2018-03-01, 14:56
Medlem
Skorzenys avatar
Min fasta hemtelefon skall kunna skicka sms, det endas som saknas är ett telefonnummer till ett sms -center, vart kan jag hitta ett sådant telefonnummer som funkar med min hemtelefon?
Det enda nummer till meddelande centra jag kunnat hitta genom googling är :0740 94 00 00.
Men det numret verkar inte funka.
Citera
2018-03-01, 15:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorzeny
Min fasta hemtelefon skall kunna skicka sms, det endas som saknas är ett telefonnummer till ett sms -center, vart kan jag hitta ett sådant telefonnummer som funkar med min hemtelefon?
Det enda nummer till meddelande centra jag kunnat hitta genom googling är :0740 94 00 00.
Men det numret verkar inte funka.

Du får väl kolla med din teleoperatör om den nu erbjuder någon form av SMS-tjänst för fast telefoni. Har själv Telia på fasta nätet, och har ibland fått SMS på den, men då är det en teliadator som läser upp SMS:et i luren. Oerhört opraktiskt. Men kolla med din operatör.
Citera
2018-03-01, 15:48
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du får väl kolla med din teleoperatör om den nu erbjuder någon form av SMS-tjänst för fast telefoni. Har själv Telia på fasta nätet, och har ibland fått SMS på den, men då är det en teliadator som läser upp SMS:et i luren. Oerhört opraktiskt. Men kolla med din operatör.

Ja det läser upp SMS och man fattar då ingenting haha.
Citera
2018-03-01, 15:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Ja det läser upp SMS och man fattar då ingenting haha.

Så är det. Vad jag tror är smileys läser den upp typ: "kolon, bindestreck, parentes". Totalt värdelöst. SMS funkar egentligen bara på mobiler.
Citera
2018-03-01, 15:59
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Så är det. Vad jag tror är smileys läser den upp typ: "kolon, bindestreck, parentes". Totalt värdelöst. SMS funkar egentligen bara på mobiler.

Ja det är helt värdelöst på Telia i allafall, om man har en fast telefon.För att undvika att man inte fattar något så då ska inte SMS skickas på den fasta telefonen
Citera
2018-03-01, 16:03
Medlem
Citat:

Det finns även web-baserade SMS-tjänster, t.ex https://www.sendatext.co/
Citera
2018-03-01, 16:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan

Funkar det på vanliga hemtelefoner? -Hade förr en Siemenstelefon som skulle klara SMS, men där stod inget om att man skulle kunna koppla upp den till webben. Var dock rätt länge sedan.
Citera
2018-03-01, 16:16
Medlem
Citat:
Funkar det på vanliga hemtelefoner? -Hade förr en Siemenstelefon som skulle klara SMS, men där stod inget om att man skulle kunna koppla upp den till webben. Var dock rätt länge sedan.

Förmodligen inte, det var egentligen bara ett svar på att SMS bara fungerar på mobiler.
Citera
2018-03-01, 16:23
Medlem
Pantheraduss avatar
Varför skall du sända sms från din fasta telefon...? Det går ju lika bra via en web baserad tjänst, eller Skype har jag använt mig av.
Är det billigare att skicka från fast telefon, eller vill du prova tekniken? Det går att skicka till en hemtelefon, oftast. Inte alltid från web-tjänst, men från vanlig mobil har det fungerat för mig i alla fall.
Citera
2018-03-01, 16:25
Medlem
Skorzenys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan

När man försöker står det tyvärr att man inte kan skicka sms till Sverige därifrån.
Citera
2018-03-01, 16:27
Medlem
Skorzenys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Varför skall du sända sms från din fasta telefon...? Det går ju lika bra via en web baserad tjänst, eller Skype har jag använt mig av.
Är det billigare att skicka från fast telefon, eller vill du prova tekniken? Det går att skicka till en hemtelefon, oftast. Inte alltid från web-tjänst, men från vanlig mobil har det fungerat för mig i alla fall.

Nej, jag tror inte att det är billigare att skicka sms från fasttelefon, jag är bara intresserad av att pröva tekniken.
Citera
2018-03-01, 16:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorzeny
Nej, jag tror inte att det är billigare att skicka sms från fasttelefon, jag är bara intresserad av att pröva tekniken.

Har du kollat med din telefonoperatör?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in