Så kör vi igen. Människor med fräna fälgar som insåg vade gummit kostar.
Kollar man nya bilar med stora hjul så sitter det, Bridgestone, Good Year o det franska märket jag inte kan stava till.
Konstigt egentligen att alla som hatar franskt kör med deras gummi.
Sedan säljs bilen där köparen får stånd av fälgarna o sedan sitter det halvt trafikfarliga däck på dem.
Har själv dessa skitfälgar o däcken är knte bara dyra utan de är okomfortabla o nöts på nolltid.
Fick panikinköpa däck i höstas o gav 1500kr/st för två. Ett totalt värdelöst däck men det ända i länet med den dimensionen.
Nu till tipset.
På firma gav jag 1500kr/st för ett skitdäck som även var en gammal utgåva. Det var två hyllvärmare jag fick billigt.
Däremot, när jag hinner planera o inte upptäcka att däcken var slut inför en långresa så ger jag 1200kr/däck av märket Good Year. Minns inte modellen. Men det är ett av de bästa de har.
Med andra ord kan man köpa kvalitetsdäck på ex Dackonline för en mindre summa än vad däckfirmorna tar för sina skitdäck.
Fördelen sedan är att däckonline skickar till den däckfirma man själv uppger för montering.
Däckfirmorna har till o med gett upp denna konkurans enl däckfirman jag anlitar. Han erkänner att däckonline ligger lägre i pris till kund än vad han ger till sin grossist.