• 4
  • 5
2018-03-28, 00:15
Medlem
Grankulas avatar
Tror väl det jag stör mig på mest är svenskar som sitter på det yttre sätet. Så även när der kommer in folk och det börjar bli fullt, då flyttar dem inte in till det inre sätet, utan dem sitter kvar på det yttre och förväntar sig att man ska gå emellan alla som sitter för att sätta sig på det inre platsen, när dem mycket enklare och snabbare bara kunde satt sig själva där istället. Vet inte om det är någon ego grej ellee nått. Lite hyffs är väl inte så svårt att ha .

Och ja , jag lever som jag lär.
Citera
2018-04-21, 23:10
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
1) Lämna plats för avstigande (absolut inte självklart idag), stå inte mitt framför dörrarna.

Det här tycker jag faktiskt att folk är hyfsat bra på på just tunnelbanan, även om det är svårt i rusningen på de underdimensionerade perrongerna. På pendeln, däremot, är det raka motsatsen - folk står som dumma kor mitt framför dörren och försöker tränga sig på trots att det står femtio pers innanför som ska av först.
Citera
2018-04-21, 23:14
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
använd vissa dörrar till endast ingång och andra till utgång, som på bussar. Skulle det funka tror ni?

Nej, det skulle inte funka. En tunnelbanevagn av typen C20 (de "nya" vagnarna, d v s från 90-talet ) har 21 dörrpar på varje sida. Vid både på- och avstigning använder medelresenären max två av dem - det främsta och det bakersta. Förmodligen för att man är för lat för att gå 10-15 meter till ett helt oanvänt dörrpar. Roligast av allt är när tre mammor med barnvagnar ska in genom samma dörr i rusningen, på ett redan överlastat tåg...
Citera
2018-05-19, 08:46
Medlem
nittontrettons avatar
Stockholms tunnelbana är grisig.. tiggare överallt, unken lukt av urin på perrongen. Åkte tunnelbana i London i vintras och vilken skillnad! Gammla tåg men ack så fräscha. Kändes mycket trevligare.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in