Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-03-18, 11:43
  #1
Medlem
Fraktalbanans avatar
Dos: 200ug LSD 25
Tidigare erfarenheter Alkohol, cannabis, LSA, LSD, svamp, changa
Ålder: 26
Kön: Man
Vikt/längd: 76kg 178cm


Efter suttit på en lapp i nästan en månad kände jag att det var dax denna dagen. Tidigare blev jag bara nervös av tanken av LSD men just denna dagen var det som allt bara föll på plats för att trippa. Jag städade lägenheten, rökte in lite salvia drog på min granne Totoro och tog halva lappen. 20 minuter in börjar min hy kännas gummiaktig, jag blir mer avslappnad och får ett skönt pirr i magen. Denna känslan fortsätter filmen igenom (130 min) och det händer inte så mycket mer än att jag känner lite mer för vad som händer i filmen.

2 timmar in blir lite otålig för att jag inte sett något visuellt hittills och bestämmer för att ta resten av lappen. Tar en dusch i 20 min och går ut i vardagsrummet för att bränna lite mer salvia och lägger mig sedan i soffan och lyssnar på musik i lurarna. Nu börjar det hända grejer! Till shpongles StarShpongled Banner börjar jag få CEV's. Varje not av musiken ger mitt svarta synfält en silhuett av en regnskog i skimrande rosa, blå och lila färger. Och jag kan zooma in för att kolla och lyssna noggrannare på varje not.

Jag ligger kvar i 2 timmar och utforskar musikens underbara värld. Plötsligt börjar något kännas väldigt fel. En konstig tanke kommer från ingenstans likt en kniv (kan inte minnas vad jag tänkte). Men vad som är fantasi och verklighet börjar nu överlappa varandra och jag blir rädd. Jag går till toaletten för att sätta mig och kissa och ser hela mitt spräckliga kakelgolv få ådror med mandalamönster och det rör sig överallt. Ännu en tanke slår till, alla mina känslor har skapat verkligheten och jag är bara någon marionett som mjölkas på känslor för nåt sjukt spel. Och den sista känslan jag har kvar är psykos. Jag blir livrädd men tar ett par andetag och säger "Om" några gånger. Bestämmer mig för att gå in i duschen för att grounda mig.

Det blir inte bättre i duschen utan värre. Jag ställs inför ett ultimatum. Sitta kvar i min psykosverklighet för evigt eller släppa taget om mitt liv ner i avloppsbrunnen. På nåt vis visar min intuition ett tredje alternativ och drar på kallvattnet för fullt. Jag upplever gud på bara någon sekund och återföds genom mig själv. Det kalla vattnet får mig att vakna till och det känns som jag nyss lämnat ett parallellt universum och har en fot i varje med fördröjning. Men mina minnen och ego kommer tillbaka bit för bit, och det är sån lättnad att jag börjar bli jag igen.

Jag ringer en vän för att göra en verklighetscheck och lugna ner mig. Jag blir glad och väldigt pratsam när han svara och jag känner att jag kan gå och lägga mig efter samtalet. Vanligtvis brukar jag inte kunna somna efter psykedelia men idag gick det bra.
__________________
Senast redigerad av Fraktalbanan 2018-03-18 kl. 11:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback