Citat:
Ursprungligen postat av
kosmopol
Kan du utveckla det där litegrann? Att Europa blir svagare med EU är för brett och dumt för att bemöta på ett vettigt sätt.
EU arbetar för folkutbyte av Europeer, med en afrikansk eller/och arabisk majoritetsbefolkning så är det inte Europa längre och definitivt inte "starkt".
Citat:
Ursprungligen postat av
kosmopol
Vad bagatelliserar jag? Tror du på allvar på konspirationsteorier om George Soros så tror jag inte att det finns så mycket att diskutera, jag rekommenderar att du testar gå om grundskolan.
Folkutbytet, islamistisk terror, otryggare för svenskarna som följd av EUs krav på utomeuropeisk massinvandring, för att nämna några exempel.
Det är ingen "konspirationsteori", George Soros är öppen med hur han vill påverka valet i Sverige, det sker öppet mitt framför näsan på dig, dina ögon ser, men din hjärna är inte kapabel till analys:
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2016/08/soros_bengtsson2.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av
kosmopol
Jag vet inte riktigt vilket mitt läger är, men att folk som kritiserar mångkultur, EU eller islamism skulle få en massa hatmejl tror jag inte är sant. Nån förvirrad AFA-medlem kanske skickar något, men att det skulle vara utbrett är bara trams.
Det läger som har en religiös övertro på EU och det mångkulturella samhället.
Vad är ditt bevis på detta då? Aftonbladet?
Citat:
Ursprungligen postat av
kosmopol
Är det nån slags SM i dåliga analogier i den här tråden? Problemet är att tidningar som skriver om Sverige får en massa upprörda mejl angående problem i förorter etc. när de skriver om andra länder med liknande problem så de inte de här mejlen.
Jag syftar på hur du menar att vi ska köra på som vanlöigt, för det finns minsann andra länder som har problem. Vi ska fortsätta med probleminvandring för ett annat land har ett problem relaterat till något annat, apropå dåliga jämförelser och analogier, det är så ditt resonemang går.
Bara för ett land har ett problem ej kopplat till mångkultur och invandring som Sverige saknar så menar du att Sverige ska skapa ännu mera problem med hjälp av massinvandringen.
Det finns rysk maffia i andra länder, därför ska vi i Sverige fylla vår problem-kvot med islamistisk terror, så låter du.
Citat:
Ursprungligen postat av
kosmopol
Nu får du nog utveckla ditt resonemang igen, vilken specifik konspirationsteori är det du abonnerar på?
Gör dig inte dum nu, ingen problem-invandring= ingen islamism. Problem-invandring är orsakad av EU. Inget EU ingen Akilov.
Stödjer du fortsatt problem-invandring och överstyre av EU så är du ej i position av att klaga på "rysk påverkan".