2006-01-26, 01:36
Medlem
Wyerds avatar
Att röka utan papper och tobak kan vara jobbigt. Visst, man kan röka i pipa, men det funkar ju sådär utan tobak. Man kan använda folie vilket suger. Man kan använda ett glas, men det är lite jobbigt. Därför fick jag en liten ide.

Jag gjorde en bild i PS, den finns här: [img]http://www.majorna414.com/bilder/flaskhasch.jpg[/img]

1. Ta en 50 cl plastflaska
2. Skruva ur korken och stick en nål igenom
3. Bränn två hål i flaskan, ett vid botten och ett i halsen
4. Sätt en liten haschbit på nålen, tänd på tills den ryker, skruva i korken och ställ flaskan på bordet.
5. Håll för det övre hålet tills biten brunnit upp
6. Sug i dig innehållet genom det övre hålet.

Borde ju funka bra. Bättre/enklare än med glas och suddigummi. Någon som provat den här tekniken? Skall testa nån gång.
Citera
2006-01-26, 01:41
Medlem
Claes!s avatar
Nog fungerar din uppfinning aldeles säkert men att hålla för båda hålen i väntan på att den ska brinna upp helt tror jag inte på, den får ju inget syre! Tänd på och sug medans den brinner istället
Citera
2006-01-26, 02:16
Medlem
Wyerds avatar
Hmm. Men om man bara håller för det övre hålet då, så syre kommer in ovanifrån. Inte kul å suga samtidigt, man vill ju ha allt i ett andetag!
Citera
2006-01-26, 10:14
Medlem
_b0s avatar
Eller så gör man några hål i en burk och röker som en pipa ?
Citera
2006-01-26, 10:15
Medlem
Redspeedos avatar
Meddela hur det funkade då du testat

Om du har lite tools till hands, kör denna:
http://www.waytoomany.com/vids/weed/gravity_bong.php

Citera
2006-01-26, 13:08
Medlem
Wyerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redspeedo
Meddela hur det funkade då du testat

Om du har lite tools till hands, kör denna:
http://www.waytoomany.com/vids/weed/gravity_bong.php

Haha, rolig ide, men det lär inte funka så bra med rent hasch då det inte brinner så snabbt/bra. Annars är ett annat tipps om man vill göra en Gravity Bong och inte har borrmaskin/14" skruvnyckelhylsa att använda en tändare för att bränna hål och folie för att göra en kopp av.

Citat:
Ursprungligen postat av _b0
Eller så gör man några hål i en burk och röker som en pipa ?

Nja, rent hasch brinner inte tillräckligt bra för att det skall funka. Jag snackar om rent hasch, ingen tobak och INGET skall gå till spillo
Citera
2006-01-26, 14:49
Medlem
Redspeedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Haha, rolig ide, men det lär inte funka så bra med rent hasch då det inte brinner så snabbt/bra.

Det är mycket möjligt.. dock tror jag det kan funka om det är finsmulat. Fast vad vet jag.. Jag får ta o testa i helgen o se om det går. Kan återkomma med resultat hehe
Citera
2006-03-08, 00:36
Bannlyst
Citat:
Borde ju funka bra. Bättre/enklare än med glas och suddigummi. Någon som provat den här tekniken? Skall testa nån gång.

Nå? Hur bra funkar det?
Citera
2006-03-08, 00:45
Medlem
Wyerds avatar
Det funkade faktiskt hur bra som helst. Var tyvärr ganska nerrökt när jag kom på att jag skulle bygga så jag kände inte av hur bra effekten blev men jag fick i mig all rök från biten iaf. Näste gång skall jag röka i den först.
Citera
2006-03-08, 01:52
Bannlyst
Men när man eldar på nålen borde den inte bli tillräckligt varm
för att kunna smälta plasten på korken och nålen åker åt sidan?
Citera
2006-03-08, 02:19
Medlem
Karl_Marxs avatar
Citat:
Nja, rent hasch brinner inte tillräckligt bra för att det skall funka. Jag snackar om rent hasch, ingen tobak och INGET skall gå till spillo

Jo det funkar, jag har prövat. Dock jävligt jobbigt då det brinner dåligt, men går gör det...
Citera
2006-03-08, 11:02
Medlem
Citat:
Haha, rolig ide, men det lär inte funka så bra med rent hasch då det inte brinner så snabbt/bra. Annars är ett annat tipps om man vill göra en Gravity Bong och inte har borrmaskin/14" skruvnyckelhylsa att använda en tändare för att bränna hål och folie för att göra en kopp av.

Nu pratar du allt i nattmössan, bra hasch brinner bättre än dåligt hasch, ett sätt att mäta haschkvalitet i lättantändligthet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in