2018-05-18, 11:18
Medlem
Utbuads avatar
Från norrbottenskuriren,ändrat några ord. Måste man det?

Nog fasen verkar det planerat på nåt vis i alla fall

Det var fredagen den 2 mars som Pitebons hittades död i bagageutrymmet på sin bil på parkeringen utanför LF Arena i Piteå, skjuten i huvudet med ett kulgevär. Enligt åklagaren har mordet inträffat i en by utanför Piteå, på tomten där den mordmisstänkte mannen är bosatt.

20-åringen, som i förhör ska ha erkänt att det var han som sköt det dödande skottet, har medgett ansvar för grov misshandel och vållande till annans död. Men han har förnekat att han skulle haft för avsikt att döda. I polisens förundersökningsprotokoll framkommer att 20-åringen i förhör med polisens utredare i Piteå ska ha berättat att han befunnit sig bakom en snöhög med ett gevär med kikarsikte. När 45-åringen kom till gården och klev ur sin bil sköt den misstänkte honom, enligt uppgifterna i förundersökningen.
Citera
2018-05-18, 13:57
Medlem
Hur i helvete kan idioten tro att han ska komma undan när han några timmar efter mordet fört över 200.000kr från offrets konto till sitt eget??

Kuriren:
Citat:
Ett par timmar efter mordet har offrets bankdosa använts för att föra över 200 000 kronor från hans bankkonto, till den 20-årige mannens konto. Polisen följde efter pengarna.
Citera
2018-05-18, 14:28
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Hur i helvete kan idioten tro att han ska komma undan när han några timmar efter mordet fört över 200.000kr från offrets konto till sitt eget??

För att han äär fullständigt bängpuckad i hela huvet, som alla andra kriminella.
Citera
2018-05-18, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
För att han äär fullständigt bängpuckad i hela huvet, som alla andra kriminella.

Ja men den här verkar extra puckad faktiskt.

Kanske det var därför polisen hittade honom så fort,när dem gick genom mobil- och kontotrafik för att försöka hitta offret.
Citera
2018-05-18, 15:52
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ja men den här verkar extra puckad faktiskt.

Kanske det var därför polisen hittade honom så fort,när dem gick genom mobil- och kontotrafik för att försöka hitta offret.
Int gossens fel att han är "bäng". Han föddes sån.

Han är liten till växten och som tidigare angetts, ett hittebarn från Vietnam som köptes (adopterades) till Swärje, av sådana som Gud valt att göra infertila.

Däremot är han vältalig/vänlig och hövlig till sin karaktär, samt mycket bestämd vad gäller priset för hans kroppsmassage.

Han ville ha 5K för en timmes gympa, å även om han är en riktig goding, så vare litt för mycket för mig. Robert Sjölund ansåg dock uppenbarligen, att priset var helt godtagbart.
Citera
2018-05-18, 17:44
Medlem
http://kuriren.nu/nyheter/akte-och-k...nm4835889.aspx

Citat:
Kulan träffade bakom örat och var direkt dödande. Efteråt förde 20-åringen över en stor summa pengar till sitt själv och köpte sötsaker på Coop – med kroppen i med sig i bilen. Förundersökningen som släpptes på fredagen är skrämmande läsning. Det visar sig också att de haft ett förhållande under en tid och att den misstänkte hade ett spelmissbruk och ständigt var utan pengar.
Citat:
Det första polisen gjorde var en husrannsakan i offrets bostad. Det visade sig att dagen före husrannsakan, strax för klockan 21.00, är det överfört 200 000 kronor från offrets konto till den misstänkte 20-åringens konto - det här är första spåret som leder polisen fram till den man som nu är misstänkt för mordet.
Citat:
I de inledande förhören förnekar 20-åringen brott. När Piteåpolisen sedan började pressa den anhållne börjar han ge vika och nu börjar motivet till den grova våldshandlingen att växa fram.

Det är först i det femte förhöret som den 20-årige mannen ställer sig upp i förhörsrummet, börjar gråta och sedan erkänner han.
Citat:
Efter det dödande skottet ska den misstänkte ha åker hem till offret och fört över 200 000 kronor från målsägares konto till sitt eget och sedan åkt till Coop och handlat sötsaker. Därefter åker 20-åringen hem, fortfarande med en död kropp i bagaget.

Han sätter sig sedan vid datorn och börjar spela för de pengar han tar tagit av offret.

Först dagen efter, den andra mars, dumpar 20-åringen bilen med kroppen utanför LF Arena.
Citera
2018-05-18, 19:58
Medlem
Ingen som har FUP?!
Citera
2018-05-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Ingen som har FUP?!

Läste någonstans att den bara säljs på cd.

Verkar vara enklare att bränna ut den på cdskiva än att bara bifoga mappen i ett mail........
Verkar vara enklare att posta en cdskiva och skicka en faktura till beställaren än att bara bifoga i ett mail........
Verkar vara mer miljövänligt att köpa in skivor,skriva ut och skicka fakturor i brev än att bara enkelt bifoga i ett mail........
Citera
2018-05-19, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Ingen som har FUP?!

En bekant har beställt CD:n med FUP och har lovat att dela med sig av den till mig. Så om ingen annan lägger upp den tidigare så gör jag det så snart jag fått den.
Citera
2018-05-19, 11:23
Medlem
Kan ingen som jobbar på PT eller Norrbottenskuriren lägga in FUP här? skicka PM till mig annars så lägger jag upp den.
Citera
2018-05-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Kan ingen som jobbar på PT eller Norrbottenskuriren lägga in FUP här? skicka PM till mig annars så lägger jag upp den.

Tveksamt att media vill hjälpa så "onda krafter" som fb,men trots det sitter media som gamar och läser här ändå.
Citera
2018-05-19, 12:54
Medlem
Citat:
Tveksamt att media vill hjälpa så "onda krafter" som fb,men trots det sitter media som gamar och läser här ändå.

Hahaha värt ett försök iaf ! 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in