• 1
  • 2
2018-08-23, 17:34
Medlem
Som vilket (M)ytomaniparti som helst tror jag?
Citera
2018-08-24, 12:34
Medlem
Att tysta är en klassisk metod. Med Det Nya Partiet 1998 så erkännde då en högt uppsatt publicist med armarna i kors att medierna kommit överens om att tysta ihjäl partiet. Man lyckades. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på publicisten.

Det nya Partiet. I stora delar likt MS
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Det_nya_partiet
Citera
2018-08-24, 14:16
Medlem
Tror inte medier har någon strategi för MED. Partiledaren är en homosexuell invandrare då deras favoritvapen går inte att använda.

Sett en del twittergem och antirasister fasciststämpla MED för deras invandringspolitik.
Citera
2018-08-24, 14:21
Medlem
oberoendemedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nu har vi ju svaret; med största möjliga tystnad.

Det var ju inte helt oväntat. I de enstaka fallen som det faktiskt skett så har det varit negativt eller brunsmetning. Helt klart är det inte enkelt att slå sig in som ett nytt parti i dagens läge om man inte är ett polulistiskt vänsterparti (ja, hej Fi, det är er jag menar!).

Ska man vara helt ärlig så har de väl egentligen inte förtjänat någon uppmärksamhet. De skriver insändare och ibland dyker deras politiker upp i Twitter-trådar. De blev även utestängda från Pride. Varken mer eller mindre. Det finns så många småpartier som kommer och försvinner så det måste ligga i deras eget intresse att skapa något värt att publicera.

Jämför med AFS där man skapar större engagemang på Facebook än vad Socialdemokraterna gör, man har rekryterat flera riksdagsledamöter och man håller flera möten om dagen fram till valet. Mig veterligen så är de dessutom de enda som köpt reklam på Flashback.

Samtidigt tror jag att alla är överens om att Fi får oförtjänt mycket publicitet.
Citera
2018-08-25, 07:51
Medlem
Den i huvudsak helt okritiska bevakningen av Fi inför förra valet var klart underbetyg för medierna.
Fast om jag minns rätt fick Fi inte delta i SVTs valdebatt, hade bara fattats annat.
Ändå är det fel att jämföra bevakningen av Fi med bevakningen av MED nu. Fi hade trots allt ett understöd i opinionsmätningarna. Inte stort och definitivt inte i proportion till den massmediala uppmärksamheten men i allafall så att de legitimt nosade på 4 procent.
Det har inte MED. Det enda de har är några gaphalsar i sociala medier.
Att inte bevaka dem eller ge dem uppmärksamhet är korrekt av media.
Citera
2018-08-25, 08:02
Medlem
Energiknippes avatar
Har några på Facebook som gillar dem så jag ser dem rätt ofta. Som någon påpekade ovan är de rätt aktiva på twitter också. Men i media? Knäpptysta.

Kategorin ”övrigt” låg senast på ca 4% YuoGov och där trängs MED med PP, AFs och andra. Så, förtjänar de någon större uppmärksamhet egentligen?
Citera
2018-08-25, 12:44
Medlem
oberoendemedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Kategorin ”övrigt” låg senast på ca 4% YuoGov och där trängs MED med PP, AFs och andra. Så, förtjänar de någon större uppmärksamhet egentligen?

Övrigt hade 4.8% i förra mätningen och enligt YouGov så krävs det att ett parti är över 2% i tre mätningar för att börja särredovisas. Inget av partierna har alltså lyckats med det (utöver Fi). I mars så låg övrigt på 4.1% och då avslöjade YouGov att AFS låg "ganska nära" gränsen.

Sedan ska man komma ihåg att YouGov är en undersökning som har högst tveksamma metoder. Deras undersökning om valet 2010 publicerades efter (!) valet och då är det inte så svårt att pricka rätt. Tittar man istället på pollofpolls.se så ligger "övriga" mycket lägre.

Samtidigt ska man inte förneka att media är korrupt. Jämför uppmärksamheten Fi får trots att man inte är i närheten av att komma in i jämförelse med hur mycket uppmärksamhet SD fick när man kom in i riksdagen.
Citera
2018-08-25, 15:47
Medlem
apanola IIs avatar
Inne vid Glas-pinnen vid Sergelstorg såg jag många MEd aktiva stå med valsedlar och anat. De var också de enda, som jag såg, som gick på Sergelgatan bland flanörerna där.
Tänkte också på MEd och jämförde med FI. idag hade batik-häxan, fyllot och kommunisten Gudrun Schyman en stor och intetsägande "debatt-" artikel i DN. Märkligt att ett så litet och marginellt parti som FI bereds så stort utrymme och MED får det inte. men å andra sidan så underlättar det helt säkert att han sina medlöpare och kollaboratörer på tidningarnas redaktioner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in