, 19:59
  #2
Medlem
Har du provat att spruta i tuppkam?
Citera
2018-03-24, 20:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Har du provat att spruta i tuppkam?

Efter lite snabbt googlande så ser det ju absolut intressant ut, Även om jag kanske är ute efter en lite mer permanent lösning.. Men som komplement och tillsvidare för träningens skull så kan det ju absolut vara intressant! Tack
Citera
2019-12-30, 23:11
  #4
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padded
Hej!

Tl: DL:

Massa skador i benen/knä muskler etc. kommit väldigt långt själv. behöver tipps och hjälp ang. prepparat och/eller stammceller.
Någon som vill hjälpa till, erfarenheter eller vet bra ställen?



Längre variant:

För att försöka göra en väldigt lång historia kort, så drog jag på mig ganska mycket skador under en olycka. Frakturer, ledband, korsband och skadade muskler..
Mestadels i benen och knän..
Mina prognoser såg inte särskilt goda ut och man befarade väl att jag skulle få problem att använda benen normalt igen.

Men idag, nästan decenniet senare, massa operationer och en jävla massa rehabtimmar och träning, så kan man nog se mig som i ganska hyffsad form.
jag tränar 5-6 dagar i veckan, varav ett tillfälle är ca 1-2 mil vandring med packning och ett annat brukar innefatta att jogga i intervaller 3-4km beroende på dagsform.
Saker som ju sett ut att vara omöjliga för massa år sedan.

Mitt problem är dock att oavsett hur jag gör, eller hur bra jag tränar så blir jag alltid svullen och öm i knäna.. vilket naturligtvis hämmar träningen otroligt mycket. och jag känner av saknaden utav muskelmassa i ena benet.
där det som ovan nämnt alltså saknas ett köttstycke. min senaste och sista operation var runt två år sedan.
En ganska avancerad korsbandsoperation och återhämtningen efter den har varit otroligt påfrestande, då man som alltid nästan fått börja om ifrån ruta 1. Och denna gången var det riktigt tungt.

Jag blir inte yngre, och jag vet att ingenting blir lättare. Men detta året känns som mitt sista att bli bättre. att göra någon riktig skillnad och bli starkare. och att kunna hitta en hållbar lösning för framtida bekymmer. ...Samt kanske nå upp till mina mål jag har.

så nu vänder jag mig till den kollektiva visdomen här..

Vad finns där för alternativ? vad kan man göra?

Nu när hjälpen ifrån den svenska sjukvården inte kommer längre.. (Som jag ändå får tillägga har hjälpt mig bra på många sätt.)

jag är sjukt driven och jag får ofta lägga band på mig själv när det kommit till överbelastning och träningsskador. Så pannbenet är det inte mycket fel på.
och har ju samtidigt blivit expert på mina begränsningar och hur benen fungerar.



Så kortfattat: muskelökning-skador, broskskador, senor.. vad finns det för preparat som kan hjälpa? Allt i beaktning.

Jag är helt grön på doping eller liknande och har aldrig riktigt vart intresserad utav att "fuska" men jag inser ju också att jag inte tävlar mot någon annan här, utan det är mitt liv jag vill vinna bara..
Jag härleder nämligen många utav mina bekymmer till just muskler och nerver.. varav ett stort problem är att jag alltid måste träna för att musklerna ska vara aktiva..
Kan liknas vid att viktökningen mellan första och andra setet i första benövningen är ca 600%

(5kg benspark känns tungt som fan och som min maxvikt men sen 10sek efteråt kan jag lätt värma upp igen på 30-35kg för att avsluta på ca70kg!)

Med andra ord, har jag inte alltid träningsvärk i benen så får jag ont i knäna istället..
Direkt efter ett bra benpass känns det som att jag kan klara av vad som helst.

Stamceller?!
Faktum är ju att där finns skador och trauman i knäet. Så någon med erfarenheter? Eller någon modig läkare som vågar testa? någon forskare eller galen
vetenskapsman...jag är öppen för förslag.

Jag tänker inte lägga mig ner ännu. jag har mer att ge. och jag har redan kommit så jävla långt.


Behöver bara lite mer kött på benen... pun intended.

Hej

Hur gick det med detta? Vart de nå stamceller?

Vad jag läst behöver man nästan åka ner till Tyskland för det, många får bra effekter, vissa inga effekter alls. SÖker man på youtube är det mesta olika kliniker som promotar sin egen metod.
Citera
2019-12-31, 16:15
  #5
Medlem
Låter faktiskt som du behöver trappa ned träningen en del, kan slita rätt så mycket på kroppen och leder annars.

Finns väl en del olika kosttillskott som Glukosamin, MSM, Benbuljong osv som ska vara bra för leder och skelett.
Citera
2020-01-09, 21:51
  #6
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padded
Så kortfattat: muskelökning-skador, broskskador, senor.. vad finns det för preparat som kan hjälpa? Allt i beaktning.

Allantoin kan vara värt att testa, för det stimulerar läkning i alla system i kroppen som bygger på collagen d v s hud, brosk, skelett (skelettet består av kalk på en kollagen-ram), leder, bindväv etc.

Allantoin finns i stora mängder i Vallört, som sedan medeltiden flitigt använts för just leder, benbrott och hudbesvär. Fortfarande används vallört flitigt i östeuropa som te.

Vallört ger nästan aldrig biverkningar, men i några extremfall finns det rapporterat om att personer fått levercancer av pyrrolizidine i bladen, när de använt dem varje dag i flera månader. Det är en jätteallvarlig biverkan, så du kanske ska köpa rent allantoin istället för att plocka vallört så är du säker.

Pyrrolizidine akumuleras i levern snabbare än kroppen kan göra sig av med det om man dricker vallörtste varje dag. Knepet är att inte dricka vallörtste oftare än en gång i veckan.
Jag dricker vallörtste ca en gång i månaden och känner effekt på lederna, och jag har bra levervärden hos doktorn.
Jag känner folk som druckit vallörtste i 20 år, en gång i veckan och har utmärkt leverfunktion.

Roten av vallört innehåller mest pyrrolizidine och ska inte användas invertes, bara utvertes som salva.

Men det finns ju de där extremfallen som man inte kan bortse ifrån.
Citera
2020-02-25, 15:01
  #7
Medlem
tarjaas avatar
Nandrolone och andra steroider som ökar din kollagenproduktion och återhämtning såklart.
Citera
2020-03-08, 23:29
  #8
Medlem
MK2866, En peptid som ökar ditt växthormon nåt enormt. underbart för muskler, leder, brosk,senor,ligament o ben. Annars den selektiva androgen receptor mudulatoren ostarine?
Edit: MK677 heter den
__________________
Senast redigerad av fastlilsshit999 2020-03-08 kl. 23:30. Anledning: Edit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback