2017-10-25, 19:15
Medlem
Blommigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
finns de nån som kan rekommendera nån tandblekning? som faktiskt prövat själv?
Japp, jag. Se inlägg jag just skrivit om det!
Skulle även tillägga, att tydligen är det inte emaljen som bleks med detta medel, utan gelen tränger in i tanden och bleker NERVEN. Det är tydligen den som blir gul/mörk, och det är det som gör att tanden ser gul ut. Detta är vad min tandläkare förklarat iaf.
Citera
2021-08-08, 15:23
Medlem
Bumpar tråden. Någon som har provat belissas eller dentway? Funkar det eller är det slöseri med pengar? Hittar inga recensioner utan bara sponsrade inlägg
Citera
2021-11-07, 22:36
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherry-coke
Bumpar tråden. Någon som har provat belissas eller dentway? Funkar det eller är det slöseri med pengar? Hittar inga recensioner utan bara sponsrade inlägg
Testar Dentway i skrivande stund, återkommer om ett par veckor med resultat.
Citera
2021-12-08, 12:28
Medlem
Mrallknowings avatar
Finns en massa tandkrämen som fungerar, även kit plus lampa för femhundringen.
Har väll kommit munspraysblekning och pennor med.

Tänkte köpa ett kit snart för att sen underhålla med tandkräm efter. (Första gången jag bleker)
Citera
2021-12-08, 16:20
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Testar Dentway i skrivande stund, återkommer om ett par veckor med resultat.

Nå? Hur går det?
Citera
2021-12-08, 16:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Nå? Hur går det?
Blev lite bättre, men skulle inte säga att det var värt det. Om man dricker kaffe (vilket jag gör) så är effekten kortsiktig.
Citera
2021-12-11, 16:39
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuoso
Tjenare! Jag är snusare och har ganska gula tänder, vilket inte alls är kul. Jag ler nästan aldrig, och om jag gör det så skyler jag oftast tänderna med armen eller handen. Skitjobbigt att gå omkring och skämmas hela tiden.

Så jag söker ett sätt att bleka tänderna för under 1000 kr som är effektivt och rätt så ofarligt. Jag har kollat runt lite grann och sett att vissa personer rekommenderar att borsta tänderna med salt, det lär ju smaka förjävligt, men om det funkar så är det ju värt det (och billigt också).

Jag har också ramlat över en sida som heter simplesmile.se, där påstår dom att dom använder samma produkter som en tandläkare tar 3000 kr för. Ett startkit med 23% karbamidperoxid kostar bara 335 spänn inklusive frakt, det är ju asbilligt. Sidan ser ju väldigt seriös ut och så i mina ögon. Är detta något att rekommendera?

Om ni har några huskurer eller tips på hur man borstar tänderna ordentligt är det också väldigt uppskattat.

Menlöst som investering att bleka gaddarna och sedan fortsätta snusa för då kommer de bara bli missfärgade igen. Enklaste skonsamma sättet att ganska snabbt få bättre färg är att minimera missfärgningsprocedurer och under tiden borsta tänderna med ny fräsch eltandborste lite längre tid än normalt på tändernas framsida samt använda en vanlig whitening-tandkräm.

Sedan, ta för vana att skölja munnen med vatten efter varje måltid och även efter varje gång du dricker sånt som kaffe och te.
Citera
2022-01-06, 18:32
Medlem
Har testat olika sorters dental strips, men tycker man märker mest skillnad av att bleka hos tandläkare, lite dyrare (gick hos aquadental), men värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in