2018-02-26, 17:10
Bannlyst
Ja, hur säkert är detta egentligen? Tänk om man inte ens får hem boken? Är det bara en risk man får ta eller?
Citera
2018-02-26, 17:14
Medlem
Jag har handlat där flera gånger, aldrig upplevt några problem.

Det brukar dessutom vara betalning mot faktura.
Citera
2018-02-26, 17:16
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ja, hur säkert är detta egentligen? Tänk om man inte ens får hem boken? Är det bara en risk man får ta eller?

Jag har beställt många ggr därifrån, aldrig haft nåt strul faktiskt, för att sälja och köpa behöver bägge vara registrerade så nån större risk att bli blåst tror jag inte föreligger.
Citera
2018-02-26, 17:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

Har köpt därifrån flera gånger utan minsta problem.
Citera
2018-02-26, 18:05
Medlem
Ja, det är säkert. Jag har köpt tjogtals med böcker och skivor där, det har aldrig varit några problem - och med ett enda undantag inte heller på Tradera, där jag köpt hundratals cd- och LP-.skivor och en del böcker. De flesta som säljer på Bokbörsen är antingen professionella antikvariatshandlare eller personer som ärvt en massa böcker och vill sälja av en del av dem. Bägge grupperna är mycket pålitliga.
Citera
2018-02-26, 18:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Har aldrig haft problem handla därifrån,även det har varit massor med olika antikvarier. Tro de är rädda om sina kunder.
Citera
2018-02-26, 18:47
Medlem
stilichos avatar
På Bokbörsen betalar man ju i efterhand. Hur skulle man kunna bli lurad då?
Citera
2018-02-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
På Bokbörsen betalar man ju i efterhand. Hur skulle man kunna bli lurad då?

Det är inte alltid som man betalar i efterhand. Det går att välja förskottsbetalning som betalsätt, samtidigt som de köpare som inte uppfyller kraven för faktura får betala i förskott istället.

Om du inte uppfyller kraven för faktura, eller om du aktivt valt att betala i förskott, får du i stället en betallänk via mejl. Inrikes förskott kan du alltid betala direkt till säljarens konto (Bankgiro, Plusgiro, eller bankkonto), och ofta även med Swish och/eller Bokbörsens säkra betallösning för kontokort och PayPal.

Antar att det finns en liten risk/möjlighet att bli lurad om man då betalar i förskott.
Citera
2018-02-26, 21:50
Medlem
Flanderiuss avatar
Har personligen aldrig haft bekymmer med att beställa litteratur därifrån. Oftast går det snabbt och smidigt. Kommer ihåg ett tillfälle då jag beställde en radda från olika antikvarier, varav jag missade att betala en av böckerna (Brott och Straff i 90-tals pocketformat). Ifrågavarande antikvarie skickade inte ens ut en påminnelse/krav på betalning.
Citera
2018-02-27, 17:38
Medlem
pillowfighters avatar
Funkar jättebra! Har gjort vissa fynd där men inte i fråga om pris, de vet att ta betalt.
Citera
2018-02-28, 01:47
Medlem
Venators avatar
Jag har enbart 100% positiva upplevelser av Bokbörsen. Jag känner också några som säljer där och de är synnerligen pålitliga och rejäla personer (i vad mån de nu är representativa).

Kan tillägga att detsamma gäller de internationella antikvariat som man kan nå genom Abebooks där jag säkert köpt ett hundratal böcker om inte mer. En enda gång ville ett antikvariat lägga på mycket högre frakt i efterhand (en fotobok som förvisso vägde en jävla massa) men då var man mycket artiga och korrekta när jag avbröt affären och pengarna kom direkt tillbaka på kortet.
Citera
2018-03-03, 01:23
Medlem
Slottsherres avatar
Har köpt en lång rad av svåråtkomliga böcker därifrån till fyndpris.
En guldgruva enligt min mening.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in