2018-03-02, 14:47
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Inlägget jag svarade på var alltså poänglöst. Då vet vi.

Läs istället vad jag skrev och sluta skita ner tråden nu med dina inlägg.
2018-03-02, 17:19
Många av flyktingarna som kommer till Sverige gör det för att slippa militärtjänstgöringen i deras hemländer. Åldern för den är 18 i Afghanistan, Iran och Syrien vilket betyder att under 18 lär ingen vara och många är säkert betydligt äldre än 18.

Benämningen "ensamkommande barn" är ju bara en i mängden av alla begrepp som är till för att förvilla befolkningen så att politikerna kan få igenom sin sjuka agenda.
2018-03-02, 18:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuxm
Dåligt att bara 3 tjejer fick vara med. Inte alls feministiskt och jämställt.

Det fanns bara 3, det gick inte att hitta fler.
2018-03-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Aktivistgruppen #vistårinteut genomförde under december 2017 ett julprojekt som tyvärr inte åtnjutit den uppmärksamhet det förtjänar. På Facebook publicerade man en adventskalender, där följarskaran varje dag fick stifta bekantskap med ett nytt "ensamkommande barn".

Bakom varje lucka dolde sig ett foto på ett barn tillsammans med en kort personbeskrivning som inkluderade vilken stad i Sverige barnet kommer ifrån, samt vad det vill bli när det blir stort. Tyvärr glömde man att bifoga uppgifter om hur gamla barnen är.

Ett litet axplock;

Lucka 1 – AliReza kommer från Kungsbacka. Han älskar kärleksmums och vill bli svetsare när han blir stor; https://imgur.com/a/Bv59V

Lucka 17 – Arash kommer från Halmstad och vill bli arkitekt. Om han får stanna i Sverige kommer han snart att ge sig i kast med gymnasiestudierna; https://imgur.com/a/FfsdG

Lucka 24 – På julafton presenterades Fraidoon. Han kommer från Göteborg och vill ”bygga” Sverige som framtida snickare. Han kämpar för sig själv och andra "ungdomar"; https://imgur.com/a/dyfIV

Alla barnen (inkl. tre flickor): https://imgur.com/a/1qLSH

#vistårinteut:s bilder på Facebook: https://www.facebook.com/pg/vistarin...=page_internal

Frågorna är många. Och bland er som nu via dessa bilder skapat sig ett personligt band till barnen är oron kanske stor. Kommer dessa barn att få stanna i Sverige? Kommer de att få chansen att kombinera studenten med sina 40-årskalas (eller är det kanske redan för sent)? Kan man verkligen utesluta att det hela egentligen handlade om en förtäckt slavauktion? Och den kanske största frågan av dem alla; om samlingsregeringen under andra världskriget fått veta vilket vansinne som skulle grassera fritt i Sverige anno 2017 - hade man då inte föredragit att dra ut i krig?

Adventskalenderns ledmotiv: https://www.youtube.com/watch?v=TWZqqfHWUeQ

Dina inlägg är underbara.
Får mig tänka hur jag saknar användaren Trotteri (tror jag han hette), också en skribent som var mer engagerad i frågan än vad t.o.m. jag är.

Tyvärr är jag blockad från den sidan, av förklarliga skäl.

Ja det finns egentligen inte så mycket mer säga i frågan. Det är så märkligt alltihop att man saknar ord. Undrar vad våra barn och barnbarn kommer tycka om dessa underliga tider, när vi svenskar sålde ut vårt land. Jag tror man kommer se det som vi gör på Nazityskland: "varför röstade folk på det? Varför var det ingen som sa stopp? "
Ptja, 87% av folket (inklusive mig) röstade indirekt för det. Och sen insåg vi inte, eller ville inte se, vilka konsekvenser det skulle få.
2018-03-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Jag är nyfiken på hur personerna bakom FB-sidan och adventskalendern ser på åldersdiskussionen. Det är uppenbart för utomstående att samtliga personer i TS inlägg är närmare 30, vilket får mig att tro att #vistårinteut gruppen antingen (a) förblindats av sin dogmatiska inställning till ”ensamkommande barn” så att de verkligen inte kan urskilja åldern på personerna eller (b) spelar med i den bisarra ålderscharaden för ”den goda sakens skull”.

Jag tror mer på (a) eftersom gruppens inställning verkar ha religiösa undertoner; det spelar ingen roll vad verkligheten säger om ålder eftersom vi redan bestämt att de är barn. Säger man emot blir det som att försöka övertyga en djupt religiös och envis person om något som är helt okontroversiellt utanför personens ideologiska bubbla, men som står i motsats till personens tro.

Vad tror ni?

Alltså, deras inställning är att det är synd om de unga männen. Punkt.
Om du tycker synd om någon närstående, säg en släkting eller ditt barn, bryr du dig inte om han är skyldig eller inte. Du vill hans bästa helt enkelt.
Det är så de här tanterna resonerar. Det är min erfarenhet från den korta tid jag var aktiv i Facebook gruppen, innan de stängde av mig.
Det är liksom inte mycket tankearbete hos dem.
Man kan verkligen känna östrogenet spruta ut ur skärmen. Eller vad det nu är för hormon som orsakar bleeding-heart syndromet.
2018-03-02, 20:20
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Jag håller med om att nån av bilderna såg flyktingen aningen äldre ut än 15 år, kanske t.om. 17-18.
Glöm inte bort att dessa krigsskadade barn har levt under stress en mycket lång tid, och stress gör att människor åldras fortare.
Så är det. Stressade barn får också störd tillväxt varför medicinska ålderbestämningar inte kan användas alls på dem. Svenska stressade barn åldras dock inte snabbare, men det är nog för att vi inte har så mycket stress här.
2018-03-03, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Fast det finns ju en analog... män som tänder på vuxna kvinnor i typ pippilottor och skoluniform. En slags pedofili light i cosplayform.
Mja men det är ju en uttalad fetish som jag antar att de flesta som gungar åt det hållet är medvetna om rent intelektuellt. Dom här tanterna och deras skäggisar luktar desinfektìonsmedel och psykisk ohälsa. Dom glider omkring i sin hittepåtillvaro och för en utomstående iaktagare gör sig en känsla av illamående påmind.
Senast redigerad av StationOdenplan 2018-03-03 kl. 07:43.
2018-03-03, 13:23
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Många av flyktingarna som kommer till Sverige gör det för att slippa militärtjänstgöringen i deras hemländer. Åldern för den är 18 i Afghanistan, Iran och Syrien vilket betyder att under 18 lär ingen vara och många är säkert betydligt äldre än 18.

Benämningen "ensamkommande barn" är ju bara en i mängden av alla begrepp som är till för att förvilla befolkningen så att politikerna kan få igenom sin sjuka agenda.
Om nu det är en anledning till att fly landet, varför inte bara fly innan tjänstgöringen börjar? Eller får de inte veta detta först de fyller 18 ifall de behöver tjänstgöra?
2018-03-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
" Bakom lucka två döljer sig lille Achmed, 14 (Egentligen 36) Han vill bli självmordsbombare när han blir stor och spränga de otrogna hundarna i luften. Fram tills dess är han sexslav åt batiktanten Stina 49 som tycker att Acmed är en riktig läckerbit. MMMM... Mums! Honom med smör & socker på säger Stina."
HAAAAAHAAAAAAHAAAA
2018-03-03, 22:52
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Om nu det är en anledning till att fly landet, varför inte bara fly innan tjänstgöringen börjar? Eller får de inte veta detta först de fyller 18 ifall de behöver tjänstgöra?
Nej, dom flyr för att pappan blev mördad av talibanerna. Mamman och systrarna försvann och kvar blev ponken hos sin elaka farbror som vill mörda honom. Därför flykten under lastbilen till gummibåten och sen hem till mor Gunilla i Sverige som bäddar ner sin nya son och köper en fin nalle.
2018-03-04, 11:07
Medlem
Rynkor och/eller dålig hy tyder på hög ålder resp. knarkbruk. Det är väl bara den mulliga somaliska flickan som känns som i närheten av ungdom/barn.
Är alla #vistårinteut synskadade eller är de bara extremt lättlurade?
2018-03-04, 19:38
Medlem
Lagerthas avatar
Det måste bara ha varit ett troll som trixat sig in bland dem och dragit den sjukaste PK-idé hen kunde komma på och ingen vågade säga nej med risk för att omedelbar uppsägning och naziztklassning.

Det måste bara vara så...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in