2018-03-24, 15:03
Avslutad
Läste en tråd där inläggen var 12 år gamla. Kände för att citera ett inlägg. Men jag visste ju inte om användaren var aktiv ens, såhär över ett decennium senare.

Brukar ni citera gamla inlägg?
Hur gammalt är okej?
Citera
2018-03-24, 15:05
Medlem
qztars avatar
Så länge du tillför något till diskussionen så har jag svårt att tro att det är ett problem.
Citera
2018-03-24, 15:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
Så länge du tillför något till diskussionen så har jag svårt att tro att det är ett problem.
Det är Korrekt Rätt.
Citera
2018-03-24, 15:07
Medlem
Dr_Dollars avatar
Att bumpa en tråd bara för att göra det är helt meningslöst, men tillför inlägget nånting vettigt så varför inte?
Citera
2018-03-24, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Att bumpa en tråd bara för att göra det är helt meningslöst, men tillför inlägget nånting vettigt så varför inte?

Det var ingen trådbump dock. De första inläggen var från 2006.
Citera
2018-03-24, 15:12
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det var ingen trådbump dock. De första inläggen var från 2006.

Lite magkänsla och fingertoppskänsla blir väl nästa steg då:

Citat:
Gick förkylningen över?
Citat:
Har du sålt bilen?
Citat:
Har den försvunna flickan hittats?
Citera
2018-03-24, 15:15
Avslutad
Citat:
Lite magkänsla och fingertoppskänsla blir väl nästa steg då:

Det var inga sådana frågor, mer av typen att en person gillade en film. Och då kunde jag ge medhåll, samt fråga om personen sett X och Y liknande filmer. Exempelvis.
Citera
2018-03-24, 15:19
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Det var inga sådana frågor, mer av typen att en person gillade en film. Och då kunde jag ge medhåll, samt fråga om personen sett X och Y liknande filmer. Exempelvis.

Ett tips all välmening är att kolla när vederbörande sist var aktiv...så ditt inlägg har, och får lite betydelse
Citera
2018-03-24, 15:22
Avslutad
Citat:
Ett tips all välmening är att kolla när vederbörande sist var aktiv...så ditt inlägg har, och får lite betydelse

Tips i all välmening är härligt. Men det låter jobbigt att göra en bakgrundskoll av alla användare man vill citera.
Citera
2018-03-24, 15:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Jag vet inte hur ni gör men jag skriver inte bara för/till den som jag citerat utan även för alla som kan tänkas läsa i tråden. Även om den citerade personen kanske inte svarar så kanske mitt inlägg ger någon annan inspiration till att svara och så helt plötsligt är tråden igång igen.

Näe, så länge man faktiskt tillföra något så är det klart att man ska svara.
Citera
2018-03-24, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet inte hur ni gör men jag skriver inte bara för/till den som jag citerat utan även för alla som kan tänkas läsa i tråden. Även om den citerade personen kanske inte svarar så kanske mitt inlägg ger någon annan inspiration till att svara och så helt plötsligt är tråden igång igen.

Näe, så länge man faktiskt tillföra något så är det klart att man ska svara.

Jag ba' skriver. Kbk lixom.

Men bra att det är Välkommet att citera väl i tid och i tid.
Citera
2018-03-24, 15:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Läste en tråd där inläggen var 12 år gamla. Kände för att citera ett inlägg. Men jag visste ju inte om användaren var aktiv ens, såhär över ett decennium senare.

Brukar ni citera gamla inlägg?
Hur gammalt är okej?

Åldern på det man citerar är ju egalt.

Att ge ett svar på en tolv år gammal fråga är ju bara dumt, men om det tillför tåden och ämnet i sig något är det ju bara bra.

Å andra sidan kan man ju då bara skriva i tråden och inte citera någon så att det blir till ett svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in