Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
ok, tack för svaren allihopa, hehe. Fick även svar från ebay, och det var att skicka en request of payment från paypal på samma belopp, så det gjorde jag, och han betalade direkt, så det verkar inte vara några problem! Man får hoppas att det inte blir nåt skit när det dyker upp hos honom. Verkar vara många som claimar att varan inte är som annonserad och sen vill ha refund och vägrar skicka tillbaka prylen, och då finns det inte ett skit man kan göra som säljare.
En annan sak, ebay säger att de tar 10% av priset man sålt varan för, men sen lägger asen på moms med, trots att varan är begagnad. så på denna saken som jag sålde för 600 dollar, så måste jag betala 75 dollar till ebay. Wtf?
"Inte ett skit man kan göra"
Vill bara påpeka att det inte stämmer, jag bedriver e-handel hela dagarna och tar betalt med bland annat Paypal.
Förr fanns problemet med mycket chargebacks, men eBay och Paypal, framförallt Paypal har jobbat hårt på att förbättra det.
- Det är svårare att göra en chargeback.
- Det finns idag säljarskydd, dokumenterar du din frakt, tex ser till att skcika med kolli-id och utlämningsbekräftelse tex. via skickalätt.se med Posten är det nästan alltid spårbart och ID utlämning till andra länder.
Så faktum är att du kan vara ganska trygg så länge du inte är en skojjare.