2018-03-02, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Om så Putin själv och hela hans trollfabrik hade dykt upp med ubåt i alla historielösa ryssrunkande Flashbackares badkar så hade de ändå skyllt på någon annan.
Om så Putin själv och hela hans trollfabrik hade dykt upp med ubåt i allas badkar så hade det fortfarande lett till mindre islamism, folkutbyte, massinvandring, svenskfientlighet och mångkulturalism än med nuvarande styre.
Det är inte en fråga om pest eller kolera direkt om man jämför Putin med EU och den nuvarande svenskfientliga regimen, Putin blir lätt feber jämfört med nuvarande styre, om jag får reda på att det står mellan Putin eller nuvarande skick i evigheter så väljer jag Putin.
Ni pratar om ett starkt Europa, för att Europa ska fortsätta vara starkt så krävs det att Europa befolkas av en majoritet FAKTISKA Européer och inte araber och afrikaner som får härja fritt och bilda kalifat, ni är inte pro-Europa om ni tror på att byta ut de europeiska ursprungsbefolkningarna.
Europa är mer än en bit land, om ni tror att det enbart är en landmassa så borde det ej spela någon roll för er om rysk influens tar över heller.
Propagandan om Putin och Ryssland är en skenmanöver för att dölja eran anti-europeiska och anti-svenska hållning.
Citera
2018-03-02, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Fakenews, trolleri eller bara regimtrogen propagandamedia, men här är några exempel som främst gäller Finland:

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/01/24/sfps-presidentkandidat-nils-torvalds-halsning-till-president-putin-pa-facebook

http://gamla.hbl.fi/nyheter/2015-10-01/772578/finnar-tar-vara-barn-varnar-ryska-medier

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/167234
Nu bakom betalvägg, men så här stod det (bakgrunden en gymansieskola som kallas Övis som haft en #metoo-grej gällande några lärare.
Höjdpunkt: "Sexuella trakasserier förekommer inte i St Petersburg."

Det är bara att googla om du vill hitta exempel på kampanjer i sociala medier, kommentarsfält osv.
Jag har själv också kommunicerat med ett sånt här troll på ett annat forum, men det var inte så talfört utan blev tyst när man började ställa knepiga frågor.
Påminner lite om svenska medier som påstår att utomeuropeiska massinvandringen ej har lett till ett otryggare och fattigare Sverige.
Citera
2018-03-02, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Givetvis är inget enkelt på global nivå. Men att Ryssland tar tillfället i akt att experimentera med cyber-attacker när ett "neutralt" skitland går till val är väl inte omöjligt? Givetvis har jag inga belägg för att det är Kreml. Det kan ju lika gärna vara USA, Kina eller vanligt folk med åsikter.

Jag blir bara väldigt förvånad över att så många helt blint försvarar Ryssland.
Jag är likgiltig inför Ryssland, tror inte ett ögonblick på att EU eller den svenska regimen skulle vara bättre än Putin och Ryssland. Städa först framför din egen dörr.
Det du håller på med är att försöka flytta fokus från faktiska direkt-hot innanför Sveriges gränser, du är manipulerad av EU till att bruka damage control.
EU är ett större hot mot Sverige än Putin, Putin har inte ens börjat och du ser inte vad som pågår framför näsan på dig just nu? Nej, du vill fortsätta prata om eventuella kommande faror istället.
Tala om den mer svenskfientliga mediamanipuleringen istället, som George Soros t ex, mycket farligare för oss svenskar än Putin då George Soros ekonomiskt finansierar folkutbytet av svenskarna.
Citera
2018-03-02, 07:30
Medlem
InflatableBoppos avatar
Några bevis? Eller bara påståenden.

Det kan man se på Youtube så fort någon gör en video om Sverige är det ofta speciellt svenskar som tar upp migrationspolitik. Det är ok om det handlar om politik nu rör det ofta om ex videor som trying Swedish candy.
Citera
2018-03-02, 09:29
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
J
Det du håller på med är att försöka flytta fokus från faktiska direkt-hot innanför Sveriges gränser, du är manipulerad av EU till att bruka damage control.

Tala om den mer svenskfientliga mediamanipuleringen istället, som George Soros t ex, mycket farligare för oss svenskar än Putin då George Soros ekonomiskt finansierar folkutbytet av svenskarna.

Det kan man ju prata om i andra trådar, som handlar om sådant. Du försöker flytta fokus i den här tråden.
Citera
2018-03-02, 14:19
Medlem
Citat:
Fast oavsett om det stämmer eller inte så blir ju Europa svagare med EU i vilket fall.
Kan du utveckla det där litegrann? Att Europa blir svagare med EU är för brett och dumt för att bemöta på ett vettigt sätt.

Citat:
Varför bagatelliserar du själv? Går du George Soros eller EUs ärenden?
Vad bagatelliserar jag? Tror du på allvar på konspirationsteorier om George Soros så tror jag inte att det finns så mycket att diskutera, jag rekommenderar att du testar gå om grundskolan.

Citat:
Det kommer hatmejl i massor från ditt läger om man kritiserar mångkultur, EU eller islamism.
Jag vet inte riktigt vilket mitt läger är, men att folk som kritiserar mångkultur, EU eller islamism skulle få en massa hatmejl tror jag inte är sant. Nån förvirrad AFA-medlem kanske skickar något, men att det skulle vara utbrett är bara trams.

Citat:
Vill du ha lite AIDS? Tänkte du ville ha det, eftersom vissa andra har cancer.
Är det nån slags SM i dåliga analogier i den här tråden? Problemet är att tidningar som skriver om Sverige får en massa upprörda mejl angående problem i förorter etc. när de skriver om andra länder med liknande problem så de inte de här mejlen.

Citat:
Islamistiska terrordåd i Sverige är likt förbannat en orsak av EUs inflytande och det vet du, sluta försöka sprida dessinformation.
Nu får du nog utveckla ditt resonemang igen, vilken specifik konspirationsteori är det du abonnerar på?
Citera
2018-03-02, 15:05
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Och sedan skjuter du dataskärmen från Siba och köper en ny? Eller säkrar du puffran igen och inser att leka instabil vapenägare med för mycket fritid är kontraproduktivt?

Nu har du väldigt fel på många punkter. Jag skulle aldrig köpa en skärm från Siba. Jag snor dem från Elgiganten (det är löjligt enkelt). Sen heter det DATOR och inte data! Capice?
Citera
2018-03-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmopol
Kan du utveckla det där litegrann? Att Europa blir svagare med EU är för brett och dumt för att bemöta på ett vettigt sätt.
EU arbetar för folkutbyte av Europeer, med en afrikansk eller/och arabisk majoritetsbefolkning så är det inte Europa längre och definitivt inte "starkt".

Citat:
Vad bagatelliserar jag? Tror du på allvar på konspirationsteorier om George Soros så tror jag inte att det finns så mycket att diskutera, jag rekommenderar att du testar gå om grundskolan.
Folkutbytet, islamistisk terror, otryggare för svenskarna som följd av EUs krav på utomeuropeisk massinvandring, för att nämna några exempel.
Det är ingen "konspirationsteori", George Soros är öppen med hur han vill påverka valet i Sverige, det sker öppet mitt framför näsan på dig, dina ögon ser, men din hjärna är inte kapabel till analys:
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2016/08/soros_bengtsson2.jpg

Citat:
Jag vet inte riktigt vilket mitt läger är, men att folk som kritiserar mångkultur, EU eller islamism skulle få en massa hatmejl tror jag inte är sant. Nån förvirrad AFA-medlem kanske skickar något, men att det skulle vara utbrett är bara trams.
Det läger som har en religiös övertro på EU och det mångkulturella samhället.
Vad är ditt bevis på detta då? Aftonbladet?

Citat:
Är det nån slags SM i dåliga analogier i den här tråden? Problemet är att tidningar som skriver om Sverige får en massa upprörda mejl angående problem i förorter etc. när de skriver om andra länder med liknande problem så de inte de här mejlen.
Jag syftar på hur du menar att vi ska köra på som vanlöigt, för det finns minsann andra länder som har problem. Vi ska fortsätta med probleminvandring för ett annat land har ett problem relaterat till något annat, apropå dåliga jämförelser och analogier, det är så ditt resonemang går.
Bara för ett land har ett problem ej kopplat till mångkultur och invandring som Sverige saknar så menar du att Sverige ska skapa ännu mera problem med hjälp av massinvandringen.
Det finns rysk maffia i andra länder, därför ska vi i Sverige fylla vår problem-kvot med islamistisk terror, så låter du.

Citat:
Nu får du nog utveckla ditt resonemang igen, vilken specifik konspirationsteori är det du abonnerar på?
Gör dig inte dum nu, ingen problem-invandring= ingen islamism. Problem-invandring är orsakad av EU. Inget EU ingen Akilov.
Stödjer du fortsatt problem-invandring och överstyre av EU så är du ej i position av att klaga på "rysk påverkan".
Senast redigerad av xenomorph-ball 2018-03-02 kl. 17:32.
Citera
2018-03-02, 17:35
Medlem
Måste jag googla La Stampa, eller har ni tagit reda på vilken typ av journalist som uttalar sig?
Citera
2018-03-02, 18:38
Medlem
Citat:
EU arbetar för folkutbyte av Europeer, med en afrikansk eller/och arabisk majoritetsbefolkning så är det inte Europa längre och definitivt inte "starkt".
Nej EU arbetar inte för något folkutbyte, det är fel.

Citat:
Folkutbytet, islamistisk terror, otryggare för svenskarna som följd av EUs krav på utomeuropeisk massinvandring, för att nämna några exempel.
Det är ingen "konspirationsteori", George Soros är öppen med hur han vill påverka valet i Sverige, det sker öppet mitt framför näsan på dig, dina ögon ser, men din hjärna är inte kapabel till analys:
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2016/08/soros_bengtsson2.jpg
George Soros stöder organisationer som arbetar för liberala värderingar och ett öppet samhälle, mot rasism. Det är opinionsbildning och det sker öppet, vad är problemet? EU har inget krav på vad nu utomeuropeisk massinvandring betyder.

Citat:
Det läger som har en religiös övertro på EU och det mångkulturella samhället.
Vad är ditt bevis på detta då? Aftonbladet?
Ska jag bevisa att något inte har hänt? Det är inte så det funkar.

Citat:
Jag syftar på hur du menar att vi ska köra på som vanlöigt, för det finns minsann andra länder som har problem. Vi ska fortsätta med probleminvandring för ett annat land har ett problem relaterat till något annat, apropå dåliga jämförelser och analogier, det är så ditt resonemang går.
Bara för ett land har ett problem ej kopplat till mångkultur och invandring som Sverige saknar så menar du att Sverige ska skapa ännu mera problem med hjälp av massinvandringen.
Det finns rysk maffia i andra länder, därför ska vi i Sverige fylla vår problem-kvot med islamistisk terror, så låter du.
Nej så låter jag inte, det du säger här har ingen koppling till det jag skrev.

Citat:
Gör dig inte dum nu, ingen problem-invandring= ingen islamism. Problem-invandring är orsakad av EU. Inget EU ingen Akilov.
Stödjer du fortsatt problem-invandring och överstyre av EU så är du ej i position av att klaga på "rysk påverkan".
EU och Akilov har inget med varandra att göra förutom att han genom passfriheten inom Europa lyckades ta sig från Polen till Sverige, men det var 3 år tidigare, det som hände sedan har inget med EU att göra. Problemet med den ryska påverkan är att den inte sker öppet och ärligt. Du
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in