Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 08:32
  #1
Medlem
Den senaste tiden har jag känt mig fast i allt. Ingenting är roligt. På sin höjd slösurfar jag och dricker kaffe enbart för att få dagen att gå. Ibland lägger jag mig mitt på dagen för att jag har tråkigt. Mina tidigare nöjen underhåller mig inte alls som det gjorde förut. Alla mina intressen känns som tråkiga. Jag finner ingen mening att gå till jobbet heller. Jag vill inte träffa någon ny tjej. Inga spel underhåller mig. jag såg den senaste star wars filmen och tyckte den var tråkig. Jag har försökt att titta på film men det finns inget bra därute. Jag bryr mig inte om kläder eller att gå ut och shoppa. Jag behöver inte mer prylar. Jag vill inte träna. Jag är trött på att promenera och jogga så jag har slutat med det. Jag är inte intresserad av droger längre. Jag är inte intresserad av att bilda familj.

Jag kan tänka mig att studera men mina betyg är inte dom bästa. Vet inte om jag kommer in på någonting.

Jag är inte deprimerad heller. Jag har försökt att tvinga mig till att göra saker men blir extremt rastlös. Blir galen, kan inte sitta still. Det är mest rastlösheten som kommer i vägen för allt. Jag tycker allt är tråkigt, sen blir jag rastlös. Jag har inte adhd.

Det känns som att man fastnat i livet på något sätt. Jag är klar med allt jag ville göra. Jag har allt jag behöver. Man skulle nog säga att man skall vara nöjd med allt jag har. Men det är jag inte. Allt jag gör när jag vaknar är att läsa nyheterna med lite kaffe. Sen säger det stopp. Det finns inget jag vill göra. Jag vill komma vidare på något vis men vet inte hur eller vad. Jag hatar att vara fast i den här lägenheten. Det känns som att vara fast i en bubbla och tiden bara går.

Har ni några bra råd?
Citera
2018-03-24, 08:42
  #2
Medlem
Public Enemys avatar
Har haft mina stunder också.
Jag tror att man skall gå till någon psykolog och snacka.
Helst skall man nog få något happy pill som kan ta en ut ur det där läget.
Citera
2018-03-24, 08:55
  #3
Medlem
sebastian66s avatar
Ta dig 1 sabbatsår från allt beställ flygbiljett till asien softa runt träffa nytt folk byt kultur-
Träffa nytt folk få nytt perspektiv på livet softa ligg på stranden softa och chilla.
Ta dig en god whiskey vänta på solnedgången.
Hyr 1 MC ta dig runt om överallt i landet du befinner dig i.
Alla hamnar i denna soppa du påpekar för eller senare det gäller bara att bryta vanorna och försöka hitta glädjen.
Som jag alltid har sagt lev livet innan du blir för gammal,
Att sitta i lägenheten måste kännas hopplöst
Citera
2018-03-24, 09:26
  #4
Medlem
Hej du

För att förändra på ditt liv / din vardag så måste du ta drastiska beslut. Det är i HANDLINGAR saker å ting förändras. tänkande och grubbleri gör en deppig och ångestfylld, true shit.

Du säger att du slösurfar, sluta upp med det. Ifall du har en dator så gör dig av med den. Dra ner på internet [u]kraftigt[u]. Tillåt dig att ha tråkigt, det är därifrån kreativitet föds.

Hänger man på nätet så överaktiverar man hjärnan och man fyller sinnet med ANDRAS åsikter, tankar o idéer. Sorligt egentligen. Samma gäller med smartphonen. Internet behövs som ett verktyg men inte mer. Sociala medier och underhållningsappar, väck med skiten.
Citera
2018-03-24, 09:28
  #5
Medlem
Givetvis är ovanstående en av många åtgärder. Kan du inte utföra drastiska åtgärder så kan du fetglömma förändring och ett gott liv. Lycka till! Kärlek och frid
Citera
2018-03-24, 17:04
  #6
Medlem
patriss avatar
Tror det handlar om att sätta upp mål att sträva efter: Du vill studera? Plugga upp betygen alternativt högskoleprovet. Är i en sån slump just nu mig själv. Allt är tråkigt. Struktur och målsättning är nyckeln för mig personligen.
Citera
2018-03-26, 10:28
  #7
Medlem
Såg ditt inlägg och kände igen mig.
Men så tänkte jag på det där kaffedrickandet. Undrar om det inte är sådana dagar då jag dricker några koppar mer?
Jag vet att kaffe framkallar ångest. Alltså riktigt stark ångest. Ifall man dricker väldigt mycket kaffe. Så varför skulle inte mycket kaffe kunna orsaka depression? Tycker i alla fall jag verkar rimligt.

Jag sökte lite och fann att många har gjort den kopplingen. Till och med större undersökningar har gjorts. Så jag är inte den ende som har misstanken.
Citera
2018-03-26, 10:33
  #8
Medlem
Egentligen är det också ok att inte känna alltför mycket för något och ta det lugnare. Problemet är väl mer kanske att man lätt fastnar i en nedåtgående spiral som det sedan blir svårare att ta upp sig för. Du kanske kan plugga på fhsk, resa, skaffa ny hobby? Ofta är det bra med miljöombyte och göra något nytt. Att dejta tror jag också kan vara rätt så bra.
Citera
2018-03-28, 11:00
  #9
Medlem
Du behöver miljöombyte samt börja studera. Plugga upp kurser på komvux samt studera inför HP-provet. Kom igen, det klarar du!
Citera
2018-03-28, 11:02
  #10
Medlem
Och glöm inte sätta upp ett mål samt delmål. Tillexempel en utbildning du kan tänkta dig studera
Citera
2018-04-03, 01:47
  #11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum

Psykologi: allmänt ——-> Psykisk hälsa

/Mod

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback