Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-02-24, 14:29
Medlem
Som topic lyder;
Är snusare, En prilla inne för det mesta. Lössnus så det blir väl passligt stora degar också.
Är ofta trött, riktigt slut faktiskt. Har börjat fundera på om det är kedjesnusandet som är en liten bov i dramat? Nån som slutat och blivit piggare?
Citera
2018-02-24, 14:32
Medlem
Briasccas avatar
Vet ej om snuset gör dig trött, men jag rökt mycket tidigare och kände att jag blev trött av tobaken. Slutade och blev mycket piggare. Minskade min nattvila med cirka en timme efter att jag slutat.
Citera
2018-02-24, 14:37
Medlem
sasos avatar
dricker du mycket socker?
Citera
2018-02-24, 14:40
Medlem
Slutade snusa för ett halvår sen ca. Vet inte om jag blivit mindre trött men jag har behövt mindre sömn sedan dess iaf.
Citera
2018-02-24, 15:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Borde liksom vara tvärtom. Nikotin tillhör genren uppåttjack, dvs något du blir mer vaken, alert med. Så tror i ditt fall att snuset inte har någon inverkan i att känna sig trött. Tvärtom kanske att du skulle bli mer trött utan snus.
Citera
2018-02-24, 15:10
Medlem
Låter väldigt långsökt enligt mig.

Har iallafall inte märkt något själv.
Citera
2018-02-24, 15:17
Medlem
Mer troligt att det beror på något annat skulle jag gissa på. Kanske stress, brist på fysisk aktivitet eller något sånt?
Citera
2018-02-24, 15:28
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Snus gör en pigg. Antagligen årstiden. Försök att vara ute mer när det är ljust.
Citera
2018-02-24, 15:40
Medlem
jagnickars avatar
Har snusat nu ett par år, och även om snus ska göra en piggare så känner jag att dagar jag snusar mycket så blir jag väldigt trött. Så jag tror ändå att snuset kan vara en orsak.
Citera
2018-02-24, 17:27
Medlem
Jag har snusat varje dag i 6år nu. Tror inte snuset spelar någon roll om man är trött eller pigg. Hur fan går det ihop liksom?
Citera
2018-02-24, 18:22
Medlem
Reidjis avatar
Jag var inne i en period (typ 6 mån) som jag var konstant trött. Sen åkte jag på influensan och låg hemma i en vecka och sov nästan konstant. Efter det har jag faktiskt känt mig utvilad varje morgon, och inte lika degig och seg i skallen. Till saken är att jag snusar ganska så rejält, innan jag sover måste jag ha en prilla inne som jag tar ut innan jag somnar.

Prova vila rejält, och släpp saker runt omkring dig.
Citera
2018-02-24, 18:24
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Borde liksom vara tvärtom. Nikotin tillhör genren uppåttjack, dvs något du blir mer vaken, alert med. Så tror i ditt fall att snuset inte har någon inverkan i att känna sig trött. Tvärtom kanske att du skulle bli mer trött utan snus.

Jag tror nikotin funkar som koffein, man blir pigg en stund för att sen bli tröttare än man var innan man druckit kaffe/ tagit en snus. Det är som att man lånar lite extra energi av kroppen, som den sedan tar tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in