2018-03-03, 21:55
Medlem
tomyhockeys avatar
Har haft if metall sedan vision båda luktar illa .

Finns det något fack som är bra , kommunal suger pung .

Vill byta från vision till ett bättre fack .
Citera
2018-03-03, 22:16
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

Har du testat Syndikalisterna? Det är ett fackförbund med hjärta och goda värderingar.
Citera
2018-03-03, 22:26
Medlem
Du sk ha det fack som "äger" kollektivavtalet på din arbetsplats.

Om du har ett annat fack än det som äger kollektivavtalet på din arbetsplats kommer de inte kunna förhandla för dig. De kan bistå med kunskap men sen är det stopp.

Syndikalisterna i all ära men det är väldigt få arbetsgivare som ens sätter sig ner och pratar om småsaker med dem.

Vilken bransch jobbar du i? Varför anser du att de förbund du nämner suger?
Citera
2018-03-03, 23:16
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Har du testat Syndikalisterna? Det är ett fackförbund med hjärta och goda värderingar.
Ett gäng kvasikommunister utan inflytande...till vilken nytta?
Citera
2018-03-03, 23:16
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Du sk ha det fack som "äger" kollektivavtalet på din arbetsplats.

Om du har ett annat fack än det som äger kollektivavtalet på din arbetsplats kommer de inte kunna förhandla för dig. De kan bistå med kunskap men sen är det stopp.

Syndikalisterna i all ära men det är väldigt få arbetsgivare som ens sätter sig ner och pratar om småsaker med dem.

Vilken bransch jobbar du i? Varför anser du att de förbund du nämner suger?

Jag har haft if metall när jag jobbade på volvo chefen mobbade mig if metalls ombuds man sa gilla läget .

Jobbade på stadshuset blev medlem i vision facket efter 3 år fick jag sparken för jag blev visselblåsare visions facket kunde inte göra mycket fick kritik från facket varför jag gjorde som jag gjorde mot arbetsgivaren stadshuset . Jag betalade 500kr varje månad till vision i 3 år för ingeting . Så nu vill jag investera något smartare .
Citera
2018-03-03, 23:20
Medlem
Citat:

alla fack är orienterade så att du ska betala max men inte får något tillbaka. Facken säljer olika typer av försäkringar så att man ska tro att det är något som man behöver. Man undrar om nu facken och systemet är så hållbart och de gör ett sådant bra jobb vad man ska med försäkringar till.

Min rekommendation är att du slutar betala fackavgift och bara betalar a-kassa. Se till att du inte berättar att för den nya a-kassan var du kommer ifrån för de brukar samköra uppgifter.
Citera
2018-03-03, 23:22
Medlem
Citat:
Jag har haft if metall när jag jobbade på volvo chefen mobbade mig if metalls ombuds man sa gilla läget .

Jobbade på stadshuset blev medlem i vision facket efter 3 år fick jag sparken för jag blev visselblåsare visions facket kunde inte göra mycket fick kritik från facket varför jag gjorde som jag gjorde mot arbetsgivaren stadshuset . Jag betalade 500kr varje månad till vision i 3 år för ingeting . Så nu vill jag investera något smartare .

Man ska ha en bandare tillgänglig när chefen mobbar en så att det finns på band vad som sägs. Sedan ska man lägga ut det på internet. Chefer brukar skita ner sig när de inser att de blivit inspelade eller när folk som inte har rent mjöl i påsen inser att de blivit inspelade och de finns på bild.

Det viktiga är att man inte gör dumma saker.
Citera
2018-03-04, 10:16
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitshow0
alla fack är orienterade så att du ska betala max men inte får något tillbaka. Facken säljer olika typer av försäkringar så att man ska tro att det är något som man behöver. Man undrar om nu facken och systemet är så hållbart och de gör ett sådant bra jobb vad man ska med försäkringar till.

Min rekommendation är att du slutar betala fackavgift och bara betalar a-kassa. Se till att du inte berättar att för den nya a-kassan var du kommer ifrån för de brukar samköra uppgifter.

Kan jag ringa nu på måndag till vision och säga upp mig eller skall jag ringa först till ett fack och säga jag vill bli medlem i a-kassan, för tillfället går jag på aktivitet stöd under veckan så får jag ett jobb är der bäst att vänta tills jag får nya jobbet och bli medlem på ny a-kassa, hur skiter jag i vision ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in