Citat:
Ursprungligen postat av
Modomannen
Funderar fan på det på riktigt, ha något att göra samt att kanske tjäna några kronor, haha
Jag e ju lite insatt i coding så...
Jag återkommer om jag gör nån valuta haha
Skapa "mynt" är ingen svårighet. Det svåra är att få dem att bli värda just någonting då mynten i princip bara är ett unikt serienummer som man kan äga rätten till. För att de ska vara värda något måste folk vilja betala pengar för dem. Att sedan decentralisera myntregistret är något knepigare, men ej heller raketforskning.
Då du verkar inne på detta: jag kan slumpa fram några tjugoställiga nummer till dig nu på en gång, så skriver jag upp på ett papper här att de är just dina så att ingen annan kan göra anspråk på dessa. Låter en tusing styck bra? Numrena kan du använda till precis vad fan du vill och när du hittat en köpare så är det bara att höra av sig så skriver jag över dem på köparen. Som bonus kan du få sitta hela dagarna och slumpa fram fler nummer helt gratis om du så vill - det finns ändå så att det räcker och blir över. Kanske blir dessa värda jättemycket pengar någon gång.
P.S. Jag är schysst och bjussar på ett nummer rakt av. 241141908219656563080525537747. It's all yours. Se nu till att gå klart skolan hellre än att hoppas att detta tryggar din pension.