2018-02-24, 23:57
Medlem
http://www.tv4.se/efter-tio/klipp/tabu-för-en-kvinna-att-bli-avvisad-sexuellt-av-sin-pojkvän-3957201

Hittade detta guldkorn.

Jag vet inte hur ni tänker, men det är väl "tabu" oavsett kön? En kille går inte direkt och skryter över att hans flickvän inte finner honom duglig nog att knulla. Det här är ju uppenbarligen ett resultat av indoktrinerings-feminismen - "problematisera utanför normramarna", kvinnan ifråga menar ju att idéen kom till efter att hon läst "feministisk teori".

Varför får dessa anti-intellektuella så mycket utrymme i media?! Jag hade varit helt okej med det, om samma tjej inser att hon är priviligerad - en vit kille hade aldrig fått denna uppmärksamhet under samma förutsättningar.
Citera
2018-02-25, 00:00
Medlem
franges avatar
Därför att kvinnor är alltid offer - oavsett sammanhang - enligt Det Feministiska och Goda™ etablissemanget.
Citera
2018-02-25, 00:12
Medlem
F.Hansens avatar
Ja folk skapar distans om de är missnöjda över något i relationen.

1) Det är inte synd om kvinnor som blir behandlad så för att de antagligen förtjänar det.
2) Det är synd om kvinnan som dras till psykopater och inte kan hålla sig borta från dem. Synd men deras eget fel.
Citera
2018-02-25, 00:20
Bannlyst
Pallar inte kolla på kärringen men jösses säger jag bara, det är väl inte roligt för någon part om man är i olika mode, en är apkåt och en är trött och grinig.

Men med rätt insatser så brukar det lösa sig i 70% av fallen om man verkligen vill, annars så får man våldta!
Citera
2018-02-25, 00:41
Medlem
HanMedPinnens avatar
Visst, man ser inte så ofta kvinnor som blir avvisade, så jag ser en poäng med att visa det.

Att någon inte vill ha sex med en längre är jättejobbigt oavsett kön. Tjejer är kanske inte med om det lika ofta, så att det slår hårdare när det väl sker, men var är resten av analysen?

Problemet är alltså att kvinnor inte får lära sig hantera en situation, och skäms över att de sitter i den. Män är vana att vara starka och beskyddande, och många knyter det till sin manlighet. Det måste finnas idrottstjejer som fysiskt starkare än sin pojkvän, alltid vill vara stora skeden och så vidare. Kan tänka mig att det vore svårt att prata om som kille, och "tabu" på liknande nivå. Hur skulle Fanni Metelius se på den situationen? Det är jag nyfiken på.
Citera
2018-02-25, 01:41
Medlem
Enligt kvinnor är det alltid mannens fel.

Enligt feminismen så är allt som männen gillar patriarkat och allt som de ogillar är "empowering". En snygg halvnaken kvinna är förtryck för män gillar det, en fet kvinna som ingen vill se som slänger med brösten på stan är "empowering".

Det är inte svårare än så.

Kvinnor är barn, att förvänta sig intellectual consistency är för mycket begärt. Logik är ett påhitt som patriarkatet har hittat på för att förtrycka kvinnor.
Citera
2018-02-25, 01:49
Medlem
vemjeligs avatar
Bakom varje snygg kvinna finns en snubbe som är trött på att sätta på henne. Givetvis nobbas även kvinnor i stor utsträckning och min egna erfarenhet är att de tar det mycket hårdare än vad jag själv gör.
Citera
2018-02-25, 07:29
Medlem
oldtimedrunks avatar
Om en man nekas sex av sin tjej så ska han bara acceptera det och stödja henne fram tills hon vill ha sex igen. Är det tvärtom så uppmanas tjejen att lämna killen för hon förtjänar ett bra sexliv.
Citera
2018-02-27, 11:46
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Enligt kvinnor är det alltid mannens fel.

Enligt feminismen så är allt som männen gillar patriarkat och allt som de ogillar är "empowering". En snygg halvnaken kvinna är förtryck för män gillar det, en fet kvinna som ingen vill se som slänger med brösten på stan är "empowering".

Det är inte svårare än så.

Kvinnor är barn, att förvänta sig intellectual consistency är för mycket begärt. Logik är ett påhitt som patriarkatet har hittat på för att förtrycka kvinnor.
Yup, det är även vårt (männens) fel att vi åldras som vin och kvinnor åldras som mjölk. Det ingår i det vita privilegiet.

Men jag kunde nog inte sagt det bättre än vad du gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in