Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Vet inte om Palme var något hot längre. Han hade slutat snart ändå och s blev allt mer borgerligt. Vi hamnar snart utanför ts men tror inte på några konspirationer utan tror det är någon alkis person dom dödade han utan något riktigt motiv, eventuellt gillade han inte " vänstern" men var aldrig någon rebelliskt uppror som var tänkt. Att det skulle vara ett hot mot demokratin har ju tiden visat att det inte var det. Enstaka mord hotar aldrig demokratin utan det är andra faktorer som måste spela in. Som de sa i programmet så var det ju clintan som var något av en förebild för holmen o de andra o verkar vara mindre hårt reglerad klädsel på den tiden. Svårt o se att något liknande skulle ske idag.
Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Naturligtvis har ett mord på en statsminister större påverkan på ett land än t ex att två somalier skjuter en tredje i en knarkaffär ute i förorten.
Ingen har däremot påstått att människovärdet på något sätt är större i det förra, det är bara någon slags halmgubbe du försöker bygga.
För övrigt är min synpunkt att dom som skriver o istället för och aldrig kommer att förstå någonting. Till den tesen vill jag lägga argumentet att du inte kan stava till Holmér samt att du inte förstår att ingen reglerar en chefs klädsel. Jag orkar inte ens gå in på dina syftningsfel, de är bara symptom på ditt dunkla tänkande.