2018-03-21, 00:32
Medlem
Jag kan förstå om permanent uppehålstillstånd till de som kommer som flyktningar från kriget.Samt bidrag och ersättinigar till etableringen(i början känns det rätt...).Men varför får de medbörgarskap snabbare än EU folk?Själv måste stanna här,plugga och jobba dvs vara självständigt i fem år som EU medbogare,då en flyktning kille jag känner har fått medbörgarskap i 4 år(utan att vara gift eller har koppling till landet).Varför då?
Citera
2018-03-21, 01:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPann
Jag kan förstå om permanent uppehålstillstånd till de som kommer som flyktningar från kriget.Samt bidrag och ersättinigar till etableringen(i början känns det rätt...).Men varför får de medbörgarskap snabbare än EU folk?Själv måste stanna här,plugga och jobba dvs vara självständigt i fem år som EU medbogare,då en flyktning kille jag känner har fått medbörgarskap i 4 år(utan att vara gift eller har koppling till landet).Varför då?

Pga psykotisk migrationspolitik
Citera
2018-03-21, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPann

Det kan inte jag förstå. Araber kan komma från vilka länder som helst men påstå sig vara jemeniter eller syrier och därmed få uppehållstillstånd, tillfälligt eller permanent sådant. Det är en globalist-fråga om att störa det homogena, maskerat som ett humanistiskt fint initiativ. Det har redan gjort stora delar av Sverige dåligt fungerande och halvt olidligt att som svensk leva i. Värst är föreställningen att det inte går att göra någonting åt.
Citera
2018-03-21, 10:02
Medlem
Rikarvinges avatar
När jag trycker runt olika kombinationer på MVs självtest "testa om du kan bli svensk medborgare", så verkar det som "flyktingar" kan få efter 4 år i landet; EU-medborgare verkar behöva 5+ år oavsett. Båda kan få snabbare om de är gifta eller sambo med en svensk förstås.

Det finns många tjänstemän och politiker som är extremt progressiva / vänster jämfört med gemene svensk. De flesta "vanliga" svenskar orkar eller vill inte göra motstånd. På slutet av 90-talet förnyade mina klasskompisar sina uppehållstillstånd efter flera år i landet. Så de snabba medborgarskapen är något som man har smugit på stegvis. Mångkultur-skaparna är lömska på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in