Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 09:04
Medlem
Hallå där.
Jag behöver hjälp med min ekonomiska situation.
Jag ligger i skulder och vet inte hur jag ska ta mig ur dom.
Jag har ett jobb men är bara timmar så det räcker inte.

Det började för ca 2 år sen när jag lämnade min sambo. Jag hade ingenstans att ta vägen inget jobb och inga pengar. Jag började låna pengar av kompisar och ta sms lån för att klara mig.
Jag har aldrig haft nått missbruk eller varit något problem för samhället men ingen ville hjälpa mig.
Jag blev nekad av försäkringskassan och försörjningsstöd och inga banker vill ge mig ett lån för att samla lån o krediter.

Vart kan jag vända mig? tar emot alla råd och tips jag kan få för nu börjar det gå överstyr med räkningar som ramlar in och jag har inte ens råd att köpa mat.

Mvh
Citera
2018-03-02, 09:06
Medlem
ZyClaves avatar
På ett ungefär, hur stora intäkter har du per månad och hur stora skuldutgifter har du per månad?

Äger du någon egendom du kanske kan avyttra, hus/lägenhet, bil eller liknande?
Citera
2018-03-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
På ett ungefär, hur stora intäkter har du per månad och hur stora skuldutgifter har du per månad?

Äger du någon egendom du kanske kan avyttra, hus/lägenhet, bil eller liknande?

Jag får mellan 7000- 10000 efter skatt och kostnaderna ligger runt 7- 8000 varje månad, jag hyr ett rum just nu som jag inte ens kan betala för
Citera
2018-03-02, 09:12
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boliibompa
Jag får mellan 7000- 10000 efter skatt och kostnaderna ligger runt 7- 8000 varje månad, jag hyr ett rum just nu som jag inte ens kan betala för

Är denna månadskostnad något som lär vara kvar länge, även om du hade haft tillräckligt för att betala allt varje månad? Talar vi om veckor eller år?

Varför kallar du tråden "Swish" förresten...?

Jag vet att någon har skrivit i en annan tråd om något finansiellt bolag som är mindre krävande än bankerna, vilket du kanske kan använda för att samla lånen. Minns dock tyvärr inte namnet på det.
Citera
2018-03-02, 09:23
Medlem
Namnet vet jag inte. Är väl för man behöver pengar så snabbt som möjligt.

Tror det är upp till 1 år innan mina skulder är betalda. Jag har sökt hos alla banker man kan tänka men har för låg inkomst. I mars får jag ut ca 1000 kr i lön för det är dåligt med jobb. Jag söker andra jobb men ingen som nappar.

Finns det hjälporganisationer man kan fråga? Har googlat runt men får bara upp om att donera pengar.

Jag är desperat efter att försökt själv i 2 år så nu frågar jag här.
Sammanlagt med privata skulder så ligger jag på ca 80 k och räntorna växer bara
Citera
2018-03-02, 09:35
Medlem
LezleeChows avatar
Det finns grupper på facebook typ "Swish akuten" där man kan be om hjälp. Prova lyckan där.
Citera
2018-03-02, 09:36
Medlem
Citat:
Namnet vet jag inte. Är väl för man behöver pengar så snabbt som möjligt.

Tror det är upp till 1 år innan mina skulder är betalda. Jag har sökt hos alla banker man kan tänka men har för låg inkomst. I mars får jag ut ca 1000 kr i lön för det är dåligt med jobb. Jag söker andra jobb men ingen som nappar.

Finns det hjälporganisationer man kan fråga? Har googlat runt men får bara upp om att donera pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av LezleeChow
Det finns grupper på facebook typ "Swish akuten" där man kan be om hjälp. Prova lyckan där.

Tack så mycket!
Citera
2018-03-02, 10:06
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Hallå där.
Jag behöver hjälp med min ekonomiska situation.
Jag ligger i skulder och vet inte hur jag ska ta mig ur dom.
Jag har ett jobb men är bara timmar så det räcker inte.

Det började för ca 2 år sen när jag lämnade min sambo. Jag hade ingenstans att ta vägen inget jobb och inga pengar. Jag började låna pengar av kompisar och ta sms lån för att klara mig.
Jag har aldrig haft nått missbruk eller varit något problem för samhället men ingen ville hjälpa mig.
Jag blev nekad av försäkringskassan och försörjningsstöd och inga banker vill ge mig ett lån för att samla lån o krediter.

Vart kan jag vända mig? tar emot alla råd och tips jag kan få för nu börjar det gå överstyr med räkningar som ramlar in och jag har inte ens råd att köpa mat.

Mvh

Visa denna tråd för Soc och säg "Jag är i så desperat behov av pengar att jag till och med tigger på flashback" så får du nog snart hjälp ska du se.
Sen hade du ju inte varit anonym särskilt länge om du skulle ge ut din swish här...
Citera
2018-03-02, 10:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Är du med i a-kassan? Om man bara får ut så lite i arbetstid så kan man få en viss del i a-kassa också.
Är du inte för gammal så kanske det går att få bostadsbidrag också men då gäller det att du redovisar inkomsten varje gång den varierar för att inte bli återbetalningsskyldig.
Citera
2018-03-02, 10:37
Medlem
sebastian66s avatar
Säg upp lägenheten bosätt dig i bilen 1 år snart är det varmt i sverige med.
Man får lida lite för att kunna lyckas med inte bara softa och tro 100.000 trillar ner framför
fötterna eller någon vilsen ska ge dig pengar gratis
Citera
2018-03-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Säg upp lägenheten bosätt dig i bilen 1 år snart är det varmt i sverige med.
Man får lida lite för att kunna lyckas med inte bara softa och tro 100.000 trillar ner framför
fötterna eller någon vilsen ska ge dig pengar gratis

Om jag hade haft en bil hade jag nog bott där. Hade jag haft en lägenhet hade jag sagt upp den. Jag har ingenting
Citera
2018-03-02, 14:04
Medlem
note-its avatar
Öka dina inkomster = mindre drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in