2018-03-24, 16:20
Medlem
Såvitt jag förstår så fungerar inte Handelsbanken som de andra bankerna dvs att aktuellt saldo visas direkt efter ett köp.

Istället står det bara tex ”prel. Köp -xxkr” samtidigt som saldot är missvisande. Hur lång tid tar det innan pengarna dras från kontot?
Citera
2018-03-24, 17:03
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Såvitt jag förstår så fungerar inte Handelsbanken som de andra bankerna dvs att aktuellt saldo visas direkt efter ett köp.

Istället står det bara tex ”prel. Köp -xxkr” samtidigt som saldot är missvisande. Hur lång tid tar det innan pengarna dras från kontot?

En dag eller två
Citera
2018-03-24, 17:23
Medlem
Citat:
Prel betyder att köpstället inte har godkänt köpet ännu, det kan ta en dag eller två.
(FB) Vad menas med prel. köp?
Citera
2018-03-24, 17:45
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet

Som jag minns det så dras preliminära belopp direkt och aktuellt saldo är korrekt. Brukar dock ta en eller två dagar innan det inte står prel. framför. Gäller Allkortet som Bankkortet.

Edit: Fel av mig. Saldot stämmer inte men det gör disponibelt belopp.
Senast redigerad av davidwatts 2018-03-24 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in