Hade något liknande från tidiga tonåren till kanske 20. Förändrade ingenting vad jag vet men det var bara borta en dag. Om jag kommer på någonting så återkommer jag.
Den dåliga lukten ur munnen kan vara tonsilliter.
Peta med en tops på halsmandlarna och se om det kommer ut några "stenar".
Där luktar det inte hallon, kan man säga.
Den dåliga lukten ur munnen kan vara tonsilliter.
Peta med en tops på halsmandlarna och se om det kommer ut några "stenar".
Där luktar det inte hallon, kan man säga.
Läkarna har kollat upp det. Det är inte det jag hade.
Detta är förmodligen orsaken. Att bli av med candida kan vara svårt. Jag har samma problem med vit tunga och illaluktande andedräkt. Jag borstar tungan med medium tandborste. Tungan blir fin och röd. Men jag måste nog borsta tungan flera gånger om dan för att den skall hållas fräsch. Nu är det väl sällan som normala mänskor går omkring med fräsch andedräkt hela dagen också. Jag har noterat dålig andedräkt på en hel del mänskor. Man blir upmärksam på det när man själv har problem. Jag har alltid med mig tantborste så att jag kan borta tungan när jag finner behov av det. Med mina ansträngningar har jag förmodligen bättre andedräkt än folk överlag.
På listan i länken är svart kaffe kanske den post som jag kunde försöka mig på. I nåt skede har jag testat ingefära men det är ju inte gott precis.
Det kallas candida, vissa kallar det ibland för torsk. Typ som bebisar får. Man kan få det efter antibiotika kurer bl a det är nog vanligast. Vischy vatten (speciellt det alltså inte vilket bubbel vatten som helst) hjälper många beroende på hur länge och illa det är, finns även medicin man kan få från läkare. Men när det tagit över och är nere intagen och tarmar och härjar så tror jag att kost är det enda som finns.
Prova att googla på Candida så får du nog upp mycket info att läsa och sen bestämma hur du vill gå vidare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!