2013-02-04, 00:35
Medlem
MRs avatar
Ser massa tips i tråden, vet inte vilken man ska följa.
Vill få vitare tränder, osäker riktigt vad man ska börja med?

Det där 'Hydrogen Peroxide', kollade upp på eBay (där killen f.ö i videon som någon länka några inlägg ovanför, sa att det oftast är fejk/skit?), verkar jag inte vilja testa i alla fall :S

Det där med tandkrämen från apoteket och listerine, kanske blir att köra på först?
Citera
2013-02-04, 10:26
Medlem
Piscines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR
Ser massa tips i tråden, vet inte vilken man ska följa.
Vill få vitare tränder, osäker riktigt vad man ska börja med?

Det där 'Hydrogen Peroxide', kollade upp på eBay (där killen f.ö i videon som någon länka några inlägg ovanför, sa att det oftast är fejk/skit?), verkar jag inte vilja testa i alla fall :S

Det där med tandkrämen från apoteket och listerine, kanske blir att köra på först?
Det var jag som skrev det och mitt tips är bäst. Det är vad tandläkarna använder!
Tandkrämer och listerine gör ingen synbar skillnad, en halv nyans, max.

Det finns oseriösa säljare på ebay, ja. Men om du köper av någon med +1000 positiva omdömen lär du inte bli lurad. Se bara till att läsa vad de har för bäst-före datum.

Jag använder 35% carbamide peroxide med mintsmak! Inga biverkningar, bara vita tänder!
Citera
2013-02-12, 15:23
Medlem
BreakingBads avatar
Det jag är lite nyfiken på är varför vissa människor har knallvita tänder konstant utan att använda sig utav några preparat, trots att de snusar/röker/dricker kaffe och cola. Medan andra som kanske bara snusar eller dricker kaffe får bruna uteliggar-gaddar redan när de är 19-22..

Måste ju finnas någon "hemlighet" eller diff där nånstans tycker man. Jag känner ju iaf bra många fler snusare som har kritvita tänder än bruna och jag kan lova att de inte bleker sina tänder varannan månad heller..
Citera
2013-02-13, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piscine
Det var jag som skrev det och mitt tips är bäst. Det är vad tandläkarna använder!
Tandkrämer och listerine gör ingen synbar skillnad, en halv nyans, max.

Det finns oseriösa säljare på ebay, ja. Men om du köper av någon med +1000 positiva omdömen lär du inte bli lurad. Se bara till att läsa vad de har för bäst-före datum.

Jag använder 35% carbamide peroxide med mintsmak! Inga biverkningar, bara vita tänder!

Fick du hem dom från Ebay? Jag försökte köpa de från Ebay men de skicka inte till Sverige...
Citera
2013-02-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AJ.1
Fick du hem dom från Ebay? Jag försökte köpa de från Ebay men de skicka inte till Sverige...

Fortsätter å spåna lite på den här tråden då jag precis sitter och kollar på lite grejer att beställa hem.

Enligt filmen som ni skrev om i tråden så körde han på 6% Hydrogen peroxide gel över natten, sen för "spot treatments" körde han carbamide peroxid.

Tror det är ett lyckat koncept men som du skrev Piscine så kör du endast carbamide peroxid hela tiden? Och skippar hydrogen peroxide som han använde som huvudsaklig blekning. Har det funkat bra för dig och har du testat att köra precis som han i youtube filmen?

Folk som köpt från ebay, rekommendera gärna nån bra säljare med snabb leverans, kanske finns att få tag på i sverige via tradera m.m. också?
Citera
2013-07-04, 15:30
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Bumpar tråden
Någon som testat det nya medlet "Iwhite"? Reklamen visas dygnet runt och min kompis har nu köpt detta kit. Jag är lite tveksam då jag inte litar på blekningsmedel för hemmabruk, men någon som kan skriva nåt om detta medel? Kompisen är nämligen lite rädd att han får ilningar i tänderna eller sånt
Citera
2013-07-12, 12:22
Medlem
willas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Bumpar tråden
Någon som testat det nya medlet "Iwhite"? Reklamen visas dygnet runt och min kompis har nu köpt detta kit. Jag är lite tveksam då jag inte litar på blekningsmedel för hemmabruk, men någon som kan skriva nåt om detta medel? Kompisen är nämligen lite rädd att han får ilningar i tänderna eller sånt

http://www.iwhiteinstant.com/sv/vanliga-fr%C3%A5gor

Eftersom iWhite inte innehåller väteperoxid så ska han tydligen inte få ilningar. Återkom med resultat
Citera
2013-07-13, 01:41
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willa
http://www.iwhiteinstant.com/sv/vanliga-fr%C3%A5gor

Eftersom iWhite inte innehåller väteperoxid så ska han tydligen inte få ilningar. Återkom med resultat

Resultat efter en veckas användning: Noll. Hans tänder blev inte ett dugg vitare Nu sitter han och grubblar. Jag visste ju att vita tänder får man hos tandläkare, inte hemma
Citera
2014-01-18, 16:30
Medlem
Har sjalv varit rokare Inga manga ar, har ar superprodukter som jag anvander
Finns 2 timmars kit eller 2 veckors kit som man kan kombinera med tandkram och den forsta pa marknaden munskolj for tand blekning och dessutom billiga
http://www.vapors.se/teeth-whitening/
Citera
2015-03-07, 15:19
Medlem
Creepy24s avatar
Har testat olika tandblekningar och den absolut bästa är Dentway... Jag har i stort sett knallvita tänder nu och det har hållt i sig i över 1 år fortfarande väldigt vita och jag snusar dagligen Dentway har samma medel som dom har hos tandläkaren när man bleker tror det är därför det blir så bra
Citera
2015-05-17, 02:48
Medlem
saejverts avatar
Vad man ska använda för blekning beror ju mycket på vad man vill uppnå. Jag själv har vääldigt missfärgade tänder för att jag rökt och snusat och druckit väldigt mycket cola i mitt liv. Jag har liksom som missfärningar högst upp på tänderna, de är inte gula utan riktigt grova missfärgningar. Är så otroligt fult att jag vill spy när jag öppnar käften och inte riktigt vågar le åt folk på stan i fruktan att de ska springa iväg eller nått.

Första gången jag fick ett ryck och ville bleka tänderna köpte jag något kit för 500 spänn på Åhlens, det sorgligaste är att jag inte ens minns vad det hette, men det var en vit förpackning med röd text, det var sånna här stripes som man klistrar på på tänderna. Hur många gånger jag än satt med skiten på tänderna så hände ingenting, inte ens en nyansjävel vitare heller. Var något svenskt märke. Sved som fan på tandköttet gjorde det med.

Sen har jag testat att borsta tänderna med bakpulver, det om något hjälpte lite. Men det förstör tänderna så pass mycket att det är rent utav farligt att göra för ofta då du sabbar hela emaljen.

Beställde hem Crest 3D white "gentle routine" förra veckan, fick hem 5 stycken 2x stripes som man skulle ha på tänderna i fem minuter. Hade på dem lite längre och jag är på min sista förpackning nu och jag tycker faktiskt att det sakta men säkert har hjälpt lite. Kostade mig typ 80 spänn på Ebay och låg i brevlådan efter en vecka ungefär.

Ska beställa hem Crest 3D white "professional effects" så berättar jag här hur det gick.

Ber om ursäkt för långt inlägg, men har svårt att sammanfatta mig kort.
Citera
2015-05-18, 13:40
Medlem
Emiliasecrets avatar
Känner en som bleker tänderna (hemmablekning) och hon använder bikarbonat och citron blandat. Vet inte alls hur det är och har själv inte provat. Men jag tror att alla blekingar fräter på tänderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in