Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2010-11-03, 19:45
Medlem
Martors avatar
kan man röka dexofen? har redan prövat men frågan är om det är farligt?

http://img714.imageshack.us/img714/918/img0475g.jpg

rökte en 50mg men smakade konstig och vet inte om ja kände så mycket, rökte lite ganja med
Senast redigerad av Martor 2010-11-03 kl. 19:54.
Citera
2010-11-03, 22:04
Medlem
Charmaines avatar
Dexofen är livsfarligt att experimentera med! Även en "liten" överdos kan göra att man får andningsförlamning och dör. Blandat med bensodiazepiner, alkohol osv är det också livsfarligt.

Distalgesic är redan "utgånget" från apoteken för länge sedan, Dexofen och Doloxen ska också försvinna och ersättas med kodein och tramadol.

Dextropropoxifen (det aktiva ämnet i Dexofen och Doloxen) är det som dödat flest människor i Sverige. Nu kommer jag inte ihåg var jag läste de, så tyvärr kan jag inte ge en källa, men runt 200 människor dör i Sverige varje år för att de antingen överdoserat dextropropoxifen eller "glömt av" att man inte ska dricka alkohol, tar ett glas vin och sterbar av....
Senast redigerad av Charmaine 2010-11-03 kl. 22:08.
Citera
2010-11-05, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Dextropropoxifen (det aktiva ämnet i Dexofen och Doloxen) är det som dödat flest människor i Sverige.

Jaså? Jag som trodde det var hjärt- och kärlsjukdomar. Jag kan verkligen vara riktigt jävla dum och obildad när det kommer till causa mortis.
Citera
2010-11-05, 12:37
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dung
Jaså? Jag som trodde det var hjärt- och kärlsjukdomar. Jag kan verkligen vara riktigt jävla dum och obildad när det kommer till causa mortis.

Nej, du är inte dum. Det är jag som formulerade mig tokigt.

Naturligtvis skulle det vara "Dexofen/Doloxen är de läkemedel som dödar flest människor per år."

Hoppas alla förstår hur jag menar!
Citera
2010-11-13, 16:44
Medlem
Jag hittade 2 50mg hemma tryckte i mig dom vart lite mysig (aldrig tagit opioder förr) nu kan jag inte sluta tänka på hur mysigt det var vill ha mer
Citera
2010-11-30, 23:22
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompass
Jag hittade 2 50mg hemma tryckte i mig dom vart lite mysig (aldrig tagit opioder förr) nu kan jag inte sluta tänka på hur mysigt det var vill ha mer
Avisst du kan ju njuta av att röka banan eller något annat som innehåller det aktiva ämnet Placebo.
Citera
2011-02-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icahorsarn
ja har torskat ditt på subb i nästan ett år fast man trodde det inte alls skulle va svårt att sluta... hört att dexofen ska lindra abstinensen och det råkar vara så att jag brutit min tå o fick 2! dexofen mot värken .. hadde nämligen avtändning då o de hjälpte utmärkt mot det .. men nu är det så att dom fuckade min tå ennu mer genom o bara plåstra ihop den så nu är det en spricka från tån enda ner te hälen,eftersom jag inte fick något riktigt gips .. o ja kan knappt gå o har dragit ner mitt sub intag från 4 mg om dagen till 1-2 mg var 2.an dag ungefär ... kan man inte gå o kräva att få dexofen för att dom knullat min fot o gjort så ja fått en ännu större spricka?,,, grejen är att ja får pissa för opiater,thc,benzo,amfetamin ... så ja kan ju inte direkt knappra det för o lindra abbstinensen o vill verkligen slippa sub helvetet!.. tacksam för svar på vad jag ska göra MvH/desperat noddare

lite ot, men det är ytterst sällan man gipsar tår. Har själv brutit tån ett x antal gånger och bara man har stabila skor alternativt inte stödjer på tån löser det sig av sig självt efter några veckor.

knaprar själv dexofen i detta nu, i smärtstillande syfte, är det något annat än alkohol och benzo man inte bör blanda med?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in