2018-03-23, 07:38
Medlem
hej,
ska snart byta från min samsung galaxy s6 till en iphone 7. kommer att använda mitt nuvarande sim i min nya telefon (som enligt google ska fungera).
men jag undrar: vad finns på sim-kortet, och kommer det att följa med in i den nya telefonen? jag vill nämligen ha en helt ren och tom telefon, helst inga sms eller kontakter (och speciellt inte bilder) från den gamla. går det bra eftersom det är helt olika system eller finns det något att göra?
Citera
2018-03-23, 08:23
Medlem
Kontakter kan vara sparade på SIM kortet, SMS vet jag inte.
Citera
2018-03-23, 11:50
Medlem
MysticLampShades avatar
SMS lär inte ligga kvar. Kontakter kan komma att vara kvar men det är väl bara att radera?
Citera
2018-03-23, 12:45
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axena
hej,
ska snart byta från min samsung galaxy s6 till en iphone 7. kommer att använda mitt nuvarande sim i min nya telefon (som enligt google ska fungera).
men jag undrar: vad finns på sim-kortet, och kommer det att följa med in i den nya telefonen? jag vill nämligen ha en helt ren och tom telefon, helst inga sms eller kontakter (och speciellt inte bilder) från den gamla. går det bra eftersom det är helt olika system eller finns det något att göra?

Standardvärde för Android är att allt spars på SIM-kortet. Om du inte själv aktivt ändrat på det, eller att du valt att spara t.ex. telefonnummer på kortet, så ska det vara tomt.
Citera
2018-03-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Standardvärde för Android är att allt spars på SIM-kortet. Om du inte själv aktivt ändrat på det, eller att du valt att spara t.ex. telefonnummer på kortet, så ska det vara tomt.

Jag vågar påstå att Standard för var Android sparar nr man lägger till, är i mobilen, och inte alls på SIM-kortet!

I skolen icke sprida falska icke-sanningar!
Senast redigerad av lbl 2018-03-23 kl. 14:17.
Citera
2018-03-23, 14:20
Medlem
borrizs avatar
Det har kommit appar för att underlätta en flytt som denna.
Apple har skapat en app för att flytta irån Android till IOS:
Move to iOS
https://play.google.com/store/apps/d...pple.movetoios

När du ser att du flyttat alla uppgifter till den nya telefonen, så gör du en reset på den gamla så att den blir som när den kom ifrån fabriken (fabriksåterställning)
Senast redigerad av borriz 2018-03-23 kl. 15:15.
Citera
2018-03-23, 15:08
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Jag vågar påstå att Standard för var Android sparar nr man lägger till, är i mobilen, och inte alls på SIM-kortet!

I skolen icke sprida falska icke-sanningar!

Du har naturligtvis helt rätt! Skrev helt enkelt fel.

Tack för påpekandet. Jag ska se om jag kan redigera min ursprungliga felskrivning.

PS. Nej det gick inte att ändra. Än större tack då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in