Citat:
Ursprungligen postat av
FWIW
Jag är nyfiken på hur personerna bakom FB-sidan och adventskalendern ser på åldersdiskussionen. Det är uppenbart för utomstående att samtliga personer i TS inlägg är närmare 30, vilket får mig att tro att #vistårinteut gruppen antingen (a) förblindats av sin dogmatiska inställning till ”ensamkommande barn” så att de verkligen inte kan urskilja åldern på personerna eller (b) spelar med i den bisarra ålderscharaden för ”den goda sakens skull”.
Jag tror mer på (a) eftersom gruppens inställning verkar ha religiösa undertoner; det spelar ingen roll vad verkligheten säger om ålder eftersom vi redan bestämt att de är barn. Säger man emot blir det som att försöka övertyga en djupt religiös och envis person om något som är helt okontroversiellt utanför personens ideologiska bubbla, men som står i motsats till personens tro.
Vad tror ni?
Alltså, deras inställning är att det är synd om de unga männen. Punkt.
Om du tycker synd om någon närstående, säg en släkting eller ditt barn, bryr du dig inte om han är skyldig eller inte. Du vill hans bästa helt enkelt.
Det är så de här tanterna resonerar. Det är min erfarenhet från den korta tid jag var aktiv i Facebook gruppen, innan de stängde av mig.
Det är liksom inte mycket tankearbete hos dem.
Man kan verkligen känna östrogenet spruta ut ur skärmen. Eller vad det nu är för hormon som orsakar bleeding-heart syndromet.