2018-03-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är som varje val. Personer som är missnöjda med att inte hamna på listor eller få sina favoriter på listor.

Samma sak inför varje val. Tråkigt att det alltid ska bli sånt tjafs.

Exakt, samma sak varje gång i alla olika partier.

Men det är lika bra. Det sållar bort dem som helt enkelt inte är mogna att vara inom politiken.
Där tror jag tyvärr SD har mer sådana människor än andra, i och med svårigheter att fylla ut stolarna.
Citera
2018-03-15, 16:32
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Alltså även om SD inte är perfekt och har sina brister så är de väl ändå det bästa alternativet vi har just nu i riksdagen?
Och så som de andra har vägrat att samtala med dom, hur tror ni att de kommer att reagera på ett nytt parti fullt utav massa avhoppade / sparkade SD:are? Och en del verkar ha blivit sparkade t om därför att de var rasister. Även om det inte vore sant så är det ju ändå så som det kommer att säljas utav de andra hur som helst.

Jag tror ändå att det kommer o öppnas upp för SD efter nästa val, iallafall lite.
Det vore ännu mer katastrof att låta skiten fortsätta 4 år till, de kommer att tvingas till att bita i det sura äpplet tror jag.
Men då gäller det att SD är stora och enade.
Och jag menar '' toppstyrt ''... Ja? Vilket parti är inte det?
Och man kan väl tycka att SD skulle vara annorlunda men tänk efter lite nu.... Hur många idioter har de inte fått göra sig av med?
Vill ni verkligen ha en massa jävla idioter som är genuina rasister eller helt enkelt bara säger en massa korkade saker som är med o styr och får förstöra ännu mer för partiet?
De har det svårt nog, och ibland säger t om de som styr korkade saker själva.
Hur fan skulle det se ut om det INTE var så toppstyrt som det är? Total kaos. Det hela handlar ju om att försöka stabilisera partiet så att man kan samarbeta tillsammans med andra för att styra landet.

Personer som är total PR katastrof kan inte vara med o styra partiet, även ifall en del är kära i dom eller något och bajsar på sig när de gör något korkat och sparkas.
Inget parti kommer att bli stora nog att styra själv, och då måste man kompromisa. Men vissa verkar leva i någon slags dröm värld där Sverige blir Nazi Tyskland 2.0 eller något.... Där ett parti bara kommer till makten och kan göra och säga hur dom vill utan att spela det politiska spelet med de andra partierna.
SD är långt ifrån att vara så utsålda som de andra partierna är, bara för att de inte är perfekta tycker jag att det är oerhört korkat att självsabotera SD inför nästa val som är en så stor chans.

4 år till utan SD's påverkan och med samma skit är INTE vad Sverige behöver...
Senast redigerad av kolsyratkaffe123 2018-03-15 kl. 16:42.
Citera
2018-03-15, 16:34
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Hade varit intressant att granska nomineringslistorna för att se om det har något med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är 3 av 6 fullmäktigeledamöter, som avgår.

Ngn som vet mer konkret, vad de, som lämnar partiet i Motala, åsyftar med "bristande interdemokrati"?

Sverigedmokraterna är ett toppstyrt parti. Finns det ngn specifik fråga, som fick topplocket att ryka på de här personerna?

Handlar det om SD-riks - eller är det den lokala partistyrelsen i Motala som retat upp dem?

SDs hemsida för Motala-avdelningen är inte så informativ. Farbror Google kan berätta, att Anne-Kristin Jedler valdes till ny ordförande i jan 2016.

https://motalavadstena.sd.se/sd-motalavadstena-arsmote/

Jan 2017 valdes en ny ordförande: Dan Franzén

https://motalavadstena.sd.se/page/3/

Hittar ingen anteckning om årsmöte 2018, men såväl ordförande som vice ordförande är idag (?) tf. enl den här länken:

https://motalavadstena.sd.se/styrelsen/

Citat:
Det är som varje val. Personer som är missnöjda med att inte hamna på listor eller få sina favoriter på listor.

Haha, nej. Korrekt att de inte fanns med på listorna, men då ställde de i demokratisk ordning upp med en alternativ lista på årsmötet, vilken även vann. Gott så, men då valde partiet att ogiltigförklara årsmötet. Ni finner händelseförloppet i kronologisk ordning nedan:

http://www.mvt.se/nyheter/motala/partiledningen-ogiltigforklarar-sd-mote-i-motala-om5031302.aspx

http://www.mvt.se/nyheter/motala/massavhopp-fran-sd-om5042280.aspx
Citera
2018-03-15, 16:52
Medlem
Citat:

Kommer du på något liknande exempel från senaste tiden?
Citera
2018-03-15, 17:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed

Det är samma missnöje varje gång Sverigedemokraterna släpper listor både på nationell nivå och på lokal nivå.

Det är säkerligen likadant i alla partier, men blir större tjafs och mer uppmärksammat när det handlar om Sverigedemokraterna. Den här perioden när listorna släpps är alltid en massa tjafs förekommande, från folk som inte kom med på någon lista eller inte fick med just sin favoritkandidat, innan det lägger sig efter en tid.
Citera
2018-03-15, 17:05
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2018-03-15, 17:05
Medlem
Citat:
Det är samma missnöje varje gång Sverigedemokraterna släpper listor både på nationell nivå och på lokal nivå.

Det är säkerligen likadant i alla partier, men blir större tjafs och mer uppmärksammat när det handlar om Sverigedemokraterna. Den här perioden när listorna släpps är alltid en massa tjafs förekommande, från folk som inte kom med på någon lista eller inte fick med just sin favoritkandidat, innan det lägger sig efter en tid.
Jo visst, men såhär dramatiskt har jag aldrig hört talas om. Varför kunde de inte bara ta det via mail eller något? Verkar drama lhama queens.
Citera
2018-03-15, 17:25
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:

Det var ju värre förra året i Vansbro där hela den lokala avdelningen gick i rök över en natt pga av missnöje efter att ha plockat bort den nya Distrikts Ordföranden i Dalarna.

Sedan hade ju SD krisen i Bjuv kommun innan förra valet där i praktiken hela den lokala avdelning avgick och bildade Framstegspartiet med Allan Jönsson.

Sedan var ytterligare ett fall där något liknande hände också i Skåne och mandaten i kommunen halverades för typ två år sedan.

Så det här är faktiskt ganska vanligt för SD ute i distrikten där SD har svårt att få harmoni av olika anledningar.
Citera
2018-03-15, 17:30
Medlem
8711s avatar
Citat:
Jo visst, men såhär dramatiskt har jag aldrig hört talas om. Varför kunde de inte bara ta det via mail eller något? Verkar drama lhama queens.

För att dom som är missnöjda inte nöjer sig med att klaga via mail eller finna sig i att inte ha blivit valda eller att inte ha fått sin egen favoritkandidat vald. Det är anledningen till i princip alla dessa lokala tjafsanden.
Citera
2018-03-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Ett filmklipp har dykt upp från Motala där lokala sverigedemokrater avgår från sina uppdrag och lämnar partiet.

https://svegot.se/2018/03/15/massavhopp-fran-sverigedemokraterna-lokalavdelning-klipper-sina-kort/

En efter en stiger de fram till bordet, säger sina namn och sina uppdrag varefter de förklarar varför de lämnar Sverigedemokraterna. Sedan klipper de sina medlemskort.

Är detta början på slutet för SD?

De vet atat de inte kommer att komma på tur nästa gång så de jackar av nu så att de har valmöjligheter inför valet. Politiker bryr sig inte om de som betalar deras löner utan de har blivit politiker för vet att de inte har någon annan färdighet än att ljuga och stjäla. Vem vill anställa en tjuv med låg intelligens?
Citera
2018-03-15, 17:43
Avstängd
OliverCromwells avatar
Detta hände senast i GBG i somras. "Massavhopp" då också.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=vM-z2GiXP5g

Verkar ske hela tiden.

Minns ni inte massavhoppen 2001? Då var de så många att Nationaldemokraterna (ND) bildades.

Förvisso är SD toppstyrt. Men är folk som går med i partiet helt omedvetna om detta?
Citera
2018-03-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123

[Bra text]
.

Hur fan skulle det se ut om det INTE var så toppstyrt som det är? Total kaos. Det hela handlar ju om att försöka stabilisera partiet så att man kan samarbeta tillsammans med andra för att styra landet.

.
[Bra text]

Precis, och VILKA partier är INTE toppstyrda?...

För mig som väljare är partiernas politik det jag kikar på. Det är deras politik som är till 99% avgörande. Vad som sker i toppen kan knappas intressera mig mindre och det är definitivt inget som avgör vilket parti som får min röst.

"Nä, SD är så toppstyrt så jag röstar på Liberalerna istället!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in