• 1
  • 2
2018-03-01, 20:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Shootsglas har jag då aldrig fått pannakotta innan i.

Det finns ibland på en av mina lunchrestauranger som har en liten efterrättsbuffé. Lite småkakor, någon chokladboll och man man har tur en liten, liten pannacotta i ett litet glas.

Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
För att det är en efterrätt som passar bäst i liten mängd. Jag blir nöjd med den mängden och tycker det låter riktigt äckligt med mängderna du beskriver.

Ja att dra i sig 4 dl vispgrädde efter en middag låter inte som en höjdare, jag skulle bli illamående.
Citera
2018-03-01, 21:25
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatBlackCock
Ja, varför gör man de i pyttesmå tallrikar som skulle kunna användas som shotsglas? Att den lilla mängen får kallas portion är skamligt och dessutom enbart 4 stycken. Varför gör man inte pannacotta i åtminstone lite större skålar i samma storlek som skålar man äter frukostflingor i? Det kan ju omöjligt vara någon som blir nöjd av en sådan liten mängd.

Om de ändå kunde tillverka pannacotta i XXXL-storlek som man kan köpa färdigt men färdigköpt pannacotta är ju ännu mindre än den man får på restaurang eller på middagar!
Det är det vanliga tramset som många restauranger håller på med numera.

Man kallar det miljövänligt och hävdar man får slänga så mycket annars för folk äter inte upp...
Man skyller på att det inte skulle vara så nyttigt och värnar om gästens hälsa...
Som om detta ens skulle vara relevant.
Vad det handlar om är att man tar mer betalt för samma vara, inget annat.

Själv har jag helt slutat gå på restauranger som envisas med att servera barnportioner till vuxna.
Citera
2018-03-01, 23:47
Medlem
TheGreatBlackCocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ja att dra i sig 4 dl vispgrädde efter en middag låter inte som en höjdare, jag skulle bli illamående.

Blir du illamående av en skål med gräddglass också?
Citera
2018-03-02, 07:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatBlackCock
Blir du illamående av en skål med gräddglass också?

Pannacotta innehåller 3-4 ggr så mycket grädde/kcal som gräddglass.
Så en skål pannacotta motsvarar 3-4 skålar gräddglass.

Och ja, jag skulle nog må illa om jag drog i mig 4 skålar glass direkt efter en middag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in