2018-03-12, 11:57
Medlem
kameravinkels avatar
(Tråd kan flyttas om den ligger fel) Tjena. Har en golf 4 som jag fått lite problem med. När jag sätter läget i "av", så går vindrutetorkaren som att den skulle vara på som normalt. Alla andra lägen funkar som de ska (Automatisk, nivå ett, två osv) Detta hände nu under vintern och jag börjar fundera på om det har något med kylan att göra då bilen har strulat som fan denna vinter men funkade felfritt i somras. Kan också vara att jag har ren jävla otur men är det någon som har någon susning om vad som kan vara fel? Ibland när han står på av så går han inte, men kan sedan gå på från ingenstans. Skitskumt
Citera
2018-03-12, 12:12
Medlem
Har du funktionen automatisk vindrutetorkare när den detekterar vatten? Kan vara så att den fastar i automatiskt läge och sensorn är täckt med snö vatten eller smuts
Om inte,,,
Jag tror på något elfel eller kortslutning någonstans
Senast redigerad av Foundit2 2018-03-12 kl. 12:14.
Citera
2018-03-12, 12:12
Medlem
Amazon-mannens avatar
Glappkontakt..
Citera
2018-03-12, 13:21
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Övriga fordon --> Bilar
/Moderator
Citera
2018-03-12, 13:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kameravinkel
(Tråd kan flyttas om den ligger fel) Tjena. Har en golf 4 som jag fått lite problem med. När jag sätter läget i "av", så går vindrutetorkaren som att den skulle vara på som normalt. Alla andra lägen funkar som de ska (Automatisk, nivå ett, två osv) Detta hände nu under vintern och jag börjar fundera på om det har något med kylan att göra då bilen har strulat som fan denna vinter men funkade felfritt i somras. Kan också vara att jag har ren jävla otur men är det någon som har någon susning om vad som kan vara fel? Ibland när han står på av så går han inte, men kan sedan gå på från ingenstans. Skitskumt

Bilen är alltså cirka 15 år? -Skulle tippa på att spaken har gjort sitt. -Kolla om det finns någon "ny" i bättre skick på skroten, och byt.
Citera
2018-03-12, 17:46
Medlem
ViTolis avatar
Kortslutning mot plus!
Citera
2018-03-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViToli
Kortslutning mot plus!

Känns som blecken och plattan inuti torkarmotorn har ballat ur på något sätt.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in