2018-03-05, 02:37
Medlem
Kollade igenom nedanstående video och all data pekar på att intresset för kryptovalutor har minskat ganska kraftigt sista veckorna. Självklart var intresset oerhört stort då vi nådde nya höjder men är det ett trendbrott vi ser nu? Är hypen över för en längre tid?
Har även märkt att det har blivit betydligt lugnare på den här avdelningen på Flashback. Hur är det med intresset här?

SCARY Trend in Bitcoin & Other Cryptocurrencies
https://www.youtube.com/watch?v=Ft9cwq7yXpo

Skall tillägga att jag personligen försöker ägna mer tid åt annat då hysterien med alla ICO's blivit ganska påfrestande på sistone. Lägger det lilla jag har i malpåse ett tag och sen får det gå som det går med det.
Senast redigerad av Autobahn76 2018-03-05 kl. 03:17.
Citera
2018-03-05, 03:19
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Kollade igenom nedanstående video och all data pekar på att intresset för kryptovalutor har minskat ganska kraftigt sista veckorna. Självklart var intresset oerhört stort då vi nådde nya höjder men är det ett trendbrott vi ser nu? Är hypen över för en längre tid?
Har även märkt att det har blivit betydligt lugnare på den här avdelningen på Flashback. Hur är det med intresset här?

SCARY Trend in Bitcoin & Other Cryptocurrencies
https://www.youtube.com/watch?v=Ft9cwq7yXpo

Stämmer, känslan är lite avslagen, helt annan stämning bara för två månader sen. Jag tror att guldålder-tiden är över och vi ska in i en annan fas. En fas med stadig uppgång visserligen. Men hela den här hysterin och alla daytrade-kanaler på youtube och allt snack om "MOON" i varannan mening kanske får stå tillbaka lite..
Citera
2018-03-05, 04:01
Medlem
Bitcoin = vår tids pyramidspel.
Citera
2018-03-05, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HgF

Pyramidspel var väl att ta i ändå... . Att Bitcoin är en bubbla kan jag sträcka mig till. Men vad är inte en bubbla/pyramidspel idag? Jag tror dock att det finns en hel del luft att blåsa in i bubblan innan andra kryptovalutor/tekniker får momentum och tar över.
Senast redigerad av Autobahn76 2018-03-05 kl. 06:07.
Citera
2018-03-05, 08:14
Medlem
Guzs avatar
Jag tycker läget just nu känns rätt sunt. Mindre To the moon-memer, samtidigt som entusiasterna i branschen jobbar på för att utveckla teknikerna.

Det är väl ganska naturligt att mediernas och den breda allmänhetens intresse inte håller i hur långa sjok som helst, och bygger på att det händer tydliga saker med själva värdet.

Själv följde jag rätt intensivt med krypto i fjol, sedan kände jag mig lite mätt (och jag ska inte ljuga: nedgången bidrog, och jag hodlade helt enkelt).

Nu har jag åter börjat lyssna på rätt mycket poddar - bl.a. Laura Shins - och tycker det är rätt skönt att det är lite mindre fokus på värdet och mer på tekniken och vad den kan innebära.

Tids nog kommer applikationer att få brett genomslag.
Citera
2018-03-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HgF

Pyramidspel brukar kännetecknas av att det lovas avkastning men det finns inte med i bilden när det gäller bitcoin om man läser på hur och varför det skapades.

Så nej, bitcoin är inget pyramidspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in