Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
För ett tag sedan var det någon som skrev inlägg från mitt konto men det var bara några timmar så det händer nog oftare än vad man tror
Ja i mitt fall är det direkt omöjligt att någon stulit det. Lutar mer om någon säkerhetslucka med Flashback.
Jag jobbar inom IT och har väldigt god koll på detta. Första gången det händer för mig på något konto.
Så nej, slarvat med lösenord har inte hänt. Det är också inte något "spionprogram" som ni lekmän kallar det.
Skulle direkt se på nätverkstrafiken att något obehörigt program försöker få åtkomst i loggarna.
Ingen har kunnat komma åt min dator eller lyckats låsa upp den.
Eftersom det finns flera rapporter om hur folks konton kan bli stulna så måste jag dra slutsatsen att Flashback har väldigt dålig säkerhet själv och det måste finnas bakdörrar som folk utnyttjar.
Har aldrig varit med om något hackat konto förut någonstans under min karriär i IT och säkerhet.
Ni som fortfarande tror det skulle finna trojaner osv på min dator, så kan vi nöja oss med att det inte direkt är Flashbacks konto man skulle vilja åt om man fick tillgång till min dator.
Nej det måste vara Flashback i sig som har stora problem.
Och om Admins aldrig hjälper till vid dessa tillfällen är det ju en guldgruva för någon att just ta över konton här. Inget kommer ju hända om de gör det. Och de kan fortsätta posta vad de vill.
Så bara att ha inställningen "Vi bryr oss inte, ditt ansvar" visar exakt på de enorma bristerna jag påpekar. Man bryr sig inte om säkerhet helt enkelt.
Inget seriöst företag hade någonsin hävdat att det alltid är användarens fel. För så funkar det helt enkelt inte.
Enda övriga anledning är att Flashbacks VPN har säkerhetsluckor. Vilket jag använde vid tillfället. Något som nu är borta och aldrig kommer användas igen.