Citat:
Ursprungligen postat av
polit
För bara ett par dagar sedan försökte jag ta mitt liv genom att skära upp handlederna. Är inte särskilt aktiv här mer än att jag brukar läsa inlägg men nu behöver jag lite stöd, kanske finns någon som gått igenom liknande? Inte fått stöd från psyk än men det är på gång. Blev utskriven efter två operationer igår och vet inte riktigt hur jag ska hantera allt och att mitt liv är satt på paus. Kanske mest ute efter att reflektera.
Jag är glad att du lever!
Jag tycker det som GeniusGZA var jättebra och vill också understryka det
A: Ge ingen energi åt saker som får dig att må dåligt ÄVEN om det är allt du känner till!
B: Gå promenader eller träna, jag kan inte understryka hur viktigt det är att du rör på dig!
C: Vistas INTE i miljöer du mår dåligt i och ta bort kontakter som drar ner dig, du behöver kraft nu!
D: Kommer dåliga tankar så ställ dig upp, klappa en gång med händerna och lämna rummet du befinner dig i och gör något kreativt som t ex att baka eller sy eller något annat du tycker om!
E: ((((Du måste prata med någon när du mår dåligt, det finns alltid någon du kan prata med, det är nu eller aldrig! Du måste våga öppna dig!)))))
Jag har personliga erfarenheter och detta är vad jag lär/har lärt mig av det...