• 4
  • 5
2018-03-07, 15:54
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola81
När jag ser eller tänker på kvinnor som jag skulle vilja träffa så känner jag otrohet. Jag har svårt att planera framtiden pga det. Jag orkar inte längre träffa nya kvinnor. Jag har blivit så tilltufsad att jag antagligen aldrig mer kommer bli hel som människa. För mig är en prostituerad bättre för där vet man vad som pågår och då kan man inte bli bedragen. Jag är ständigt nervös och orolig pga mina erfarenheter.

Hur gammal är du i ditt grandiosa allvetande?

Det låter som att du behöver rycka upp dig själv. Livet är ironiskt nog vad man gör det till. Jag har suttit på samma stol, på samma ställe och tittat med avsky runt om mig på människors betydelselösa liv, hatat mitt liv och alla, i total dopamin-avsaknad.

Men på samma stol har jag suttit glad och upplyft över livets alla möjligheter. Din hjärna dikterar hur du mår, och du är den enda (+mediciner/droger) som kan påverka hur din hjärna mår. Just nu verkar den inte må något vidare.

Trivs du inte bland svenskt hemnet-knarkande och fastighetssnack? Ta ditt pick och pack och ut i världen och träffa lite hippies. Där kommer du ha en hel del att filosofera om ihop.

Njut av att du vet och kan så mycket, det är en gåva.
Citera
2018-03-07, 21:12
Medlem
Ola81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Detta är liktydigt med ett hinder. Du vill ha närhet/samhörighet men stöter den ifrån dig för att du inte litar på att du ska få den eller att du ska kunna upprätthålla den. Det kan du/ni deala med (men jag misstänker att det ev. skulle kännas som en väg mot något definitivt = något som skapar oro för dig.)

Du säger att du är avtrubbad. Jag skulle säga att du är all feelings/worries, man. Du verkar inte ha grepp om din output i nuläget. Jus' sayin'.
Så här är det. Mitt enda intresse är kvinnor. Det är det enda som driver mig. Allt annat har jag passerat. Jävlarannamma är något annat för mig än dig. Jävlarannamma kan för vissa vara att jogga med det för andra är att gå en kurs. Vi har alla vår egen innebörd av jävlarannamma.

Jag är väldigt receptiv som person, ett känsligt instrument. Tom s.k. högkänslig. Det är så jag är. Inget konstigt eller negativt med det. Det är i mitt mentala tillstånd som jag blivit avtrubbad. I mitt sätt att se på livet.
Citera
2018-03-07, 21:16
Medlem
Ola81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Hur gammal är du i ditt grandiosa allvetande?

Det låter som att du behöver rycka upp dig själv. Livet är ironiskt nog vad man gör det till. Jag har suttit på samma stol, på samma ställe och tittat med avsky runt om mig på människors betydelselösa liv, hatat mitt liv och alla, i total dopamin-avsaknad.

Men på samma stol har jag suttit glad och upplyft över livets alla möjligheter. Din hjärna dikterar hur du mår, och du är den enda (+mediciner/droger) som kan påverka hur din hjärna mår. Just nu verkar den inte må något vidare.

Trivs du inte bland svenskt hemnet-knarkande och fastighetssnack? Ta ditt pick och pack och ut i världen och träffa lite hippies. Där kommer du ha en hel del att filosofera om ihop.

Njut av att du vet och kan så mycket, det är en gåva.
Jadu, min grandiositet har pågått länge och den stiger nog fortfarande. Men jag säger inte att det är detsamma som en stadig och stabil man med gott självförtroende.
Citera
2018-03-07, 22:47
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jadu, min grandiositet har pågått länge och den stiger nog fortfarande. Men jag säger inte att det är detsamma som en stadig och stabil man med gott självförtroende.

Way to dodge frågan.

Sak samma. Det jag menar, är att du behöver hitta dina människor runt om i världen, i specifika klick, som delar din syn på verkligheten. I Sverige är kulturen mer utav "jobba-familj-helg", utan att reflektera mer än så, och det verkar ju inte passa dig.
Citera
2018-04-03, 08:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande forum.

Psykologi: allmänt ————> Psykisk hälsa

/Mod

Citera
2018-04-03, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamer
bara patrask jämför sig med andra och sedan lipar om det på flashback. du låter psyksjuk. därför tyckte jag att du borde hälsa på psyket så de får lyssna på din story och de kan avgöra om du är mentalt störd.

Han låter inte sjuk alls, bara uppgiven. Livet är tråkigt och meningslöst, och flertalet människor är dumma i huvudet. Bara överlevnadsinstinkten gör att de flesta tänkande människor härdar ut tills de dör en s.k. naturlig död.
Citera
2018-04-08, 17:26
Medlem
Bilspeditions avatar
Citat:
Ja väldigt ensam trots att jag får ha telefonen på ljudlös och stänga ner chat osv för att slippa folk som ringer och vill prata och värst av allt; träffas. Bestämma tid för att träffas och jag säger alltid nej. Förvisso mest bara för att prata av sig själva om sitt skit men ändå. Orkar inte lyssna pga att det är världsliga och praktiska infallsvinklar. Sen orkar jag som sagt inte röra mig och jag är bara intresserad av negativa och djupt analytiska diskussioner. Allt småprat och praktiskt blir bara; ja, ja, nej, jojo, hehe, ja, nej, hehe, ha det, hej.. Efter tre fyra gånger så svaras det inte mer.
Jag behöver någon djup, en riktigt skadad jävel men sen har jag homofobi också så för nära kontakt med män är en omöjlighet. En man i samma rum och jag kan känna stark olust trots att jag vet att det inte på något sätt är ett bi eller en bög. En smal kvinna med grava psykiska problem hade varit nice. Men en sådan kommer å andra sidan oftast inte upp i den grovhet och samtidigt den mentala skärpa jag behöver. Jag vill inte prata med vanligt folk. Dom orkar inte lyssna på mig och tvärtom. För övrigt; ja antidep. har jag prövat men det är ju ett satans mög.
Känner igen vad du beskriver här. Att man är intresserad av att diskutera och analysera saker, meningen med livet, psykologi, filosofi och all sån skit. Men att 99% av befolkningen bara vill prata och dagliga och praktiska saker. Det blir att jag får inget utbyte av dom, och dom får inget utbyte av mig. Sådant är livet som filosof. Det har hänt i livet ibland att man stöter på någon mer analytisk person som man kan diskutera saker på ett djupare plan med, även de försvinner. Anledningen är att man ändå inte kommer fram till något meningsfullt. Precis som de som talar om väder och vind. Allt är meningslöst i slutet av dagen ändå.
Citera
2018-04-09, 06:37
Medlem
here's my take, och den kommer från en djup förhoppning om att folk ska få känna mening med livet. jag har själv vridit och vänt på "meningslöshet" i huvudet tills allt blev helt sinnessjukt meningsrikt istället, och den vändningen är det mest viktiga ögonblicket i mitt liv så länge.

först en punkt: allt som hänt hittills i ditt liv.. har redan hänt. oavsett hur mycket du tänker tillbaka på det, ångrar osv.. kommer det inte ändras. det enda du kan få ut av vad som hänt med relationer osv tidigare, är LÄRDOMAR, dvs du kan lära dig vad som funkade, vad som inte funkade osv. eftersom att framtiden inte är skriven än, så kan du använda lärdomarna från FÖRR, för att agera på ett annorlunda sätt NU, för att få en annorlunda FRAMTID. det går inte att sitta NU, tänka på hur dåligt det var DÅ och försöka känna nån sorts hoppfullhet om FRAMTIDEN eller nu, allt kommer endast suga. dock, om du håller på med något som du VET kommer ge en bättre framtid (eftersom du lär dig av gamla misstag) så kan du helt plötsligt börja bli optimistisk över framtiden, samtidigt som nuet kan bli mycket mer intressant/mer kul/lyckligare eftersom att du håller på att göra något du inte gjort förr, som dessutom ofta är kul i sig själv och du kan se kommer leda till bra saker i framtiden. i hope that makes sense.

del 2, som passar ihop bra med punkt 1: hjärnforskning har visat att varje tanke vi tänker, sätter spår i hjärnan som gör att det är lite större chans att vi tänker samma tanke igen i framtiden. detta betyder att om du konstant dag till dag går runt och tänker på ett sätt (t ex livet suger och jag gjorde misstag förr), så blir det bara större chans att du tänker likadant i framtiden. du hamnar i ett spår, spåret blir starkare och en dag kanske tillochmed det enda du vet - vilket nu formar din personlighet.

om du istället lär dig tänka t ex "misstag förr=sjukt inspirerande för att det ger en riktigt potentiell lärdom för framtiden=jag lär mig nya saker varje dag och utvecklas därmed som människa vilket gör livet sjukt intressant dag till dag plus att min framtid kommer vara grym"... vad tror du händer med din hjärna då? varje tankebana ger ett spår, som blir djupare och djupare varje gång tanken inträffar igen. krävs lite jobb i början, men en dag snabbare än du tror kommer denna nya tankebana vara starkare än den gamla, och yes: du har nu bytt personlighet - till en optimistisk och glad jävel? hur coolt är inte det?

ok, ang meningslöshet: jag kommer inte skriva långt nog här för att förklara konceptet ordentligt, men kortaste sättet att förklara är genom att beskriva något som många varit med om redan: att man har så tråkigt att det man gör blir jävligt intressant helt plötsligt. du kanske sitter i ett rum med några väner, och det är så jävla dålig stämning att alla helt plötsligt börjar gapskratta. du kanske är i ett rum med främlingar och ni är alla rädda för att göra bort er om ni börjar prata - men tillslut blir det så ohärdligt att ni börjar prata, och helt plötsligt blev det tråkiga och skrämmande väldigt trevligt, oskrämmande och inspirerande. ni kanske tillochmed inser att det ni var så rädda för var precis det ni fick så länge ni behöll rädslan, och det ni ville ha genom att fega ur var precis vad ni fick när ni slutade fega ur?

denna sorts "flip" av verkligheten går att göra i många olika delar av livet, bland annat meningslöshet. från att känna att livet suger så kan man vända om till "fyfan vad coolt livet är, nu måste jag hinna ta vara på dethär innan jag dör!" - och det är den flippen jag vill ge lite material till att "nå" här. det är absolut ingen religion eller nåt sånt, bara lite fräscha tankesätt över faktum att vi kanske faktiskt bara är random djur som råkar befinna oss på en stor sten som flyger genom luften, och hur man hittar mening med det.

jag har skrivit en e-bok (även spelat in ljudbok) där jag förklarar min flip mer i detalj, en del säger att det är det mest inspirerande dom nånsin läst. om du vill ha den så skicka pm till mig, annars vill jag tipsa om denhär videon:

https://www.youtube.com/watch?v=O7COBxw71MM

där han förklarar "flip-conceptet" mycket djupare än jag gjort här. en del folk har svårt för att lyssna på han men jag tror du inte kommer ha några problem.

efter den videon skulle jag faktiskt också rekommendera att se:

https://www.youtube.com/watch?v=23aDNBvn_2g

av samma snubbe. riktigt jävla frigörande och inspirerande video.

allright, hoppas dethär hjälper någon. svara här eller skriv PM om det skulle vara några frågor som kommer upp här, har långt ifrån förklarat saker på djupet här. en bok som jag inte läst än själv men som ploppade upp i huvet när jag läste TS beskrivning av sig själv var en bok som heter "If You're So Smart, Why Aren't You Happy?" av Raj Raghunathan. Kanske kan det finnas livsförändrande insikter i den?

Sist: livet är kort, och så jävla jävla grymt så länge man förstår hur man ska se på saker. Gör jobbet som krävs till att ta dig till stället där du ser på sakerna från rätt håll, det är fanimig det bästa du någonsin kommer göra. Det kanske kommer vara en tung resa (om du har tur är den bara inspirerande raka vägen igenom!), men det är sjukt värt det oavsett. Behövs det hjälp så är det bara att höra av sig. Jag är inte en legitimerad psykolog eller läkare som är formad efter skolböckerna. Jag är inte heller någon religiös tok, eller naturschaman. Jag har bara på något sätt lyckas läsa/uppleva saker som lärt mig se livet från en sjukt optimistisk och positiv sida, och jag vet att detta går att lära sig. Jajust det, en till grej: Impact theory youtube-showen/podcasten är helt livsförändandre också, kolla på den. Showen hette tidigare Inside quest och det finns jävligt mycket episoder frn Inside quest-tiden som är riktigt bra också.

Ha en bra dag!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in