Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 14:03
  #1
Medlem
Hejsan! Jag har alltid haft tjockt hår, men efter att jag gjorde en permament keratin behnaling för att få håret platt har jag tappat ungefär 1/3 av håret, om inte mer. Jag har slutat tappa såmycket och nu mår mitt hår bra igen, men vill få tjockare hår. Eftersom jag hade jätte tjockt hår från början är det inte så tunnt nu, men vill gärna ha tillbaka det tjocka. Jag vill ha snabba resultat och vill därför köpa någon medicin på apoteket, men vilken är bäst?
Citera
2018-03-24, 14:12
  #2
Medlem
26cms avatar
Du har inte funderat på att fråga apotekspersonalen?

Om du har tappat hår pga behandling så kommer håret oftast tillbaka så länge du inte lyckats döda hårsäcken helt.

Annars är ju biotin (vitamin b7) bra för håret
Citera
2018-03-24, 14:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26cm
Du har inte funderat på att fråga apotekspersonalen?

Om du har tappat hår pga behandling så kommer håret oftast tillbaka så länge du inte lyckats döda hårsäcken helt.

Annars är ju biotin (vitamin b7) bra för håret

de på apotek och vårdcentralerna är till 99,9999% får.
Citera
2018-03-24, 14:20
  #4
Medlem
Du behöver ingen medicinsk behandling,låt tiden göra jobbet. Helt gratis dessutom.
Citera
2018-03-24, 14:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26cm
Du har inte funderat på att fråga apotekspersonalen?

Om du har tappat hår pga behandling så kommer håret oftast tillbaka så länge du inte lyckats döda hårsäcken helt.

Annars är ju biotin (vitamin b7) bra för håret
Okej tack!
Citera
2018-03-24, 14:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Du behöver ingen medicinsk behandling,låt tiden göra jobbet. Helt gratis dessutom.
Har inte tålamodet
Citera
2018-03-24, 14:36
  #7
Medlem
26cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katinessis
Har inte tålamodet

Det får du ha. Det går inte fortare bara för att du tar vitaminer tex.

De "mediciner" folk får vid håravfall för att stoppa eller försöka få tillbaka håret är just vitaminer som kan stimulera hårsäckarna, men håret kan inte växa snabbare för det.

Du kan inte få mer hår/tjockare hår än vad du har anlag för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback